Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syöt aamulla?

Vierailija
11.07.2015 |

mitä syötte aamupalaksi yleensä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa ja ruisleipää, lisäksi juon pari kupillista kahvia.

Vierailija
22/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokahvi on pakko saada lisäksi yleensä syön leipää ja kanamunia, hedelmiä, marjoja, puuroa/ jugurttia mitä milloinkin kaapista löytyy. Nuorempana tykkäsin kovasti murroista ja myslistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten keittelen puuroa: teen tuhdin puuron kaurahiutaleista, kookosjauhosta, macajauheesta ja pellavarouheesta. Joskus keitän sen vielä mantelimaitoon ja syön pilkotun banaanin tai pakastemarjojen kanssa. Ai että ihanaa. Puuron jälkeen skyr-rahka, johon heitän sekaan joko marjoja tai omenan paloiteltuna. Lopulta vielä kourallinen pähkinäsekoitusta. Aamiaisen kanssa juon teetä ilman sokeria.

Jos on oikein nälkä, keitän lisäksi vielä kananmunan tai pari. Ja toisinaan korvaan puuron parilla palalla kaura- tai tattarileipää, joiden päällä on seesamitahnaa ja kurkku-paprikasiivuja.

Vierailija
24/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

latte, kaksi munavoi-ruisleipää, joskus sokeriton battery.

Vierailija
25/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna söin hesen kerrosaterian.

Vierailija
26/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuroa ja pakastemustikoita <3 joka aamu

Vierailija
27/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleita

Vierailija
28/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään, kaikki vedestä alkaen tulee aamulla ylös.

Vierailija
29/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei maistu. Enkä juo mitään. Klo 16 aikaan syön salaatin.

Vierailija
30/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

Vierailija
31/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää yleensä päälle joku suosikkiaamupala, jota syön tyyliin puoli vuotta kunnes kyllästyn ja vaihdan. Musta kahvi ja vesi on vakio, sen kanssa vaihtelee:

- smoothie (proteiinijauhetta, marjoja, mantelimaitoa, pähkinöitä)
- mantelimaitoon ja kananmunanvalkuaiseen tehty puuro (lisäksi mantelilastuja, maapähkinävoita, marjoja, hedelmiä, kanelia)
- pari ruisleipää voin, juuston ja tomaatin kanssa
- tämähetkinen suosikkiaamupala on kookosgranola ja tuoreet pensasmustikat kookosjugurtin kanssa

Mielelläni joisin normimaitoa ja söisin kreikkalaista jugurttia ja munanvalkuaisen sijasta raejuustoa, mutta en oikein kestä maitotuotteita satunnaista juustoviipaletta lukuunottamatta.

Vierailija
32/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aamupala on päivän tärkein ateria ja syön muutenkin aamu- ja päiväpainotteisesti. Tyypillinen aamupala mulla mehu, hedelmä ja kahvi jonka kera pari leipää kunnon päällystein tai vaikka puuro raejuustolla.

Vierailija
33/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena: kuppi kahvia rasvattomalla maidolla, yksi leipäviipale margariinilla, maitohapoobakteerit. Töissä iso mukillinen teetä mustana.
Viikonloppuisin ja lomalla: kuppi kahvia rasvattomalla maidolla ja maitohappobakteerit. Sit kun tekee mieli niin mukillinen teetä mustana ja 2-4 viipaletta leipää juustolla. Joskus jää syömättä jos aikaisin lähdetään kauppaan. Sit syön luonasta.

Vierailija
34/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaurapuuroa. Täyttävää ja halpaa. Sisältää optimaalisessa tasapainossa eripituisia hiilariketjuja antaen pitkäksi aikaa energiaa. Tämän lisäksi kaurapuuro sisältää beetaglukaania joka on hyväksi kolesteroolille. Tämän aamun puuroannos 1 l vettä + 5 dl kaurahiutaleita. Puuron kera maitoa proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin takia. Viime aikoina olen myös laittanut puuroon voisilmän vaikken siitä pidä, koska olen huolestunut riittävästä rasvansaannista. Tämän lisäksi muutama appelsiiniviipale C-vitamiinin takia.

Vierailija
35/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, vihannesmehua, vitamiinipillerit. Tuorepuuroa, jossa isoja kaurahiutaleita, tattarihiutaleita ja ruisleseitä persikkakefiirissä. Päällä puolukoita, mustikoita ja tyrnejä.

Vierailija
36/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ennen sinnikkäästi joka aamu puuroa + kahvia, mutta nyt olen siirtynyt syömään sämpylän/pari leipää. Juuri söin sämpylän jonka puoliskojen päällä eilistä ylijäänyttä jauhelihatäytettä ja juustoa.

Vierailija
37/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään kaurapuurosta mutta ei se kyllä nälkää pidä. Tunnin päästä jo armoton nälkä. Syönkin monesti iltapalaksi puuron...

Vierailija
38/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:29"]

Aina kaurapuuroa. Täyttävää ja halpaa. Sisältää optimaalisessa tasapainossa eripituisia hiilariketjuja antaen pitkäksi aikaa energiaa. Tämän lisäksi kaurapuuro sisältää beetaglukaania joka on hyväksi kolesteroolille. Tämän aamun puuroannos 1 l vettä + 5 dl kaurahiutaleita. Puuron kera maitoa proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin takia. Viime aikoina olen myös laittanut puuroon voisilmän vaikken siitä pidä, koska olen huolestunut riittävästä rasvansaannista. Tämän lisäksi muutama appelsiiniviipale C-vitamiinin takia.

[/quote] Syöt 1.5 litran puuron joka aamu? Millainenhan säkki sun vatsalaukku mahtaa olla.

Vierailija
39/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa ja mansikoita, tai rahkaa ja vadelmaa

Vierailija
40/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamulla ihan jumissa. Ei edes ruoka maistu. Niinpä juon vain paljon kahvia. Vähän parempina aamuina uppoaa myös jugurtti.