Mitä syöt aamulla?
Kommentit (40)
Maitokahvi on pakko saada lisäksi yleensä syön leipää ja kanamunia, hedelmiä, marjoja, puuroa/ jugurttia mitä milloinkin kaapista löytyy. Nuorempana tykkäsin kovasti murroista ja myslistä.
Useimmiten keittelen puuroa: teen tuhdin puuron kaurahiutaleista, kookosjauhosta, macajauheesta ja pellavarouheesta. Joskus keitän sen vielä mantelimaitoon ja syön pilkotun banaanin tai pakastemarjojen kanssa. Ai että ihanaa. Puuron jälkeen skyr-rahka, johon heitän sekaan joko marjoja tai omenan paloiteltuna. Lopulta vielä kourallinen pähkinäsekoitusta. Aamiaisen kanssa juon teetä ilman sokeria.
Jos on oikein nälkä, keitän lisäksi vielä kananmunan tai pari. Ja toisinaan korvaan puuron parilla palalla kaura- tai tattarileipää, joiden päällä on seesamitahnaa ja kurkku-paprikasiivuja.
latte, kaksi munavoi-ruisleipää, joskus sokeriton battery.
Tänä aamuna söin hesen kerrosaterian.
kaurapuuroa ja pakastemustikoita <3 joka aamu
En yhtään mitään, kaikki vedestä alkaen tulee aamulla ylös.
En mitään. Ei maistu. Enkä juo mitään. Klo 16 aikaan syön salaatin.
Mulla jää yleensä päälle joku suosikkiaamupala, jota syön tyyliin puoli vuotta kunnes kyllästyn ja vaihdan. Musta kahvi ja vesi on vakio, sen kanssa vaihtelee:
- smoothie (proteiinijauhetta, marjoja, mantelimaitoa, pähkinöitä)
- mantelimaitoon ja kananmunanvalkuaiseen tehty puuro (lisäksi mantelilastuja, maapähkinävoita, marjoja, hedelmiä, kanelia)
- pari ruisleipää voin, juuston ja tomaatin kanssa
- tämähetkinen suosikkiaamupala on kookosgranola ja tuoreet pensasmustikat kookosjugurtin kanssa
Mielelläni joisin normimaitoa ja söisin kreikkalaista jugurttia ja munanvalkuaisen sijasta raejuustoa, mutta en oikein kestä maitotuotteita satunnaista juustoviipaletta lukuunottamatta.
Mulle aamupala on päivän tärkein ateria ja syön muutenkin aamu- ja päiväpainotteisesti. Tyypillinen aamupala mulla mehu, hedelmä ja kahvi jonka kera pari leipää kunnon päällystein tai vaikka puuro raejuustolla.
Arkena: kuppi kahvia rasvattomalla maidolla, yksi leipäviipale margariinilla, maitohapoobakteerit. Töissä iso mukillinen teetä mustana.
Viikonloppuisin ja lomalla: kuppi kahvia rasvattomalla maidolla ja maitohappobakteerit. Sit kun tekee mieli niin mukillinen teetä mustana ja 2-4 viipaletta leipää juustolla. Joskus jää syömättä jos aikaisin lähdetään kauppaan. Sit syön luonasta.
Aina kaurapuuroa. Täyttävää ja halpaa. Sisältää optimaalisessa tasapainossa eripituisia hiilariketjuja antaen pitkäksi aikaa energiaa. Tämän lisäksi kaurapuuro sisältää beetaglukaania joka on hyväksi kolesteroolille. Tämän aamun puuroannos 1 l vettä + 5 dl kaurahiutaleita. Puuron kera maitoa proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin takia. Viime aikoina olen myös laittanut puuroon voisilmän vaikken siitä pidä, koska olen huolestunut riittävästä rasvansaannista. Tämän lisäksi muutama appelsiiniviipale C-vitamiinin takia.
Kahvia, vihannesmehua, vitamiinipillerit. Tuorepuuroa, jossa isoja kaurahiutaleita, tattarihiutaleita ja ruisleseitä persikkakefiirissä. Päällä puolukoita, mustikoita ja tyrnejä.
Söin ennen sinnikkäästi joka aamu puuroa + kahvia, mutta nyt olen siirtynyt syömään sämpylän/pari leipää. Juuri söin sämpylän jonka puoliskojen päällä eilistä ylijäänyttä jauhelihatäytettä ja juustoa.
Mä kyllä tykkään kaurapuurosta mutta ei se kyllä nälkää pidä. Tunnin päästä jo armoton nälkä. Syönkin monesti iltapalaksi puuron...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:29"]
Aina kaurapuuroa. Täyttävää ja halpaa. Sisältää optimaalisessa tasapainossa eripituisia hiilariketjuja antaen pitkäksi aikaa energiaa. Tämän lisäksi kaurapuuro sisältää beetaglukaania joka on hyväksi kolesteroolille. Tämän aamun puuroannos 1 l vettä + 5 dl kaurahiutaleita. Puuron kera maitoa proteiinin, kalsiumin ja D-vitamiinin takia. Viime aikoina olen myös laittanut puuroon voisilmän vaikken siitä pidä, koska olen huolestunut riittävästä rasvansaannista. Tämän lisäksi muutama appelsiiniviipale C-vitamiinin takia.
[/quote] Syöt 1.5 litran puuron joka aamu? Millainenhan säkki sun vatsalaukku mahtaa olla.
Kaurapuuroa ja mansikoita, tai rahkaa ja vadelmaa
Olen aamulla ihan jumissa. Ei edes ruoka maistu. Niinpä juon vain paljon kahvia. Vähän parempina aamuina uppoaa myös jugurtti.
Kaurapuuroa ja ruisleipää, lisäksi juon pari kupillista kahvia.