Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-koulukiusaaja! Milloin koit muutoksen kiusaajasta keskimääräistä empaattisemmaksi ihmisten ymmärtäjäksi?

Vierailija
23.02.2022 |

Minulla se tapahtui ysiluokkaan mennessä. Häpesin aiempaa käytöstäni ja muunsin kokemukseni voimavaraksi tehdä vaihteeksi hyvää. Uskon, että ilman kiusaajataustaani en olisi herkistynyt ottamaan muita niin hyvin huomioon esimerkiksi myöhemmin esimiesasemassani. Tunneherkkyyteni ja empatiakykyni ovat nykyisin suurimpia vahvuuksiani, ja tästä olen saanut tunnustusta myös alaisiltani.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä narskun älämölöä

Vierailija
2/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se meidän kiusaaminen ollu niin pahaa. Heiteltiin jonkun pipoa ringissä ja se tyyppi jonka pipoa heiteltiin juoksi aina sen kohalle jolla se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaaha. T***ko se siinä kirjoittelee?

Vierailija
4/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vasta 30-40 vuotiaana tajusin, että olen ollut kiusaaja. Mulla ei ollut ketään yksittäistä uhria, kuhan olin aukonut päätäni randomisti kaikille. Ns. tehnyt huomioita ääneen.

Sellaisia tosi typeriä: "miksi ihmeessä kukaan värjää hiuksensa tuommoiseksi tipun väriseksi?" "tipu, tipu tweet tweet..." "hah, tollahan on toinen silmä kiero!" ja osotellut ihmistä. "onpa ruma paita!"

Ihan vaan kävellyt koulussa ja laukonut. Asiaahan ei auttanut yhtään, että bestikseni oli samanlainen idiootti. toinen kommentoi, toinen nauroi ääneen, että kato niinpä onkin.

Vain yksi luokkakaveri aikoinaan noussut vastaan, että meidän jutut ei ole kovin hauskoja, vaikka meitä niin naurattaakin. Tuommoista kakaramaista touhua ei vaan aina jaksais. Me sitten taas naurettiin ja lujaa.

Sitten meni parikytä vuotta ennenkuin hänen juttunsa uppos muhun. Olen pahoillani kaikesta ja on oma käytös hävettänytkin. En ole enää möläyttelijä.

Vierailija
5/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asenteet muuttuivat vähitellen lempeämmiksi lukiosta lähtien. Kiusaamiseen vaikutti paljon karmeat kotiolot, oli perheväkivaltaa ja alkoholismia.

Omien lasten saaminen opetti lisää myötätuntoa, ja nyt olen ap:n tavoin empaattinen ja myötätuntoinen ihminen, puolustan epäoikeudenmukaisen kohtelun uhreja, teen vapaaehtoistyötä jne. Ja tietty kadun kovasti huonoa käytöstä lapsuudessa.