Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita ylipainoisia?

Vierailija
11.07.2015 |

Tuntuu että olen ainoa. :( Olen 170cm ja 85kg. 32v. Painoin 110kg pari vuotta sitten mutta olen saanut pudotettua 25kg. Vielä aion pudottaa 10-15kg seuraavien 2-3 vuoden aikana.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä... Bmi on kyllä joskus ollut yli neljäkymmentäkin........ yhhyh. [/quote] Itse olen kolmannella kuulla raskaana ja painoa 82kg pituus 163cm. Toivoisin niin, että paino ei ainakaan nousisi raskauden aikana. Toistaiseksi ei oo noussu... [/quote] Ei raskauden aikana saa laihduttaa! Kaikkina muina aikoina saa! Vauva tarvitsee hyvää ravintoa. En ymmärrä, miksi jotkut just raskauden aikana yrittää olla syömättä mitään, vaikka se on tärkein aika, kun on vastuussa toisesta ihmisestä! Laihduta sitten kun olet vauvan saanut ulos.

[/quote] Kalorit saa kyllä fiksata kohdalleen. Jos on ennen raskautta mättänyt 4000 kaloria per päivä, ei tarvitse sitä samaa määrää vetää. Kyllähän siinä paino putoaa, jos alkaa syömään normaalikulutuksen mukaan. Tietenkin jonkun verran ekstraa voi syödä, mutta se myytti, jossa syödään kahden edestä on pelkkää höpöä. Ihan neuvolasta ohjeet.

Vierailija
62/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:16"]

Itse tajuan syyn omaan ylipainooni olevan ihan oma ylensyömiseni. Vaivuin tähän syömis-/mukavuudenhalukierteeseeni salakavalasti. Kyseessä ei ole ne iänikuiset geenit/lääkitys tms. Ärsyttää Amerikasta tänne kantautuva Fat Acceptance- liike joka julistaa läskinä olemisen ilosanomaa. Ei tässä ole mitään ihanaa, eikä ketään voi jonkun kampanjan avulla saada viehättymään epäterveen näköisistä ihmisistä. Vaatteet ei mahdu, hikoiluttaa, pelko pitkäaikaisesta terveydestä... Nämä syitä miksi nykyään potkin itseäni persuksille elämäntapojen paratantamiseksi. Ennusteet ylipainon vaikutuksesta ennenaikaisiin sairauksiin ja kuolemaan ovat faktoja eikä niitä muuteta millään "olen hyvä tällaisenä" inspiraatio quoteilla. Tälläinen paasaus, eikä tietenkään kappalejakoja kun puhelimella kirjoitan. -Edellisen sivun BMI48 megaläski, en muista viestin nro.

[/quote]

Hyvä, että tiedostat asian, etkä uppoudu tuohon läskien ilosanoman levitykseen niin kuin monet läskit tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:29"]En tajua miten joku voi syödä niin paljon ruokaa että lihoaa. Luulisi että välissä syöminen pitää keskeyttää kun vaikka käy veskissä tai katsoo telkkaria. Lihoaminen on heikon ihmisen merkki. [/quote] No minä lihoin raskaana ollessani n. 30kg kun olin vuodelevossa. Ihan normaalisti söin. Osan ajasta sairaalaruokaa. Ja puolet raskaudesta oksentelin. Silti lihoin. Ap

[/quote]

Höpöhöpö. Kukaan ei liho tollasta määrää vaikka makaisi. Itse olen kolmen lapsen äiti ja kahden kanssa, ikävä kyllä, vuodepotilaana 4kk raskauden aikana. Söin terveellisesti, myös sairaalasafkaa, ja ei tullut ylimääräisiä kiloja. Oksentelin myös. Seliseli.
[/quote]

Aijaa. No olen sitten varmaan vain nähnyt unta. Onneksi heräsin. Ap

Vierailija
64/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:44"]"Onko muita ylipainoisia?"

Ei. Miksi olisi? En ole koskaan käsittänyt miten ihmisestä tulee ylipainoinen. Se on mielestäni mahdotonta, paitsi jos ihmisellä on joku sairaus ja/tai lääkitys. Eihän kiloja voi kertyä kun fiksu ihminen tietää miten elää terveellisesti. Jos tietää asioista, niin sitten elää tämän tiedon mukaisesti.

- M30, 174 cm, 55 kg, BMI 18,2.
[/quote]

Joo, onneksi olen vain nähnyt unta. Ap

Vierailija
65/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:57"]Miksi haluatte sairastuttaa itsenne?
[/quote]

En halua. Siksi laihdutan. Ap

Vierailija
66/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep on! Täällä 165cm/78kg viini-olutvalas joka vihaa itseään.

Vierailija
67/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:38"]Jep on! Täällä 165cm/78kg viini-olutvalas joka vihaa itseään.
[/quote]

En pidä makeasta eli en syö koskaan kakkuja tai jälkiruokia. Lihavuuteni olen saanut rehellisellä ruualla ja alkoholilla.

Vierailija
68/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...

Bmi on kyllä joskus ollut yli neljäkymmentäkin........ yhhyh.
[/quote]

Itse olen kolmannella kuulla raskaana ja painoa 82kg pituus 163cm. Toivoisin niin, että paino ei ainakaan nousisi raskauden aikana. Toistaiseksi ei oo noussu...
[/quote]

Ei raskauden aikana saa laihduttaa! Kaikkina muina aikoina saa! Vauva tarvitsee hyvää ravintoa. En ymmärrä, miksi jotkut just raskauden aikana yrittää olla syömättä mitään, vaikka se on tärkein aika, kun on vastuussa toisesta ihmisestä! Laihduta sitten kun olet vauvan saanut ulos.
[/quote]

No mun BMI on yli kolmekymmentä. Syön ravitsemusterapeutin laatimilla ohjeilla. Ja syön myös raskaus monivitamiinia, d-vitamiinia ja rautaa neuvolan ohjeistuksella. Ainoa mitä en syö on karkit, pullat, suklaat ja sipsit. En usko, että sikiö tästä kärsii. Ja tarkoitus tosiaan on ettei paino nouse ja se on ihan lääkärin ohje ja suositus minulle.

Vierailija
69/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:09"]Tuntuu että olen ainoa. :( Olen 170cm ja 85kg. 32v. Painoin 110kg pari vuotta sitten mutta olen saanut pudotettua 25kg. Vielä aion pudottaa 10-15kg seuraavien 2-3 vuoden aikana.
[/quote]
Ei ole ja mene sinäkin pois, netissä ei ole ylipainoisia, köyhiä, tyhmiä eikä muutenkaan epåkelpoja ihmisiä. Kaikilla on maailman ihanimmat lapset ja huolehtiva kunnollinen aviomies.

Vierailija
70/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te vihaatte itseänne, miksi ette tee mitään? Maailma on pullollaan ohjeita terveellisestä syömisestä, ei todellakaan voi olla kyse tiedon puutteesta. Kaikki varmaan tietää, että millään dieeteillä ei painoa pudoteta pysyvästi. Herkut pois ja liikkumaan, se auttaa jo pitkälle. Säännöllisesti terveellistä kotiruokaa niin että nälkä lähtee.

Vierailija
71/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:29"]En tajua miten joku voi syödä niin paljon ruokaa että lihoaa. Luulisi että välissä syöminen pitää keskeyttää kun vaikka käy veskissä tai katsoo telkkaria. Lihoaminen on heikon ihmisen merkki. [/quote] No minä lihoin raskaana ollessani n. 30kg kun olin vuodelevossa. Ihan normaalisti söin. Osan ajasta sairaalaruokaa. Ja puolet raskaudesta oksentelin. Silti lihoin. Ap

[/quote]

30 kg raskausajan aikana?

Lasketaanpa:

30 kg rasvakerrosta x 7700 kcal = 231 000 kcal kertynyttä lisäenergiaa kehoon.

231 000 kcal vastaa 25,7 kg puhdasta rasvaa. (231 000 : 9000).

Keskimääräinen raskausaika 280 vuorokautta.

25,7 kg : 280 = 91,7 g (825 kcal) puhtaan rasvan edestä painokertymää per vuorokausi, joka vuorokausi koko raskauden ajan.

Vau! Taitavaa. Tämän perusteella tuskin söit "normaalisti".
[/quote]

Voi olla että en syönyt normaalisti. Söin aina kun oli nälkä tai heikotti. Söin myös aina oksentamisen jälkeen. Sitrushedelmiä söin paljon koska ne helpottivat oloa. Jäätelöä söin myös koska se oli helppo oksentaa. Muuten söin sairaalaruokaa ja kotiruokaa. Lääkärit uskottelivat minulle että piti syödä. Verensokeri oli kuitenkin koko ajan alle 5 ja vauva oli syntyessään 3,5kg vaikka syntyi rv 42+2. Ja kyllä, oli tukalaa läskeineni. Ap

Vierailija
72/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...

[/quote]

Itse olen kolmannella kuulla raskaana ja painoa 82kg pituus 163cm. Toivoisin niin, että paino ei ainakaan nousisi raskauden aikana. Toistaiseksi ei oo noussu...
[/quote]

Ei raskauden aikana saa laihduttaa! Kaikkina muina aikoina saa! Vauva tarvitsee hyvää ravintoa. En ymmärrä, miksi jotkut just raskauden aikana yrittää olla syömättä mitään, vaikka se on tärkein aika, kun on vastuussa toisesta ihmisestä! Laihduta sitten kun olet vauvan saanut ulos.
[/quote]

Näin minullekin sanottiin kun olin huolissani painonnuosustani. Niin ja kun imetysaikana pyörtyilin, lääkäri kehotti vielä syömään hyvin koko imetysajan. Aloitin laihduttamisen vasta kun lopetin imetyksen. Minulla ei imetys vienyt raskauskiloja, valitettavasti. :( Ap

Vierailija
73/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ahmimista tai herkuttelua en ole koskaan harrastanut mutta uskon että kalorimäärä vain oli liian suuri. Raskausaikana söin aina kun oli nälkä. Nykyään syön tiettyihin kellonaikoihin ja suunnilleen tietyn määrän. Annoskokoja vähensin tietoisesti ja jätin sokerin kokonaan pois. Ap

Vierailija
74/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Näin minullekin sanottiin kun olin huolissani painonnuosustani. Niin ja kun imetysaikana pyörtyilin, lääkäri kehotti vielä syömään hyvin koko imetysajan. Aloitin laihduttamisen vasta kun lopetin imetyksen. Minulla ei imetys vienyt raskauskiloja, valitettavasti. :( Ap
[/quote

Minä kerroin jo aika alussa, että painoasia huolettaa. Paino on muutenkin vuodessa noussut melkein kymmenen kiloa. Terkkari sano, että hyvä kun otit puheeksi ja hän oli ajatellutkin ehdottaa minulle käyntiä ravitsemusterapeutilla. Ilmeisesti moni äiti on painostaan aika herkkä eikä ole helppoa sanoa siitä nykypäivänä.

Vierailija
75/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:44"]Jos te vihaatte itseänne, miksi ette tee mitään? Maailma on pullollaan ohjeita terveellisestä syömisestä, ei todellakaan voi olla kyse tiedon puutteesta. Kaikki varmaan tietää, että millään dieeteillä ei painoa pudoteta pysyvästi. Herkut pois ja liikkumaan, se auttaa jo pitkälle. Säännöllisesti terveellistä kotiruokaa niin että nälkä lähtee.
[/quote]

52 vastaa: En toki vihaa itseäni, mutta en ole tyytyväinen ulkomuotooni ja teen asialle jotain ihan joka päivä ruokavalintojen muodossa. Välillä kyllä masentaa että miksi olen itseni tälläiseksi päästänyt, mutta siitä mielentilasta täytyy vain ryhdistäytyä ja katsoa eteenpäin miettien mitä on tästä hetkestä lähtien tehtävissä. "This isn't even my final form"

Vierailija
76/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 2000 kcalin suositus vuorokaudessa on väärä. Sen pitäisi lytätä roskakoriin ja kaikille pitäisi laskea omat suositukset.

Vierailija
77/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote

Minä kerroin jo aika alussa, että painoasia huolettaa. Paino on muutenkin vuodessa noussut melkein kymmenen kiloa. Terkkari sano, että hyvä kun otit puheeksi ja hän oli ajatellutkin ehdottaa minulle käyntiä ravitsemusterapeutilla. Ilmeisesti moni äiti on painostaan aika herkkä eikä ole helppoa sanoa siitä nykypäivänä.
[/quote]

Olisinpa minäkin päässyt ravitsemusterapeutille jo raskausaikana. Pääsin vasta kun olin jo lopettanut imetyksen. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :) Ja onneksi olen kuitenkin päässyt alkuun painonpudotuksessa. Ap

Vierailija
78/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mulle myös annettiin ohjeet, että ei pidä laihduttaa raskaana ollessa, elimistöön kulkeutuu aina "myrkkyjä" laihduttaessa. Toiseksi sikiön painon kehitys voi hidastua laihdutuksen vuoksi tai ihossa näkyy vastasyntyneillä. Normaali painonnousu on 10-12 kg. Minulla tuli viimeisessä raskaudessa 8 kg, jotka jäi synnärille ja parin viikon päästä mahduin entisiin vaatteisiini. Ja tosiaan: lääkäri oikein sanoi, että imettäjäkään ei saa laihduttaa liian rajusti.9

Vierailija
79/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:57"]

Toi 2000 kcalin suositus vuorokaudessa on väärä. Sen pitäisi lytätä roskakoriin ja kaikille pitäisi laskea omat suositukset.

[/quote] Huomattu on. Itselläni siinä vaiheessa jos ei liiku ollenkaan tuo 2000 kaloria on aivan liikaa. Nyt liikuntaa huomattavasti lisänneenä tuo 2000 alkaa olla kohdallaan. Mutta sinä aikana, kun en liikkunut pätkääkään niin  tuolla pakkasin itselleni kiloja. Tai sen lievän ylipainon.

Vierailija
80/84 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä... Bmi on kyllä joskus ollut yli neljäkymmentäkin........ yhhyh. [/quote] Itse olen kolmannella kuulla raskaana ja painoa 82kg pituus 163cm. Toivoisin niin, että paino ei ainakaan nousisi raskauden aikana. Toistaiseksi ei oo noussu... [/quote] Ei raskauden aikana saa laihduttaa! Kaikkina muina aikoina saa! Vauva tarvitsee hyvää ravintoa. En ymmärrä, miksi jotkut just raskauden aikana yrittää olla syömättä mitään, vaikka se on tärkein aika, kun on vastuussa toisesta ihmisestä! Laihduta sitten kun olet vauvan saanut ulos. [/quote] Näin minullekin sanottiin kun olin huolissani painonnuosustani. Niin ja kun imetysaikana pyörtyilin, lääkäri kehotti vielä syömään hyvin koko imetysajan. Aloitin laihduttamisen vasta kun lopetin imetyksen. Minulla ei imetys vienyt raskauskiloja, valitettavasti. :( Ap [/quote] Ja mulle myös annettiin ohjeet, että ei pidä laihduttaa raskaana ollessa, elimistöön kulkeutuu aina "myrkkyjä" laihduttaessa. Toiseksi sikiön painon kehitys voi hidastua laihdutuksen vuoksi tai ihossa näkyy vastasyntyneillä. Normaali painonnousu on 10-12 kg. Minulla tuli viimeisessä raskaudessa 8 kg, jotka jäi synnärille ja parin viikon päästä mahduin entisiin vaatteisiini. Ja tosiaan: lääkäri oikein sanoi, että imettäjäkään ei saa laihduttaa liian rajusti.9

[/quote] Mitä ihmeen myrkkyjä? Kuulostaa kummalliselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan