Onko täällä muita ylipainoisia?
Tuntuu että olen ainoa. :( Olen 170cm ja 85kg. 32v. Painoin 110kg pari vuotta sitten mutta olen saanut pudotettua 25kg. Vielä aion pudottaa 10-15kg seuraavien 2-3 vuoden aikana.
Kommentit (84)
Olen 165 cm, tämän aamun paino 75,6 kg.
Olen alkanut aikuisiällä lihoa helposti. Nuorena pystyi juomaan siidereitä ja syömään makkaraa ja suklaata. Ei ollut autoa, joten tuli liikuttua paljon kävellen ja pyörällä. Nyt 3 lapsen jälkeen jos juo sidukkaa ja grillaa makkaraa joskus, heti on paino nousemassa. Pirullinen vaiva. Syön enimmäkseen kasvisruokaa, punaista lihaa en.
N38
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:29"]En tajua miten joku voi syödä niin paljon ruokaa että lihoaa. Luulisi että välissä syöminen pitää keskeyttää kun vaikka käy veskissä tai katsoo telkkaria. Lihoaminen on heikon ihmisen merkki. [/quote] Lihominen? Heikon ihmisen merkki on arvostella toisten lihomista.
[/quote]
Selitys tämäkin, sama alkkisten kohdalla. Olen tosi heikko ihminen ja ylpeä siitä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:33"]Olen 165 cm, tämän aamun paino 75,6 kg.
Olen alkanut aikuisiällä lihoa helposti. Nuorena pystyi juomaan siidereitä ja syömään makkaraa ja suklaata. Ei ollut autoa, joten tuli liikuttua paljon kävellen ja pyörällä. Nyt 3 lapsen jälkeen jos juo sidukkaa ja grillaa makkaraa joskus, heti on paino nousemassa. Pirullinen vaiva. Syön enimmäkseen kasvisruokaa, punaista lihaa en.
N38
[/quote]
Syötkö sä jotain kalkkunanakkeja? Siis kun et punaista lihaa? Odotan, miten mulle käy, koska oon 10 v. nuorempi ja samaa ongelmaa, että alkanut lihoa. Jos en saa tätä pysäytettyä, mites punkero olenkaan keski-iässä. Nyt 164 cm / 74 kg. Enkä tiedä, pitääkö laihduttaa vai lopettaa laihduttaminen. Oon nykyisin aina laihiksella, mistä aiheutuu se, että ruoka koko ajan mielessä. Ennen ekaa dieettiä painoin 8 kg vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:57"]Miksi haluatte sairastuttaa itsenne? [/quote] Jokainen täältä lähtee, kukaan ei oo vielä maan päälle jäänyt ikuisesti. Naapurista kuoli juuri mies 64 v. Laiha oli ja urheili juoksemalla. Vuoden ehti olla eläkkeellä. Pullea voi elää satavuotiaaksi, ei meistä kukaan päiviensä määrää tiedä.
[/quote]
Tässä on kaikkien läskien selitysten kuningas, todellinen klassikko. Kun yksi laiha ja hyväkuntoinen ihminen kuolee nuorena, niin sadan läskin ei kannata pitää kunnostaan huolta.
[/quote]
En kylläkään ole "läski", vaan suunnilleen terveen mitoissa. Se on ihan vaan totuus, että etenkin mies voi kuolla nuorena, vaikka ei olisi lihava. Miksi joku sitä paitsi puhuu läskeistä? Onpa sivistymätöntä kieltä. Wt-väki kommentoimassa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:57"]Miksi haluatte sairastuttaa itsenne?
[/quote]
Miksi joku tupakoi? Miksi joku juo Coca Colaa? Miksi joku juo itsensä humalaan joka viikko? Miksi joku ei harrasta liikuntaa?
Läskit kiihkeinä TAAS kerran. Antaa palaa.
Minä vertailen aina entisten kavereiden makkaroita, kun tavataan harvoin. Ne jotka olivat laihoja 20-30 vuotta sitten, ovat monesti edelleen laihoja. Mutta sitten me muut... Normaalipainoiset keräävät iän myötä massaa. Kun tapasin 30 vuoden jälkeen yhden vanhan koulukaverin viime kesänä, en ollut tunnistaa ihmistä. Naama niin pöhössä ja vyötärö kadonnut ihran alle. Ja kaljoittelemaan oli terassille menossa. Teki mieli ohjeistaa, että kaljoittelu kannattaa jättää kokonaan, turhia kaloreita.
Itse tajuan syyn omaan ylipainooni olevan ihan oma ylensyömiseni. Vaivuin tähän syömis-/mukavuudenhalukierteeseeni salakavalasti. Kyseessä ei ole ne iänikuiset geenit/lääkitys tms. Ärsyttää Amerikasta tänne kantautuva Fat Acceptance- liike joka julistaa läskinä olemisen ilosanomaa. Ei tässä ole mitään ihanaa, eikä ketään voi jonkun kampanjan avulla saada viehättymään epäterveen näköisistä ihmisistä. Vaatteet ei mahdu, hikoiluttaa, pelko pitkäaikaisesta terveydestä... Nämä syitä miksi nykyään potkin itseäni persuksille elämäntapojen paratantamiseksi. Ennusteet ylipainon vaikutuksesta ennenaikaisiin sairauksiin ja kuolemaan ovat faktoja eikä niitä muuteta millään "olen hyvä tällaisenä" inspiraatio quoteilla. Tälläinen paasaus, eikä tietenkään kappalejakoja kun puhelimella kirjoitan.
-Edellisen sivun BMI48 megaläski, en muista viestin nro.
Tää läski lähtee nyt sauvakävelylenkille! Iloista päivän jatkoa teille kaikille, oli Bmi mikä! :)))
Itse en harrasta toistaiseksi liikuntaa kun ei jaksa mut sit syksyllä T. 25m130kg
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...
Bmi on kyllä joskus ollut yli neljäkymmentäkin........ yhhyh.
[/quote]
Itse olen kolmannella kuulla raskaana ja painoa 82kg pituus 163cm. Toivoisin niin, että paino ei ainakaan nousisi raskauden aikana. Toistaiseksi ei oo noussu...
175cm /85kg, läskiä olen pudottamassa. Prkl, kun eilenkin kylässä tarjottiin munkkia ja sen otin kun heikko olen.
No, tänään uusi päivä. Olen jo pudottanut 6 kg tai enemmän 2 kk aikana, nyt heinäkuussa tavoite 85 ->82, eli 3 kg ja elokuussa toiset 3 kg, ja kohta oonkin peräti normaalipainon ylärajoissa, hurraa!
Toi on ihan hyvä paino.Lähetkö mun kanssa syömään jonnekkin?
M30
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:22"]Hep! 165cm/82kg, 9. kuulla raskaana. Aloituspaino 77kg eli ylipainoinen anyway eikä raskauden kanssa mitään tekemistä...
Bmi on kyllä joskus ollut yli neljäkymmentäkin........ yhhyh.
[/quote]
Itse olen kolmannella kuulla raskaana ja painoa 82kg pituus 163cm. Toivoisin niin, että paino ei ainakaan nousisi raskauden aikana. Toistaiseksi ei oo noussu...
[/quote]
Ei raskauden aikana saa laihduttaa! Kaikkina muina aikoina saa! Vauva tarvitsee hyvää ravintoa. En ymmärrä, miksi jotkut just raskauden aikana yrittää olla syömättä mitään, vaikka se on tärkein aika, kun on vastuussa toisesta ihmisestä! Laihduta sitten kun olet vauvan saanut ulos.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:09"]Tuntuu että olen ainoa. :( Olen 170cm ja 85kg. 32v. Painoin 110kg pari vuotta sitten mutta olen saanut pudotettua 25kg. Vielä aion pudottaa 10-15kg seuraavien 2-3 vuoden aikana.
[/quote]
Minä myös 32v ja 170cm 85kg :)
Kyllä. 170 cm/75 kg.. Ei kuulosta niin isolta ylipainolta mutta näyttää järkyttävältä. Mulla kans 10-15 kiloo tavoitteena vuoden aikana mutta huonolta näyttää.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:29"]
En tajua miten joku voi syödä niin paljon ruokaa että lihoaa. Luulisi että välissä syöminen pitää keskeyttää kun vaikka käy veskissä tai katsoo telkkaria. Lihoaminen on heikon ihmisen merkki.
[/quote]
Lihoo / lihominen
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 07:57"]Miksi haluatte sairastuttaa itsenne? [/quote] Jokainen täältä lähtee, kukaan ei oo vielä maan päälle jäänyt ikuisesti. Naapurista kuoli juuri mies 64 v. Laiha oli ja urheili juoksemalla. Vuoden ehti olla eläkkeellä. Pullea voi elää satavuotiaaksi, ei meistä kukaan päiviensä määrää tiedä.
[/quote]
Tässä on kaikkien läskien selitysten kuningas, todellinen klassikko. Kun yksi laiha ja hyväkuntoinen ihminen kuolee nuorena, niin sadan läskin ei kannata pitää kunnostaan huolta.