Minkälaiset on lähihoitajan valintakokeet?
Onko täällä ketään joka olisi ne käynyt? Googlasin, mutta ei oikein löytynyt mitään kunnollista vastausta. Hain siis itse työvoimakoulutuksena, tänä perjantaina on haastattelu ja sitten myöhemmin valintakokeet ja kielikokeet. Tiedän ettei kielikokeessa tule olemaan ongelmia, mutta jännittää vähän nuo muut, ja olisi kiva jotenkin valmistautua varsinkin tuohon valintakokeeseen.
Kommentit (15)
Äärimmäisen vaikeat, mutta toki olet oikassa osoitteessa täällä roskaväennn palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen vaikeat, mutta toki olet oikassa osoitteessa täällä roskaväennn palstalla.
Just aattelin, että kukaan ei viitsi vastata, kun ketju kuitenkin menee lähihoitajien solvaamiseksi. Toivottavasti sait edes boostia itsetunnollesi.
Ei minkäänlaiset valitettavasti. Jos löydät paikalle, olet soveltuva tehtävään.
Eikä tämä ole pilkkaa, olen itse aikoinaan käynyt.
Osallistuin kauan sitten ja mieleeni jäi ryhmäkeskustelu. Sellaiset hakijat joilla oli ollut omia perhetraumoja menestyivät niissä. Esim. "Isäni oli skitso ja otin vastuuta ihan kaikesta nuoresta asti paljon. Tahtoisin oppia mielenterveysongelmista" "Ai, minun vanhemmat olivat alkoholisteja... Tahtoisin opiskella päihdepuolta" Mitäpä minä siihen, muuta kuin että "Minulla oli tavallinen lapsuuden perhe. Ei ollut mitään suurempia ongelmia perheessä" Jos olisin jatkanut "Ei kyllä hitokseenkaan kiinnostaisi opiskella jotain alaa itseterapian vuoksi, jotta pääsisin paapomaan työkseni alkoholisteja ja muita." olisi minun katsottu olevan sopimaton ko alalle.
Työvoimakoulutukseen pääsee ilmoittautumalla. Ei ole mitään pääsykokeita. Lähäreistä on niin huutava pula että koulutukseen otetaan kuka tahansa.
Valitettavasti ei ole mitään pääsyvastimuksia olluy aikoihin.Valitettavasti sen huomaa
Vierailija kirjoitti:
Työvoimakoulutukseen pääsee ilmoittautumalla. Ei ole mitään pääsykokeita. Lähäreistä on niin huutava pula että koulutukseen otetaan kuka tahansa.
No ei pääse, olen saanut kutsun haastatteluun, valintakokeeseen ja kielikokeeseen. Ehkä pääsi joskus ennen, mutta pari vuotta sitten tuli valintakokeet juuri sen takia, kun oli liikaa ihmisiä jotka ei sovi alalle. T. Ap
Viinimarja kirjoitti:
Eikä tämä ole pilkkaa, olen itse aikoinaan käynyt.
Aikoinaan oli ennen vuotta 2019? Silloin muuttui sisäänpääsy.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuin kauan sitten ja mieleeni jäi ryhmäkeskustelu. Sellaiset hakijat joilla oli ollut omia perhetraumoja menestyivät niissä. Esim. "Isäni oli skitso ja otin vastuuta ihan kaikesta nuoresta asti paljon. Tahtoisin oppia mielenterveysongelmista" "Ai, minun vanhemmat olivat alkoholisteja... Tahtoisin opiskella päihdepuolta" Mitäpä minä siihen, muuta kuin että "Minulla oli tavallinen lapsuuden perhe. Ei ollut mitään suurempia ongelmia perheessä" Jos olisin jatkanut "Ei kyllä hitokseenkaan kiinnostaisi opiskella jotain alaa itseterapian vuoksi, jotta pääsisin paapomaan työkseni alkoholisteja ja muita." olisi minun katsottu olevan sopimaton ko alalle.
Mielenkiinnosta vain, mistä päättelit, että nämä pärjäsivät kokeessa?
Näittekö toistenne pisteet vai?
Hain työvoimakoulutukseen keväällä 2020 ja valmistun nyt toukokuussa. Kokeissa oli päässälaskukoe, päättelytehtäviä, tekstin ymmärtämiseen ja kirjoittamiseen liittyviä tehtäviä sekä psykologin haastattelu. Kaikki tehtävät oli aikarajoitteisia, eli tehtiin niin monta tehtävää kuin annetussa ajassa ehti. Ja taisi olla jokin piirtämistehtäväkin, tyyliin "jatka aloitettua kuviota".
Suurinpiirtein selvinpäin olet ja osaat sanoa nimesi , niin on jo pääsy lähellä,ellei varmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Hain työvoimakoulutukseen keväällä 2020 ja valmistun nyt toukokuussa. Kokeissa oli päässälaskukoe, päättelytehtäviä, tekstin ymmärtämiseen ja kirjoittamiseen liittyviä tehtäviä sekä psykologin haastattelu. Kaikki tehtävät oli aikarajoitteisia, eli tehtiin niin monta tehtävää kuin annetussa ajassa ehti. Ja taisi olla jokin piirtämistehtäväkin, tyyliin "jatka aloitettua kuviota".
Kiitos ensimmäisestä oikeasta vastauksesta :) ei kuulosta kauhean hankalalta, toivottavasti pääsen.
Kellään kokemuksia?