Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te yli BMI 40! Montako

Vierailija
11.07.2015 |

Grillimakkaraa syötte :D?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:11"]Itse pääsin tähän 12 vuoden aikana (15v-27v). Annokset on kasvaneet pikkuhiljaa, pahimpina aikoina meni noin kolminkertainen annos normaaliin verrattuna. Tähän liittyi yksinäisyys, koulukiusaus (joka johtui painosta) ja äidin kuolema. Varsinkin teininä söin suruuni ihan mitä vaan, lähinnä makeita herkkuja. Sitten teini-iän jälkeen normaali kotiruoka maistui liikaa.

Liikkumista ei tietenkään yhtään, koneella istumista lähinnä ja autolla töihin ajoa. Koulut oli aina lähellä.

BMI oli 2 vuotta sitten 27-vuotiaana 54, nyt 28. Olihan tähän pääsemiseen totuttelemista ja paljon duunia, mutta päivääkään en vaihtais ton laihduttamisprosessin ajalta.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: nykyisin 1. 1,5 jos nälkä. En ole koskaan pahemmin tykännyt makkarasta, niin en syönyt tuolloin pahimpina aikoina niitä kovin paljoa. Joskus juhannukseksi ostin 2 pakettia (8 makkaraa) jotka vedin siinä viikonlopun aikana. 
[/quote]
Pakko sanoa nyt että olen aidosti onnellinen ja iloinen puolestasi. On hienoa, että olet laihtunut noin paljon kahdessa vuodessa! :)

Vierailija
22/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:57"]Ihan rehellisesti, ilman kynsiä ja hampaita, kuinka _älyttömän_ paljon pitää sulloa ruokaa ja kuinka monta vuotta että pääsee tuollaisiin painoindekseihin?

Jos edes vähän liikkuu niin eihän painoindeksiä VOI saada yli 30. Ja sit jos vähän liikkuu ja vielä katsoo mitä syö niin kropan saa jo timmiksi.
[/quote]

Nii saa mut ei jaksa kattoo eikä laskee makkaroita syön minkä tienaan T: sairaalloisen ylipainoinen keiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:11"]

Ah, täällä alko taas nämä tarinat geeneistä, sairauksista ja isoista luista.

[/quote] Juuri tälläkin viikolla joku linkkas tänne yhden tarinan tieteellisesti todistetuksi, mutta jostain kumman syystä täydellisyyden eivät olleet sitä huomaavinaankaan.

Vierailija
24/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*täydellisyydet

Vierailija
25/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä ei ole vielä tullut syötyä yhtään, mutta 1-2 makkaraa. Mä oon pullahiiri enkä makkarajyrsijä 

Vierailija
26/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta meni. Makkaraa en syö ollenkaan. Nyt tutkimuksissa epäillään Cushingin syndroomaa. Että ei se aina kestä kauaa eikä tarvitse liikaa ruokaa kun kortisoliarvot on pilvissä niin vaan lihoo ja lihoo. Lukekaa biokemiaa niin ymmärrätte.

Vierailija
27/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle on taas päästy grillimakkaroiden kappalemääristä! En tiedä BMI:täni, sillä näen vain peilikuvasta, että liikaa on painoa. Mutta sitä ei ole kasvatettu grillimakkaroilla. Jos pakko on, niin yksi kyrsä menee kesässä, luit aivan oikein: yksi kesässä. Sisuskaluni eivät tykkää rasvasta, ei kyllä suukaan.

Vierailija
28/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se ei mene yks yhteen että lihavat ovat syöneet aivan tolkuttonmia määriä (vaikka varmasti syövätkin yli kulutuksensa) vaan tosiasia on että keho menee "rasvanvarastointi-tilaan" tietyissä tapauksissa, jolloin pienikin ylimääräinen syöminen kertyy kehoon rasvaksi. Näin esimerkiksi jojo-laihduttajilla. Joka laihtumisen jälkeen, keho on stressitilassa ja varastoin rasvaa entistä tehokkaammin. Ja en ole huomattavan lihava itse, bmi on 27, eli lievä ylipaino. Mutta yllättävän vaikea saada tippumaan painoa, ellen pysty elämään totaalisen kurinalaista elämää. Mulla on tunnesyömistä, iltaisin varsinkin väsyneenä tosi vaikea vastustaa hiilareita. Kompensoin ruoalla raskaan päivän lasten kanssa. Vaikea löytää tilalle muuta. Mutta jotain kroppa ja mieli illan tullen huutaa, jotain mistä saada väsyneenä mielihyvää. Kertokaa te muut vinkkejä, mitä sen ruoan tilalle? En juo enkä polta.

Vierailija
29/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee yksi kesässä. Tänä vuonna ei ole mennyt yhtään. En myöskään syö pullia tai munkkeja yms., sipsejä, hampurilaisia tai pizzoja enkä juo limsoja. Ei lìhavuus tarkoita, että syö järkyttävän väärin roskaruokaa. Pienet ylikalorit 20 vuoden ajan saavat paljon aikaan.

Vierailija
30/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:11"]Ah, täällä alko taas nämä tarinat geeneistä, sairauksista ja isoista luista.

[/quote]Turhaan länkytät, lue asiantuntijakirjallisuutta niin tiedät.
[/quote]
Luitten painossa ei aikuiselle ole puolta kiloa enempää eroa. Mieheni on läski sika ja ainut syy läskiin on se että hänellä ei ole mitään käsitystä miten oikeasti pitää syödä. Eli syö kuin sika. Hän syö syö ja syö. Ei auta vaikka kuka sanoisi ja vihjailisi. Minä olen sanonut työkaverit terveydenhoitaja lääkäri jne. Ei mitään vaikutusta. Hän ei syö koskaan normaaliannosta vaan aina tupla super hyperannoksen. Oli sitten kyse hampurilaisista tai vaikka jäätelötötteröstä. Jos juon lasillisen viiniä eli muutaman sentin niin mieheni hakee itselleen ihan piripintaan asti täytetyn lasin. Ja itse olen hoikka normaalisti syövä aikuinen. Hävettää kulkea miehen kanssa kun aina vain lihoo. Vasta olimme suuressa yleisötapahtumassa jossa näin kaukaa työkaverini puolisonsa kanssa. Olisi ollut kiva porista kuulumisia mutta en kehdannut mennä heidän luokseen mieheni vuoksi. Katsovat pian että minussa täytyy olla vikaa kun tuollaiseen olen joutunut tyytymään. Mies oli aluksi treenattu urheilija. Olisi edes alle satakiloinen. Huoh....

Vierailija
31/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nämä läskit kuolevat luonnolliseen sukupuuttoon, sillä kukaan ei halua lisääntyä ruman ja lihavan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Pakollinen huntu voisi olla paikallaan ylipainoisille naisille, sen verran kuvottavia näkyjä nämä ovat, varsinkin kesällä sairaalloisen "läski on kaunista" - asenteensa takia.

Vierailija
32/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:57"]Ihan rehellisesti, ilman kynsiä ja hampaita, kuinka _älyttömän_ paljon pitää sulloa ruokaa ja kuinka monta vuotta että pääsee tuollaisiin painoindekseihin?

Jos edes vähän liikkuu niin eihän painoindeksiä VOI saada yli 30. Ja sit jos vähän liikkuu ja vielä katsoo mitä syö niin kropan saa jo timmiksi.
[/quote]

Mulla on bmi yli 40 ja kävelen 10000-15000 askelta päivässä. Pännii tämmöiset ennakkoasenteiset törpöt!

Vierailija
33/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:57"]Ihan rehellisesti, ilman kynsiä ja hampaita, kuinka _älyttömän_ paljon pitää sulloa ruokaa ja kuinka monta vuotta että pääsee tuollaisiin painoindekseihin?   Jos edes vähän liikkuu niin eihän painoindeksiä VOI saada yli 30. Ja sit jos vähän liikkuu ja vielä katsoo mitä syö niin kropan saa jo timmiksi. [/quote] Mulla on bmi yli 40 ja kävelen 10000-15000 askelta päivässä. Pännii tämmöiset ennakkoasenteiset törpöt!

[/quote]

Läski ei sula kävelemällä, kannattaisi ruveta harrastamaan jotain kunnon liikuntaa. Toivottavasti et pilaa meidän muiden urheilevien, normaalivartaloisten ihmisten kesäpäivää istumalla vähissä vaatteissa kaupungilla terassilla. Tuonkokoisten tulisi jo ymmärtää kääriytyä lakanaan / pysyä poissa julkisilta paikoilta.

Vierailija
34/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:02"]

Pari vuotta meni. Makkaraa en syö ollenkaan. Nyt tutkimuksissa epäillään Cushingin syndroomaa. Että ei se aina kestä kauaa eikä tarvitse liikaa ruokaa kun kortisoliarvot on pilvissä niin vaan lihoo ja lihoo. Lukekaa biokemiaa niin ymmärrätte.

[/quote]

Parissa vuodessa saa tosiaan itsensä järkyttävään kuntoon. Jokainen tietää, että kun syö enemmän, mitä kuluttaa niin lihoo. Ei siihen biokemistiä tarvita ja lääketieteellisiä tekosyitä. Kannattaa todellakin katsoa mitä suuhunsa pistää, niin ei tarvitse olla läski.

Vierailija
35/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. BMI:ni on juuri alle 40. Minun läskini on kertyneet n. 15 vuoden aikana pikkuhiljaa. Teini-ikäisenä aloin lihomaan syömällä sipsejä masennukseen ja ahdistukseen. Aikuiseksi tultuani olin jo alkanut mättämään roskaruokaa ja suklaata, sekä paljon mehua ja limua myös. Masennus kehittyi ahmimishäiriöksi ja koska mulla ei ollut halua alkaa oksentelemaankaan, niin lihosin vaan entisestään. En osannut auttaa itseäni ja kukaan hoitavista tahoistakaan ei tunnistanut ahmimishäiriötäni. Läheiset vain syyllistivät minua milloin mistäkin, jolloin ongelmat vaan pahenivat.

Olen nyt päässyt eroon siitä ahmimisesta itse, mutta lohtusyöminen jatkuu edelleen. Olen yrittänyt muuttaa elämäntapojani, mutta en kykene elämään nälässä. Syöminen on mun lohtuni. :( Elämäni aikana olen joutunut kokemaan enemmän, kuin moni kokee, ja tähän se on johtanut. Toiset sortuu alkoholiin tai huumeisiin, mulla on tää syöminen... Tää on vaan tällainen kierre - en osaa itse lopettaa ja muiden kommentit vaan pahentaa asiaa.

Mitä grillimakkaroihin tulee, niin joskus otan kohteliaisuuttani yhden, mutta en välitä niistä.

Vierailija
36/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:09"]

Joo se ei mene yks yhteen että lihavat ovat syöneet aivan tolkuttonmia määriä (vaikka varmasti syövätkin yli kulutuksensa) vaan tosiasia on että keho menee "rasvanvarastointi-tilaan" tietyissä tapauksissa, jolloin pienikin ylimääräinen syöminen kertyy kehoon rasvaksi. Näin esimerkiksi jojo-laihduttajilla. Joka laihtumisen jälkeen, keho on stressitilassa ja varastoin rasvaa entistä tehokkaammin. Ja en ole huomattavan lihava itse, bmi on 27, eli lievä ylipaino. Mutta yllättävän vaikea saada tippumaan painoa, ellen pysty elämään totaalisen kurinalaista elämää. Mulla on tunnesyömistä, iltaisin varsinkin väsyneenä tosi vaikea vastustaa hiilareita. Kompensoin ruoalla raskaan päivän lasten kanssa. Vaikea löytää tilalle muuta. Mutta jotain kroppa ja mieli illan tullen huutaa, jotain mistä saada väsyneenä mielihyvää. Kertokaa te muut vinkkejä, mitä sen ruoan tilalle? En juo enkä polta.

[/quote]

Syö tasaisesti ja terveellisesti useampi ateria päivässä, äläkä mätä vadillista hiilaripaskaa kerran illassa naamaan ja sen jälkeen retkahda sohvalle / sänkyyn. Juuri sen takia rasva kertyy, eikä pala kunnolla kun syöt liikaa. Lisää liikuntaa, pieniä aterioita päivän mittaan ja aamupala tärkein ateria. Olo piristyy, ei ole enää niin väsynyt päivän jälkeen kun energiaa riittää ja läski ei kasaannu vyötärölle, eikä tarvitse laihduttaa.

Vierailija
37/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sairastuminen, esim. burn out, auttaa asiaa. Kokeile vaikka itse.

t. liikunnallinen läski, jonka BMI oli silti yli 40, nyt 15 kg pienempi

Vierailija
38/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle kesälle grillattu makkaraa kolmesti ja 2makkaraa menee kerralla.

Vierailija
39/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rajaa menis varmaa 4 pakettia, mutta en kehtas 1 pakettia enempää syödä kun grillataa sukulaisten mökillä ja olen siellä jo valmiiksi naurunaihe t: bm 57

Vierailija
40/46 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi