Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivän ruoat, miksi en laihdu

Vierailija
11.07.2015 |

Olen jo 6 kk syönyt näin ja paino ei putoa. Liikun 2-3 kertaa viikossa noin tunnin.

Kaurapuuro
Kahvi mustana

Salaatti, lihaa/kalaa/kanaa (itse tehtyä)

Rahka+ marjoja
Kahvi

Salaatti, liha/kala/kana tai keitto (itse tehtyä)

Smoothie (ei sokeria)

Kastikkeita en käytä. Salaattiin ruokalusikallinen hyvää oliiviöljyä.

Miksi en laihdu? Neuvoja?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

400g lihaa päivässä on kyllä aika paljon, jos siis syöt sen 200g kummallakin aterialla. Kokeilisin vähentää tuota lihan määrää esim. 100g/ateria ja lisäksi 1dl täysjyväpastaa tai -riisiä, tai hyvää ruisleipää. Varsinkin liikuntapäivinä pitäisi syödä hyviä hiilareita, sillä muuten keho ottaa liikuntaan tarvitsemansa energian lihaksista.

Vierailija
2/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:34"]

Tajuatko ap että yhdessä ruokalusikallisessa oliiviöljyä on 100kaloria?

[/quote]

Tajuatko sinä, että rasvaa ja kaloreita tarvitaan. Muuten ei laihdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tollanen kalorien kans pelleily ja hikoilemaan, sillä se läski lähtee.

Vierailija
4/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31!! 100g lihaa riittää silloin, kun aterialla on perunaa, pastaa yms. Jos ap ei näitä lisukkeita syö, on 200g ihan normaali annos.

Vierailija
5/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistön pitäisi saada niitä viljatuotteitakin. Paksusuolen syövän saa tolla menolla. Liikaa lihaa. Paino tippuu kyllä jos syöt vähemmän kuin kulutat. Se on fakta. Laihduttaminen on matematiikkaa. Jos haluat laihtua kilon viikossa ptää kalorivaje olla 7000kcl viikossa.

Rasvan määrä on todella likaa kun ottaa huomioon oliiviöljyn ja lihan !! Jätä se oliivioöjy pois ja pienennä annoskokoja.

Vierailija
6/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ap jotain psyykelääkkeitä? Ne hidastavat aineenvaihduntaa ja laihduttaminen vaikeaa.

Toisaalta ihmettelen myös, etkö oikeasti harrasta paheita? Miten olet lihonut, jos et syö mitään epäterveellistä? Tai jos olet syönyt, oletko totaalisesti pystynyt lopettamaan? Syötkö tosiaan joka päivä samalla tavalla?

Vierailija
7/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, syön esim. kanaa/kalkkunaa, jossa ei ole juurikaan rasvaa. Siksi laitan oliiviöljyä. Esim. lohen kanssa en laita.

46. Jos luit aloitukseni..olen 6kk syönyt näin. Sitä ennen huonommin (myös sokeria) ja olen lihonut 10 vuoden aikana 62kg:sta tähän 80kg.

Vierailija
8/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 siis ap. Ja juu, olen ihan terve. Koskaan en ole syönyt mitään lääkkeitä.

Vierailija
9/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:50"]

31!! 100g lihaa riittää silloin, kun aterialla on perunaa, pastaa yms. Jos ap ei näitä lisukkeita syö, on 200g ihan normaali annos.

[/quote]

Energiaa lisätään rasvalla. Liika proteiini ei ole hyväksi.

Vierailija
10/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit kannattaa laskea, eikä syödä tollasella mutu -tuntumalla. Et voi laskematta tietää todellista kalorimäärää. Kiloklubi on hyvä. Itse olen käyttänyt sitä 2 kk ja laihtunut 5 kiloa, mikä on mielestäni ihan hyvä tahti. Syön päivässä n. 1500 kaloria eli vajetta suhteessa kulutukseen tulee n. 500 kaloria/ pvä eli 3500 kaloria/vko. Liikun viitenä päivänä viikossa 1-2 tuntia/ pvä, lenkkeilyä, pyöräilyä ja uintia. Olin alottaessani samassa lähtöpainossa kuin ap ja pituuskin on ihan sama.

Vierailija
11/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:55"]

Muistathan että oliviiöljy on 100% rasvaa ! Laske paljonko saa rasvaa päivässä. Todennäköisesti ihan liikaa.

[/quote]

Eihän ap:n esimerkissä ole rasvaa nimeksikään. Ilman rasvaa ei laihtumista tapahdu.

Vierailija
12/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko ap että yhdessä ruokalusikallisessa oliiviöljyä on 100kaloria?

Vierailija
13/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että osan mielestä rasvaa on ihan liikaa ja osan mielestä ihan liian vähän. Ap

Vierailija
14/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:26"]

200g lihaa yhdellä aterialla? Eikö niissä go fat go ohjeissakin oo että 100g pitäs vaan olla.

200g lihaa... En jaksaisi syödä edes noin paljoa. Sehän on jo tyyliin kaks kananrintafilettä...

[/quote]

200g on melkein semmoinen pieni kanarasia... Itse olen tiputtanut nyt alle puolessa vuodessa juuri tuolla gofatgolla 12 kiloa ja annoskokoja tosiaan pienentänyt. Ihmettelinkin aluksi, miksi ap ei tuolla ruokavaliolla laihdu, mutta ongelmana näyttää olevan annoskoko.  Liikun kaiken lisäksi joka päivä. Kotijumppaa, kävelyä ja juoksua vasta aloittelen. Tavoitteena juosta naistenkymppi ensi vuonna vasta, hyvin hissuksiin aloitetaan.

Vierailija
15/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:36"]

Ap syö liian kituuttamalla. Itse syön: kaksi viipaletta leipää kermajuustolla, kaksi kuppia kahvia punaisella maidolla. Kesäkurpitsalasagnea jossa paljon oliiviöljyä, mozzarellaa ym. Uusia perunoita (3-4kpl), broilerinflileetä noin 150g, sämpylä jossa kermajuustoa ja tomaattia, päälle vielä kermajuustoa suoraan sellaisenaan. Tänään vielä lisäksi karkkia, jäätelöä. Painoa 55kg ja pituus 167 cm

[/quote] Mulla olisi jäätävä ripuli koko ajan tällä syömisellä. Lisäksi varmasti enemmän painoakin.

Vierailija
16/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun salaatissa on? Tuleeko puuroon voisilmä? Mitä juot päivän aikana? Käytätkö alkoholia?

Vierailija
17/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja paino? Jos et ole ylipainoinen ei tuolla ruualla ja liikuntamäärällä laihdu normaalista laihaksi. Jos olet ylipainoinen, onko sulta otettu kilppariarvot? Harrastatko hyötyliikuntaa yhtään? Onko mahdollista lisätä liikuntaa niin, että kävisit tuon nykyisen liikunnan lisäksi päivittäin esim. 30-60min kävelyllä. Joka päivä tulisi liikkua (ei tietenkään joka päivä hikijumppaa).

Vierailija
18/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurossa esim. voi- tai hillosilmä lisää äkkiä energiamäärää. Lihan määrä salaatissa ratkaisee paljon. Rahka ei myöskään oikeasti ole kovin kevyttä. Smoothiessakin voi olla todella paljon energiaa, jos käyttää esim. avokadoja tai banaania. Lisäksi liikut aika vähän. Lihaskunnon kohotus tekisi hyvää, sillä lihakset myös kuluttavat energiaa.

Vierailija
19/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatissa salaattia, tomaatuntoa, kurkku, paprika jne., joskus fetaa (vähän).

Puuroissa ei muuta kuin kauraa ja vettä(joskus pakastevadelmia).

Juon vain kahvia ja vettä. Vettä 2-3 litraa.

Alkoholia noin kahdesti kuussa 2 - max 3lasia viiniä, ei drinkkejä tms.

Vierailija
20/57 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joka välissä jotain raskasta esim punnerra 5 kertaa ja tee 10 vatsalihasta ennen seuraavan viestin kirjoittamista.