Vaihtoehto Thaimaalle?
Ollaan oltu Thaimaassa useamman kerran omatoimimatkalla perheenä. Nyt haluttais mennä välillä muualle, mutta minne? Ollaan avoimia vaihtoehdoille, ja ollaan kyllä matkusteltu muuallakin, mutta ei juurikaan perheenä (Eurooppaa lukuunottamatta). Aasiasta tykätään tosi paljon. Hinnat on halpoja ja englannilla pärjää. Joku kaukokohde siis hakusessa talveksi/kevääksi. Kiitoksia vinkeistä!
Kommentit (32)
Keniaan en lähtisi, koska al-shabaab Somalian puolelta on terroririski ja tekee iskuja Keniaan.
Sen sijaan Tansania (tosin pienten lasten kanssa on sitten malarian kanssa oltava tarkka jne. Rokotuksia & estolääkkeitä tulee).
Mutta Etelä-Afrikka olisi helpompi lasten kanssa!
Itse säästimme vähän enemmän ja lähdimme Australiaan. Turvallista ja niin ihanaa! Samoin Uutta-Seelantia voin suositella. Suomesta pääsee molempiin yhdellä vaihdolla.
Kap Verde? Olen kuullut että se on lapsiystävällinen kohde, itse en ole käynyt. Ei juuri aikaeroa, varmasti lämmintä ja hienot rannat.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:58"]Malesia
[/quote]
Malesiassa ei kyllä ole oikeastaan mitään mitä Thaimaassa ei olisi. Rannat on paljon paremmat Thaimaassa, Malesian rannikolla vesi on usein sameaa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:58"]Malesia [/quote] Malesiassa ei kyllä ole oikeastaan mitään mitä Thaimaassa ei olisi. Rannat on paljon paremmat Thaimaassa, Malesian rannikolla vesi on usein sameaa.
[/quote]
No joo, tietty jos pelkkä rantaelämä on syy matkustaa, niin ei varmaan olekaan mitään Thaimaata ihmeellisempää.
Mutta jos hakee jotain muuta, niin onhan se nyt ihan erilainen kulttuuri ja erilaisia asioita nähtävänä ja koettavana. Ap. oli ilmeisesti menossa omatoimimatkalle, eli pystyy valitsemaan ne itseä kiinnostavat asiat, eikä se kriteeri sitten välttämättä ole se turkoosein vesi siinä kohteen biitsillä.
Ja kyllä Malesiasta löytyy maailman hienoimpiin rantoihin kuuluvia paikkoja, kuten vaikka Tiomanin saari. Eikä Langkawikaan ole hullumpi, vaikka massaturistikohde onkin. Ainakin kivempi kuin Phuketin kohteet.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:58"]Malesia [/quote] Malesiassa ei kyllä ole oikeastaan mitään mitä Thaimaassa ei olisi. Rannat on paljon paremmat Thaimaassa, Malesian rannikolla vesi on usein sameaa.
[/quote]
No joo, tietty jos pelkkä rantaelämä on syy matkustaa, niin ei varmaan olekaan mitään Thaimaata ihmeellisempää.
Mutta jos hakee jotain muuta, niin onhan se nyt ihan erilainen kulttuuri ja erilaisia asioita nähtävänä ja koettavana. Ap. oli ilmeisesti menossa omatoimimatkalle, eli pystyy valitsemaan ne itseä kiinnostavat asiat, eikä se kriteeri sitten välttämättä ole se turkoosein vesi siinä kohteen biitsillä.
Ja kyllä Malesiasta löytyy maailman hienoimpiin rantoihin kuuluvia paikkoja, kuten vaikka Tiomanin saari. Eikä Langkawikaan ole hullumpi, vaikka massaturistikohde onkin. Ainakin kivempi kuin Phuketin kohteet.
[/quote]
Tiedän kyllä, olen asunut Malesiassa. Ajattelin vain asiaa lapsiperheen näkökulmasta, pienten lasten kanssa en itse ainakaan jaksaisi reissuta kuumassa kulttuuri- ja luontokohteiden perässä.
Mikä on budjetti? Maailma on niin avara
Monta kiinnostavaa kohdetta ehdotettu! Vietnam voisi olla hyvä vaihtoehto. Lennot kannattaa varmaan silti ottaa Bangkokiin ja sieltä jatkaa eteenpäin? Emme halua pakettimatkaa ottaa. Meksikossa on hankala matkustaa omatoimisesti kun ei osaa espanjaa... Näin ainakin oletan? Filippiineille emme uskalla lähteä turvallisuussyistä.
Kap Verde vaikuttaa ihanalta, enpä ole tullutkaan ajatelleeksi! Mikäkohan mahtaa olla hintataso? Australia kävisi minulle myös, miestä ei vaan jostain syystä innosta se, haluaa ilmeisesti jotain eksoottisempaa..
ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:00"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:58"]Malesia [/quote] Malesiassa ei kyllä ole oikeastaan mitään mitä Thaimaassa ei olisi. Rannat on paljon paremmat Thaimaassa, Malesian rannikolla vesi on usein sameaa. [/quote] No joo, tietty jos pelkkä rantaelämä on syy matkustaa, niin ei varmaan olekaan mitään Thaimaata ihmeellisempää. Mutta jos hakee jotain muuta, niin onhan se nyt ihan erilainen kulttuuri ja erilaisia asioita nähtävänä ja koettavana. Ap. oli ilmeisesti menossa omatoimimatkalle, eli pystyy valitsemaan ne itseä kiinnostavat asiat, eikä se kriteeri sitten välttämättä ole se turkoosein vesi siinä kohteen biitsillä. Ja kyllä Malesiasta löytyy maailman hienoimpiin rantoihin kuuluvia paikkoja, kuten vaikka Tiomanin saari. Eikä Langkawikaan ole hullumpi, vaikka massaturistikohde onkin. Ainakin kivempi kuin Phuketin kohteet. [/quote] Tiedän kyllä, olen asunut Malesiassa. Ajattelin vain asiaa lapsiperheen näkökulmasta, pienten lasten kanssa en itse ainakaan jaksaisi reissuta kuumassa kulttuuri- ja luontokohteiden perässä.
[/quote]
Malesiaa olemme miettineetkin, tai ainakin itse olen. Pitää ehkä perehtyä tarkemmin mitä kaikkea siellä sit oikeastaan olisi. Me olemme ehkä vähän kummallisia, mutta tykkäämme kyllä reissata kulttuuri- ja luontokohteiden perässä lastenkin kanssa :D Ei tietenkään samalla tavalla voi kun ilman lapsia, mutta ei siis jakseta kolmea viikkoa ainakaan samalla rannalla maata...
ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:16"]Monta kiinnostavaa kohdetta ehdotettu! Vietnam voisi olla hyvä vaihtoehto. Lennot kannattaa varmaan silti ottaa Bangkokiin ja sieltä jatkaa eteenpäin? Emme halua pakettimatkaa ottaa. Meksikossa on hankala matkustaa omatoimisesti kun ei osaa espanjaa... Näin ainakin oletan? Filippiineille emme uskalla lähteä turvallisuussyistä.
Kap Verde vaikuttaa ihanalta, enpä ole tullutkaan ajatelleeksi! Mikäkohan mahtaa olla hintataso? Australia kävisi minulle myös, miestä ei vaan jostain syystä innosta se, haluaa ilmeisesti jotain eksoottisempaa..
ap
[/quote]
Australia on eksoottinen myös ja valtava (3 ilmastovyöhykettä) luonto ja eläimet ainutlaatuisia. Tosin siis muuten länsimainen ja siten lapsille turvallinen.
Vietnan on toisaan kiva, ja sinne kannattaa lentää Bangkokin kautta ni pääsee helposti :) Myös Kambodza on tosi kiva :)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:00"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:58"]Malesia [/quote] Malesiassa ei kyllä ole oikeastaan mitään mitä Thaimaassa ei olisi. Rannat on paljon paremmat Thaimaassa, Malesian rannikolla vesi on usein sameaa. [/quote] No joo, tietty jos pelkkä rantaelämä on syy matkustaa, niin ei varmaan olekaan mitään Thaimaata ihmeellisempää. Mutta jos hakee jotain muuta, niin onhan se nyt ihan erilainen kulttuuri ja erilaisia asioita nähtävänä ja koettavana. Ap. oli ilmeisesti menossa omatoimimatkalle, eli pystyy valitsemaan ne itseä kiinnostavat asiat, eikä se kriteeri sitten välttämättä ole se turkoosein vesi siinä kohteen biitsillä. Ja kyllä Malesiasta löytyy maailman hienoimpiin rantoihin kuuluvia paikkoja, kuten vaikka Tiomanin saari. Eikä Langkawikaan ole hullumpi, vaikka massaturistikohde onkin. Ainakin kivempi kuin Phuketin kohteet. [/quote] Tiedän kyllä, olen asunut Malesiassa. Ajattelin vain asiaa lapsiperheen näkökulmasta, pienten lasten kanssa en itse ainakaan jaksaisi reissuta kuumassa kulttuuri- ja luontokohteiden perässä.
[/quote]
Malesiaa olemme miettineetkin, tai ainakin itse olen. Pitää ehkä perehtyä tarkemmin mitä kaikkea siellä sit oikeastaan olisi. Me olemme ehkä vähän kummallisia, mutta tykkäämme kyllä reissata kulttuuri- ja luontokohteiden perässä lastenkin kanssa :D Ei tietenkään samalla tavalla voi kun ilman lapsia, mutta ei siis jakseta kolmea viikkoa ainakaan samalla rannalla maata...
ap
[/quote]
Siinä tapauksessa Malesia voisi tosiaan olla hyvä vaihtoehto. :) Myös Singaporessa voisi olla mukava käydä lasten kanssa, siellä on Sentosan saari jossa mm. hieno merimaailma. Singaporessa on myös eläintarha, lintupuisto ja luonnonsuojelualue, sekä kasvitieteellinen puutarha. Siistiä ja helppo liikkua. Malesiasta kulkee sinne nopeita busseja, voi olla vaikka vaan yön tai pari S-poressa.
Jos ei pelkää vatsatauteja, niin Intia on halpa ja suht helppo.Menisin ehkä Keralaan lasten kanssa hyvään hotelliin.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:16"]Monta kiinnostavaa kohdetta ehdotettu! Vietnam voisi olla hyvä vaihtoehto. Lennot kannattaa varmaan silti ottaa Bangkokiin ja sieltä jatkaa eteenpäin? Emme halua pakettimatkaa ottaa. Meksikossa on hankala matkustaa omatoimisesti kun ei osaa espanjaa... Näin ainakin oletan? Filippiineille emme uskalla lähteä turvallisuussyistä. Kap Verde vaikuttaa ihanalta, enpä ole tullutkaan ajatelleeksi! Mikäkohan mahtaa olla hintataso? Australia kävisi minulle myös, miestä ei vaan jostain syystä innosta se, haluaa ilmeisesti jotain eksoottisempaa.. ap [/quote] Australia on eksoottinen myös ja valtava (3 ilmastovyöhykettä) luonto ja eläimet ainutlaatuisia. Tosin siis muuten länsimainen ja siten lapsille turvallinen.
[/quote]
Australia ja Uusi-Seelanti ovat ihania, mutta Australia aivan VALTAVAN kalliita, Uuden-Seelannin ihan tämänhetkisestä hintatasosta en tiedä. Olin just työmatkalla siellä pitkästä aikaa ja ihan tyrmistyttävää, miten kaikki on kallistunut.
Olimme kymmenen vuottav sitten siellä kuukauden reissulla ja silloin oli ihan Suomen tasolla hinnat, mutta nykyisin ihan muuta.
Mutta jos ei rahasta ole puutetta, ihan mieletön paikka. Kaksi pitkää reissua sinne tehnyt ja paljon vielä näkemättä. kolmilapsisena perheenä en uskalla edes laskea, mitä reissumme sinne tulisi maksamaan ja pääsisimme sentään matkaan aika paljon lähempää kuin Suomesta :)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:29"]
Entäpä Afrikkaan? Vaikka Keniaan, Mombasaan? Rantakohde, mahdollisuus tehdä safari ja meriretkiä.
[/quote]
Joo miksi ei. Taitaa vaan tosiaan tulla aika paljon kalliimmaksi, luulen ainakin näin. Ja mites turvallisuus? Meillä pienet lapset.
ap