Oletko kohdannut jotain näistä yliluonnollisista ilmiöistä?
Haamut, räyhänhenget, demonit, ufo-kontaktit jne.
Kommentit (119)
Meitä piinasi vanhassa puutalossa lukuisat pahat henget, ja lopulta ei auttanut muu kuin muutto. Lähelle meitä seuraavalle asukkaalle käyny sama, nyt siinä ei tietääkseni asu kukaan
Yks talonsa pakkohuutokauppaan menettänyt miespuolinen velho ei suostunut antamaan taloaan aina kun tuli näyttö, mies manasi ihmisten silmiin illuusion käärmeistä niin ettei ollu jalansijaa Ees käärmeitten takia. Ketään ei oo uskaltannu mennä sinne asuun.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:33"]
No itse oon saanu yhteyden tollasiin avaruusolentoihin tai miks niitä sitten haluaakaan kutsua. Tai mistä tietää mitä ne on..Ja en olisi ees halunnut! KAikki lähti siitä kun lapsena kokeiltiin sellasta meedioympyrä juttua, ja ei tietysti pentuina tajuttu mistään mitään, mutta jos mitään oon oppinut, niin sen ettei noilla henkimaailman asioilla kannata leikkiä. En tiiä minkä portin sillä avasin mutta se johti siihen että alko tapahtumaan outoja.
[/quote]
Tv-sarjassa Viesteä tuonpuoleisesta meedio Theresa Caputo sanoi että tuo quija-lauta avaa portit kaikkeen eli myös pahaan, ja sanoi voivansa pahoin jo pelkästään siitä että huoneistossa oli quija-lauta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:14"]
No en :D. Sain diagnoosiksi skitsotyyppisen häiriön jo siitä, että häly saattaa muotoutua korvissani musiikiksi.
[/quote]
Ohis, mutta ei tuon kyllä pitäisi olla mikään skitsotyyppinen häiriö? Ihan yleinen ilmiö.
[/quote]
Niin minäkin luulin, mutta psykiatri sanoi, ettei todellakaan ole yleistä ja normaalia. Huh?
Toki diagnoosiin pitää täyttää vähintään 4 kriteeriä yhdeksästä, mutta tuota mainittua lukuunottamatta ei minulla oikeastaan ollut mitään oiretta, mikä ei mahtuisi yhtä hyvin johonkin toiseenkin diagnoosiin. Mutta eipä sillä kai niin väliä.
8
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:54"]
En asuis hetkeekään talossa missä alkas riehumaan joku demoni
[/quote]
Miksi? Asuvathan monet raivohullujen miestenkin kanssa. Rakkaus tällaisissa tilanteissa vaikuttaa selväjärkisistä sivustakatsojista yliluonnolliselta ja oudolta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:33"]No itse oon saanu yhteyden tollasiin avaruusolentoihin tai miks niitä sitten haluaakaan kutsua. Tai mistä tietää mitä ne on..Ja en olisi ees halunnut! KAikki lähti siitä kun lapsena kokeiltiin sellasta meedioympyrä juttua, ja ei tietysti pentuina tajuttu mistään mitään, mutta jos mitään oon oppinut, niin sen ettei noilla henkimaailman asioilla kannata leikkiä. En tiiä minkä portin sillä avasin mutta se johti siihen että alko tapahtumaan outoja. [/quote] Taas yksi toope lisää jolle oma mielikuvitus on tehnyt tepposet. Joitain vuosia sitten on Suomenkin tv:ssä näytetty yhtä brittiläistä ohjelmaa jossa tavalliset ihmiset saatiin uskomaan mitä typerimpiin henkiolentojuttuihin vaikka kyseessä oli parin ihmisen yksinkertaisilla lavastuksilla tekemiä temppuja. Mutta ne ihmiset oikeasti uskoivat henkiin ja heidän oli jälkeen päin vaikea käsittää vaikka heille selitettiin miten heitä vedätettiin tempuilla.
[/quote]
Jos joku suihkuttaa päällesi vettä kun astut ulos, niin se ei tarkoita, etteikö sadetta olisi olemassa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:33"]
No itse oon saanu yhteyden tollasiin avaruusolentoihin tai miks niitä sitten haluaakaan kutsua. Tai mistä tietää mitä ne on..Ja en olisi ees halunnut! KAikki lähti siitä kun lapsena kokeiltiin sellasta meedioympyrä juttua, ja ei tietysti pentuina tajuttu mistään mitään, mutta jos mitään oon oppinut, niin sen ettei noilla henkimaailman asioilla kannata leikkiä. En tiiä minkä portin sillä avasin mutta se johti siihen että alko tapahtumaan outoja.
[/quote]
Tv-sarjassa Viesteä tuonpuoleisesta meedio Theresa Caputo sanoi että tuo quija-lauta avaa portit kaikkeen eli myös pahaan, ja sanoi voivansa pahoin jo pelkästään siitä että huoneistossa oli quija-lauta.
[/quote]
Tiedä häntä, avaako itse lauta mitään, mutta aina pitää suojata itsensä kun on tuonpuoleisen kanssa tekemisissä. Henkiolennot ovat kuten mekin täällä av:lla, osa normaaleja, kilttejä ja harmittomia, toiset taas haluavat kiusata ja tuottaa pahaa mieltä. Tuskin kukaan haluaa seuraansa roikkumaan jotakin katkeroitunutta negatiivista energiaa.
Heräsin yhtenä yönä kun huoneessa kuiski joku, vaikka mieheni kanssa kaksin nukuttiin. Mieheni ei siihen herännyt. Pari yötä sitten joku tarttui kädestä sängyn reunan yli kun roikotin kättäni unissani. Hieman häiritsi loppu yötä ja uni ei meinannut enää tulla. Sängyn alle en uskaltanut katsoa.:o) Sellasia on tapahtunut ja paljon muuta mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:58"]
Osaa noista olen. Asuin joskus talossa missä adsu räyhänhenki, tosin sehän periaatteessa on just demoni. Haamuja olen kohannut enemän tai vähemmän elämäni aikana, Ja ufo-kontaktiinkin on tullut törmätty.
[/quote]
minun mielestä poltergeist on räyhänhenki ja kuitenkin tavallaan pahantahtoinen ja häijy ja ei läsheskään niin paha kun demonit. Demonit on aina läpeensä vain pahoja olentoja ja pyrkivät tekemään pahaa.
[/quote]
Itseasiassa suuri osa räyhähengistä on ilmiötä nimeltään RSPK, Recurrent spontaneous psycho kinesis, alias spontaani toistuva psykokinesia, ilmeisesti johtuu siitä, että nuorella (yleensä ilmiön keskiössä on murrosikäinen tai teini) on patoutumia ja telekineettisiä kykyjä, ne patoutumat purkautuvat poltergeistinä. Varsinaisia olentoja räyhähenget ei nimestään huolimatta yleensä ole, mutta hyvin pahantahtoiset voivat olla jopa demonista alkuperää. Näin siis muistan lukeneeni asiaa käsitelleestä opuksesta.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:58"]
Osaa noista olen. Asuin joskus talossa missä adsu räyhänhenki, tosin sehän periaatteessa on just demoni. Haamuja olen kohannut enemän tai vähemmän elämäni aikana, Ja ufo-kontaktiinkin on tullut törmätty.
[/quote]
minun mielestä poltergeist on räyhänhenki ja kuitenkin tavallaan pahantahtoinen ja häijy ja ei läsheskään niin paha kun demonit. Demonit on aina läpeensä vain pahoja olentoja ja pyrkivät tekemään pahaa.
[/quote]
Itseasiassa suuri osa räyhähengistä on ilmiötä nimeltään RSPK, Recurrent spontaneous psycho kinesis, alias spontaani toistuva psykokinesia, ilmeisesti johtuu siitä, että nuorella (yleensä ilmiön keskiössä on murrosikäinen tai teini) on patoutumia ja telekineettisiä kykyjä, ne patoutumat purkautuvat poltergeistinä. Varsinaisia olentoja räyhähenget ei nimestään huolimatta yleensä ole, mutta hyvin pahantahtoiset voivat olla jopa demonista alkuperää. Näin siis muistan lukeneeni asiaa käsitelleestä opuksesta.
[/quote]
Jatkan vielä, että nk Bellin noidan tapaus (mikäli totta eikä kansantarina) on erinomainen merkki demonisesta versioista. RSPK harvoin vahingoittaa ketään (kuten erään saksalaisen asianajotoimiston nuori sihteeri), mutta Bellin noidaksi kutsuttu olento tappoi perheen isän.
Bellin noidan tarinaan liitetään luola, Bell witch cave, joka on oikeasti olemassa, ja josta kerrotaan karmiviakin tarinoita. Ovatko Bellin perhettä riivannut olento ja luolan asukki yksi ja sama, sitä on vaikeampi sanoa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:54"]
En asuis hetkeekään talossa missä alkas riehumaan joku demoni
[/quote]
Miksi? Asuvathan monet raivohullujen miestenkin kanssa. Rakkaus tällaisissa tilanteissa vaikuttaa selväjärkisistä sivustakatsojista yliluonnolliselta ja oudolta.
[/quote]
Jep, ja demonit (kuten enkelitkin) on enemmän henkiolentoja, eivätkä voi vahingoittaa ketään, raivohullu mies taas voi tappaa helpostikin.
Oven rivat kävi itekseen ylä- ja alakerrassa yhtä aikaa, sähköt päälle ja pois. Yöllä kuulostaa joskus kuin juomalasi laskettais pöydälle. Oikeestaan mitä riitaisampi ja vaikeampi tilanne kotona, sitä enemmän ja isompia juttuja käy. Vähään aikaan ei oo taas ollu mitään :)
Suosittelen Jani Kaaron kirjaa "Kaiken oudon ensyklopedia"
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:35"]Suosittelen Jani Kaaron kirjaa "Kaiken oudon ensyklopedia"
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:31"]itse olen kohdannut avaruusolentoja tai siis avaruusihmisiä jolla nimellä heitä kutsun, nämä muukalaiset eivät ole näyttäneet juurikaan erilaisemmilta kuin me. Nämä ovat olleet lisäksi ystävällisiä ja olen jopa päässyt näkemään heidän kotiplaneettansa. Se viesti mikä heillä on ollut antaa, on huoli maapallon luonnosta ja meidän jatkuvasta ja kytevästä vihasta sekä sodista.[/quote]
Mieti itse. Jos olisit suuren avaruusaluksen komentaja, joka on huolissaan jollain primitiivisellä planeetalla käytävistä sodista tai teollisuuden ympäristövaikutuksista. Ottaisit yhteyttä johtajiisi kysyäksesi pidetäänkö planeetta koskemattomana luonnonreservaattina vai yritetäänkö puuttua kehitykseen moraalisin tai ideologisin perustein. Saisit tehtäväksesi ohjata planeetan elämänmuotoja oikeudenmukaisempaan ja kestävämpään elämään mahdollisimman vähin voimakeinoin. Mitä tekisit?
a) Ottaisit salassa yhteyden planeettaa hallitseviin tahoihin, poliittisiin päättäjiin ja suuryrtysten omistajiin ja käskisit muuttaa toimintaa kestävämmäksi.
b) Sama kuin a, mutta julkisesti.
c) Yrittäisit vaikuttaa planeetan asukkaiden tietämättä esimerkiksi sabotoimalla sotilaallisia, teollisia tai rikollisia projekteja kybersodankäynnin keinoin.
d) Sieppaisit mielenterveydeltään epävakaita asukkaita valtahierarkian pohjalta alukseesi, kertoisit heille "kosmisia totuuksia", laskisit vapaaksi ja odottaisit, että planeetan ylimykset ottavat heidät neuvonantajikseen.
En osaa sanoa mitä minä tekisin, mutta tiedän kyllä noista yhden vaihtoehdon, jota en tekisi missään tapauksessa. Mikähän se on.
Sä kuvailit meidän naapurien koko perheen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:24"]itse heräsin joskus nuorena miehenä sellaseen kun jokin kisko minua jaloista vaatekomeroon päin. Jotenki olin turtunut ja tottunut niihi kaikkeen kun olin koko ajan lapsuudenkodissa kuullu ja nähny kaikkea varsin outoa.
[/quote]
:D niin.varmaa
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:33"]Oven rivat kävi itekseen ylä- ja alakerrassa yhtä aikaa, sähköt päälle ja pois. Yöllä kuulostaa joskus kuin juomalasi laskettais pöydälle. Oikeestaan mitä riitaisampi ja vaikeampi tilanne kotona, sitä enemmän ja isompia juttuja käy. Vähään aikaan ei oo taas ollu mitään :)
[/quote]
:D Mistä edes keksitte näitä
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:12"]
Olen.! 70-luvulla miehen vanhempien kotona nähtiin sekä minö että mun mies läpinäkyvä vanha mies ukkosaunan ikkunassa. Joskus samalla vuosikymmenellä yhen aika ison valtatien varrella liftasi joku musta hahmo joka vaikutti naiselle. Kun pysähdyttiin ketään ei nähty. Mut siinä 1km päässä oli 3 viikkoa aiemmin murhattu nainen, tää kuultiin jälkeenpäin. Sitten eräässä vanhassa puutalossa missä asuttiin 81-87 kuulu aina kaikenlaista kilinää, kolinaa, askelia portaissa yöllä, tavaroiden siirtelyä/siirtymistä ullakolla. KOti siunattiin kahteenkin otteeseen. Miehen lapsuudenkodissa taas oli itsestään keskellä kirkasta päivää avautuneet ja sulkeutuneet huoneen ovet, joskus pamahdelleen kiinni. Ja joskus oli ilmestyny lyijykynällä tehtyy kirjoitusta huoneen seiniin ihan itsestään.
[/quote]
Oletko tutkinut, onko teidän suvuissanne harrastetu noituutta tms?
[/quote]
on niistä joskus ollu puhetta, en tiedä mun kaukaisempia sukujuuriani mutta kyllä mun isoäidin äiti oli ilmeisesti ollut noita
[/quote] Noitia ei ole olemassa :D
[/quote] Noitia ja velhoja, mustaa ja valkoista magiaa on olemassa. Mustalla magialla nimenomaan tehdään vahinkoa, ja aiheutetaan tekoja jolla demonit alkavat liikkua jne
[/quote] Et tätä pysty mitenkään todistamaan.