Miten asiakaspalvelija oppii sietämään LÄHENTELIJÖITÄ?
Olen kirjastossa kesätöissä oleva opiskelija. Nyt sitten alkuun viattoman smalltalkin vuoksi kahdesta miehestä on tullut pysyvämpi vaiva. Olen ystävällinen ja melko kiltti, en voi heittäytyä hiljaiseksi, jos he tulevat juttelemaan samalla kun esim. hyllytän kirjoja. Ja toinenkin nyt sanoi silmiäni safiireiksi ja että vähän häkeltyy mun seurassa. Kiva kohteliaisuus kyllä, mutta kiusallista ja olin vaivaantunut. Ja toinen miehistä on esim. tullut istumaan pöydän ääreen pitkiksi ajoiksi sinne ja tuijotellut kun olen tiskin takana, hieman stalkkeri-jutulta tuntuu siksi. On kuin oisin loukussa tuolla kirjastossa. =.=
Kommentit (18)
Minä sanon vain kivikasvoilla: "Aha, selvä. No kiva juttu. Tuliko muuta?" Siihen kovettuu. Jos ei liikaa häkelly, niin ei ne jaksa kovin pitkäksi aikaa jäädä jankkaamaan. Ja aina voi kutsua vartijat, jos toinen käy kiinni tai puhuu liikaa hävyttömyyksiä, eikä suostu menemään.
t. myyjä
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:03"]
Miksi et antaisi miehille mahdollisuutta? Minkä ikäisiä he ovat? Olet todennäköisesti hyvin viehättävä nuorinainen kun olet saanut jo useamman ihailijan :-)
[/quote]
Nää "ihailijat" on aina 50+ alkoholisoituneita ukkoja.
Mullakin oli tuollaisia "ihailijoita", kun olin kirjastossa kesätöissä. Tosin nämä olivat afrikkalaisia miehiä... Rasittavaa, kun pitää olla ystävällinen asiakaspalvelija, vaikka alkaa ärsyttää miesten utelut, lässytykset ja "hello beautiful" -kommentit.
Kannattaa mainita asiasta työkaverille. Sellaiselle kivalle joka ei ole sitä mieltä että homma on sinun syysi koska olet nuori ja nätti. :) aika useilla kirjastoilla on ohjeet liian innokkaiden asiakkaiden suhteen. Selaa vaikka teidän intrasta.
T. Kirjastonhoitaja
Jos ne on jotain nuoria miehiä, niin hanki feikkikihlasormus.
Minä olen onneks niin ruma etteivät papat jaksa innostua, höhöö. Eivät kyllä muutkaan, mutta saapahan olla rauhassa :)
Älä anna minkäänlaista vastakaikua. Kommentit "ahaa.. jaa... vai niin" käyttöön. Jos joku selittää vieressä juttua ja kommentoit "ahaa" niin olet asiakaspalvelijalta vaadittavan kohtelias, mutta et anna mitään vihjettä siitä että tahtoisit kuulla lisää. Sit vaan aina poistut paikalta kun ukko tulee selittää sulle jotain. "Sun silmät on ku safiirit" "ahaa, kiitti" ilmeettömänä ja sit poistut.
Itse olen vähän vanhempi mies ja mielelläni lähestyn viehättäviä nuoria naisia siellä missä niitä ikinä näkyykään. Jaloin ajatuksin lähestyn. Ei ole tarkoitus lähennellä. Tehdä tuttavuutta, piristää molempien päivää. Ei saisi olla niin epäluuloinen aina...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:40"]
Itse olen vähän vanhempi mies ja mielelläni lähestyn viehättäviä nuoria naisia siellä missä niitä ikinä näkyykään. Jaloin ajatuksin lähestyn. Ei ole tarkoitus lähennellä. Tehdä tuttavuutta, piristää molempien päivää. Ei saisi olla niin epäluuloinen aina...
[/quote]
Ei sellainen harmiton pieni hassuttelu haittaa. Mutta pervot kommentit tai iskuyritykset jurppii.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:40"] Itse olen vähän vanhempi mies ja mielelläni lähestyn viehättäviä nuoria naisia siellä missä niitä ikinä näkyykään. Jaloin ajatuksin lähestyn. Ei ole tarkoitus lähennellä. Tehdä tuttavuutta, piristää molempien päivää. Ei saisi olla niin epäluuloinen aina...
[/quote]
Sun lähentelyt ei piristä kenenkään päivää
Mä oon tuollaisissa tilanteissa sanonu, että li kiva jutella, mutta en halua sotkea työtä ja vapaa-aikaa. On ollu ihan tehokasta.
En minä ketä tahansa lähesty! Sellaisia persoonallisen siveän ja sievän näköisiä nuorianaisia lähestyn. Sellaisia josta heti näkee että on "vanha sielu". Nuorikin nainen voi olla mieleltään todella kypsynyt ikäisekseen. Teini pissikset jätän leikkimään keskenään.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:47"]En minä ketä tahansa lähesty! Sellaisia persoonallisen siveän ja sievän näköisiä nuorianaisia lähestyn. Sellaisia josta heti näkee että on "vanha sielu". Nuorikin nainen voi olla mieleltään todella kypsynyt ikäisekseen. Teini pissikset jätän leikkimään keskenään.
[/quote]
Olipa kauniisti sanottu :)
Tällainen vanhempi herrasmies osaa kauniit sanat ;-)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:51"]
Tällainen vanhempi herrasmies osaa kauniit sanat ;-)
[/quote]
Juu, ainakin teillä on kovat luulot itsestänne.
"Miksi et antaisi miehille mahdollisuutta? Minkä ikäisiä he ovat? Olet todennäköisesti hyvin viehättävä nuorinainen kun olet saanut jo useamman ihailijan :-)"
Mites sen poloisen lähikaupan kassatytön kanssa kävi, kun vilahtelit sen aidan takana kurkkimassa? Vastasiko tunteisiisi? Tykkäsikö Bemaristasi?
"Kiitos, mutta pysytäänpä nyt ihan asialinjalla, kiitos!" Ja poistut paikalta
jos tuo ei auta, vetoat kuvitteelliseen keihäänheittäjä-aviomieheen. Eli: "kiitos kehuista, mutta mun mies ei todellakaan tykkää, että asiakkaat juttelee minulle hempeitä täällä. Joten eiköhän unohdeta tämä saman tien"
Miksi et antaisi miehille mahdollisuutta? Minkä ikäisiä he ovat? Olet todennäköisesti hyvin viehättävä nuorinainen kun olet saanut jo useamman ihailijan :-)