Sossu myönsi vain vanhimmalla lapselle kesälomarahaa
60e eli liput huvipuistoon ja bussikyydin. Mulle ja nuorimmille lapsille ei antanut. Ei ole varaa sit mennä sinne :/ voinkohan käyttää noi vaikka esikoisen bussikorttiin?
Kommentit (55)
Meillä kahdella työssäkäyvällä on kaksi lasta, eikä meillä ole varaa lähteä huvipuistoon. Anna lapsellesi tuo elämys, kuten joku jo sanoikin. Muut lapset pääsevät sitten aikanaan.
(Ja ennen kuin joku käy minulle rähjäämään, rahatilanteemme on nyt huononpuoleinen, sillä minä palasin äitiyslomalta töihin keväällä, eikä taloutemme ole ihan vielä tolpillaan tuosta kotona olemastani pätkästä, johon valitettavasti yhdistyi myös miehen lyhyt työttömyysjakso. Nyt molemmilla on vakipaikka, eikä lyhyt työttömyysjaksokaan olisi täysi katastrofi, kun toinen saa kuitenkin palkkaa.)
Ja jos menisin töihin mikään ei muuttuis mitenkään. Ilman kiulutusta en saa mitäön hyväpalkakista työtä. En saa aenttiikään enemmän kuin nyt tukia. Mitä järkee siinä oia? Lapsetkin pitäis laittaa hoitoon?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:19"]
60e eli liput huvipuistoon ja bussikyydin. Mulle ja nuorimmille lapsille ei antanut. Ei ole varaa sit mennä sinne :/ voinkohan käyttää noi vaikka esikoisen bussikorttiin?
[/quote] toivottavasti tuollainen rahanjako loppuu, osta itse lapsille huvipuistoon liput. Mihin rahat menee?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:34"]
En käy töissä ja maksa älyttömästi veroja, jotta sinulle ja lapsillesi voitaisiin kustantaa ilmaiset huvittelut. Jessus!
[/quote]Ei tällaisia muille maksetakaan kuin lastensuojeluperheille.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:53"]
Kolmen eri isää lapsillla siis vaan. Ei jokaisella oo eriä. Kahden nuorimman 2v ja 1v isä kuoli juuri. Keskimmäisen isä petti ja jätti kun löysi nuoremman. Kahden vanhimman isä on taas alkoholisti. Kenenkään isä ei oo mukana meidän elämässä ja syyt ei johdu musta mitenkään. Elatustet saan kelalta minimin. Ei todellakaan ole toista vanhempaa jokabkäy töissä ja maksaa huvipuisto retket. Ja se ei oo oma valinta. Jokaisen lapsen kohdalla oon luullut että isä pysyy elämässä ja maksaa ja huolehtii meistä.
[/quote]
oikein meni, sun pitää huolehtia teistä. SUN DUUNI.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:55"]Ja jos menisin töihin mikään ei muuttuis mitenkään. Ilman kiulutusta en saa mitäön hyväpalkakista työtä. En saa aenttiikään enemmän kuin nyt tukia. Mitä järkee siinä oia? Lapsetkin pitäis laittaa hoitoon?
[/quote]
Olisit itsenäinen, omillaan toimeen tuleva kunniallinen kansalainen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:55"]
Ja jos menisin töihin mikään ei muuttuis mitenkään. Ilman kiulutusta en saa mitäön hyväpalkakista työtä. En saa aenttiikään enemmän kuin nyt tukia. Mitä järkee siinä oia? Lapsetkin pitäis laittaa hoitoon?
[/quote]
Mikset sitten hanki koulutusta? Ammattikouluun aikuislinjalle, saat yhtä paljon rahaa kuin nytkin. Opintoraha+opintolaina+asumistuki ja loput sossusta, kuten tähänkin saakka. Tai vielä parempaa, yrität järjestää itsellesi oppisopimuspaikan, niin saat heti (pientä) palkkaa ja sossusta mahd. vähän lisää.
Ollaan pienituloisia enkä ymmärrä näitä ininöitä siitä, ettei ole varaa tehdä vaikka sitä kesälomareissua. Noh, tietenkin jos tosiaan on päättänyt pukata sen lauman mukuloita eikä säästäminen ole tuttua edes sanana niin enpä ihmettele.
Ei meilläkään tuosta vain olisi varaa lähteä vaikka Särkänniemeen päiväksi mutta kun me tiedetään että lapset haluavat sinne kesällä, me säästämme rahaa. Ei sitä varten tarvitse suuria summia säästöön laittaa. Muutama kymppi kuukaudessa vaikka puolen vuoden ajan niin siinä on jo hyvä alku.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:51"]Teillä on asiat varsin hyvin, jos rahaa on perus elämiseen (tuilla tai ei) ja tuo on teidän suurin ongelmanne.
Minä taas olen opiskelija ja minulla on rahaa hädintuskin ruokaan. En saa näin kesällä opintotukea, ja opintolainaa en ole suostunut ottamaan, joten toimeentulotukeakaan en saa. Elän siis tällä hetkellä kesätyöllä, josta saan 100€ tässä kuussa ja onneksi vanhemmat maksavat vuokran näin kesällä. Pyykkikoneeseen en saanut sossulta avustusta, joten olen nyt vuoden ajan joutunut pesemään vaatteeni käsin.
Että vaihdetaan vaan osia kun suurin murhe on se, ettei kaikki lapset pääsekään huvipuistoon, vaikka vanhin pääsee.
[/quote] no ota se laina jos on noin säälittävää
[/quote]
Sitä ei tietääkseni saa otettua vain kahden kuukauden ajalle, ellen ole täysin väärässä? Ja en viitsi ottaa sitä sen takia, että saisin pyykkikoneen, kun en sitten muuten tarvitsisi. Ymmärtääkseni opintolainaa ei voi ottaa siten, että "tänä vuonna tarvitsen rahaa pyykkikoneeseen ja elämiseen kesän ajaksi, joten otan lainaa 1000€ sitten seuraavan laina otan taas ensi kesälle" saa toki korjata, jos olen väärässä
Kannattaa vähän tutustua noihin toimeentulotuen ehtoihin palkan osalta, töihin menokin voi alkaa maistua ;)
Voi hyvää päivää. Kyllä nyt yksi huvipuistoreissu voidaan aina vähempiosaisille kustantaa. Ottakaa minun veroista vapaasti.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:55"]Ja jos menisin töihin mikään ei muuttuis mitenkään. Ilman kiulutusta en saa mitäön hyväpalkakista työtä. En saa aenttiikään enemmän kuin nyt tukia. Mitä järkee siinä oia? Lapsetkin pitäis laittaa hoitoon? [/quote] Olisit itsenäinen, omillaan toimeen tuleva kunniallinen kansalainen.
[/quote]
Juuri näin. Mieti vaikka, millaisen kuvan annat lapsillesi. Kuopuksesi on vielä pieni, yksivuotias, joten hengenhätää ei sinänsä ole, mutta yritä lähivuosina ottaa itseäsi niskasta kiinni. :) Sitten pääsette huvipuistoon kaikki ja pääset verovarojen muodossa vuorostasi auttamaan vaikeassa tilanteessa olevaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:51"]Teillä on asiat varsin hyvin, jos rahaa on perus elämiseen (tuilla tai ei) ja tuo on teidän suurin ongelmanne.
Minä taas olen opiskelija ja minulla on rahaa hädintuskin ruokaan. En saa näin kesällä opintotukea, ja opintolainaa en ole suostunut ottamaan, joten toimeentulotukeakaan en saa. Elän siis tällä hetkellä kesätyöllä, josta saan 100€ tässä kuussa ja onneksi vanhemmat maksavat vuokran näin kesällä. Pyykkikoneeseen en saanut sossulta avustusta, joten olen nyt vuoden ajan joutunut pesemään vaatteeni käsin.
Että vaihdetaan vaan osia kun suurin murhe on se, ettei kaikki lapset pääsekään huvipuistoon, vaikka vanhin pääsee.
[/quote] no ota se laina jos on noin säälittävää
[/quote]
Sitä ei tietääkseni saa otettua vain kahden kuukauden ajalle, ellen ole täysin väärässä? Ja en viitsi ottaa sitä sen takia, että saisin pyykkikoneen, kun en sitten muuten tarvitsisi. Ymmärtääkseni opintolainaa ei voi ottaa siten, että "tänä vuonna tarvitsen rahaa pyykkikoneeseen ja elämiseen kesän ajaksi, joten otan lainaa 1000€ sitten seuraavan laina otan taas ensi kesälle" saa toki korjata, jos olen väärässä
[/quote]
Myönnetään tietylle jaksolle (yleensä lukuvuosi tai -kausi) mutta saa nostaa vaan sen verran kuin itse haluaa. Lainantakausta saa kelalta vaan opintotukikuukausille että eipä se näin kesällä auta jos et kerran opintotukeakaan saa. Laina olisi pitänyt hakea ja nostaa jo keväällä
Inhottaa olla inhottava, mutta:
Itse et ole kouluttautunut, olet hankkinut liikaa lapsia(pohdi sanan ehkäisy tarkoitusta hetki), miehen kuolemalle ei voi mitään(osan ottoni), mutta silti luotit miehen elättävän sinut ja lapsesi(=makaat silti laakereillasi, olet nainen, sinun ei tarvitse tehdä mitään?) mikä on jo edes ideana naurettava.voit vain onnitella itseäsi tilanteestasi.
Ja silti,edes yksi viidestä lapsestasi saa jonkun muun maksaman iloisen päivän lintsillä. (Asutte siis oletettavasti kallillaa pääkaupunkiseudulla, työttömänä voisit muuttaa "halvempaan" kaupunkiin) ja silti valitat.
Miksi?! En ymmärrä. Itse kaivoit monttusi, ja sitten kun jotain positiivista tapahtuu, niin eikun valitetaan vähän lisää. Anna mun kaikki kestää!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:39"]
Kiva. Jotkut raatavat vuodesta toiseen raskaissa alipalkatuissa pätkätöissä kokematta ikinä palkallista kunnon lomaa ja yrittävät siinä sivussa vielä opiskellakin, ja veroja maksetaan. Ja toiset nauttivat vastikkeettomasta rahasta vuodesta toiseen ja saavat peruselantonsa ilmaiseksi näkemättä vaivaa. Ja vielä kehdataan vaatia huviretkille rahaa. Että on pokkaa!
[/quote]
hahhahhahahhaa hah hah hah hah hah hah, naurahdin spontaanisti. miten te ny sillai viitsitte ihan vapaaehtoisesti vielä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:51"]
Teillä on asiat varsin hyvin, jos rahaa on perus elämiseen (tuilla tai ei) ja tuo on teidän suurin ongelmanne. Minä taas olen opiskelija ja minulla on rahaa hädintuskin ruokaan. En saa näin kesällä opintotukea, ja opintolainaa en ole suostunut ottamaan, joten toimeentulotukeakaan en saa. Elän siis tällä hetkellä kesätyöllä, josta saan 100€ tässä kuussa ja onneksi vanhemmat maksavat vuokran näin kesällä. Pyykkikoneeseen en saanut sossulta avustusta, joten olen nyt vuoden ajan joutunut pesemään vaatteeni käsin. Että vaihdetaan vaan osia kun suurin murhe on se, ettei kaikki lapset pääsekään huvipuistoon, vaikka vanhin pääsee.
[/quote]
Ei mun poikakaan saa kesällä latiakaan mistään. Se asuu kotona ja syö täällä, sellaista se kuule on opiskelijalla.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:09"]
Voi hyvää päivää. Kyllä nyt yksi huvipuistoreissu voidaan aina vähempiosaisille kustantaa. Ottakaa minun veroista vapaasti.
[/quote]
Kyllä munkin verot joutaa sinne käyttöön.
Oletan, että olet saanut rahan lastensuojelusta ja olette siellä asiakkaina. Kysy sieltä asiallisesti, miksi kahdelle isommalle lapselle ei myönnetty lintsimatkaa. Voi olla että saisit sen heille, jos asiassa on tullut virhe. Ovatko kakki lapset asiakkuudessa vai vain vanhin? Jos pienimmät ovat vasta taaperoja, hehän eivät tarvitse ranneketta. t. yksi sossu
Ennen kun joku alkaa kitisemään, miks lastensuojelu maksaa tälläisiä, niin miettiköön sitä, kuinka paljon iloa siitä on lapselle, joka muutoinkin ehkä elää vaikeissa oloissa. Ei ole yleistä saada mitään kesälomarahaa, mutta toisinaan ja harvoin sitä myönnetään. Joka tapauksessa sen vanhemman lapsen nyt ainakin pitäisi saada lintsipäivä, josta ainain itse olen iloinen.
Kolmen eri isää lapsillla siis vaan. Ei jokaisella oo eriä. Kahden nuorimman 2v ja 1v isä kuoli juuri. Keskimmäisen isä petti ja jätti kun löysi nuoremman. Kahden vanhimman isä on taas alkoholisti. Kenenkään isä ei oo mukana meidän elämässä ja syyt ei johdu musta mitenkään. Elatustet saan kelalta minimin. Ei todellakaan ole toista vanhempaa jokabkäy töissä ja maksaa huvipuisto retket. Ja se ei oo oma valinta. Jokaisen lapsen kohdalla oon luullut että isä pysyy elämässä ja maksaa ja huolehtii meistä.