Sossu myönsi vain vanhimmalla lapselle kesälomarahaa
60e eli liput huvipuistoon ja bussikyydin. Mulle ja nuorimmille lapsille ei antanut. Ei ole varaa sit mennä sinne :/ voinkohan käyttää noi vaikka esikoisen bussikorttiin?
Kommentit (55)
Ei pidä paikkaansa. Sossu ei maksa harrastuksia ei mamuille eikä muille. Minua ärsyttää nykyinen poliittinen systeemi. Ensin aloitetaan manipulointi ja muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus. Nyt manipuloidaan ihmisille kuvitelmat, että sossu maksaa kaiken. Muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus tukien leikkaamiseksi.
Itse olen seuratoiminnassa mukana ja tiedän ettei sossu maksa. Tukea saa säätiöistä yms. Ja varsinkin mamut jäävät pois kaikista turnauksista, koska heillä ei ole varaa niihin osallistua. Joukkueille se tarkoittaa turnauksissa vajaamiehitystä ja yleensä paras kärki on pois matkasta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:22"]
Oletan, että olet saanut rahan lastensuojelusta ja olette siellä asiakkaina. Kysy sieltä asiallisesti, miksi kahdelle isommalle lapselle ei myönnetty lintsimatkaa. Voi olla että saisit sen heille, jos asiassa on tullut virhe. Ovatko kakki lapset asiakkuudessa vai vain vanhin? Jos pienimmät ovat vasta taaperoja, hehän eivät tarvitse ranneketta. t. yksi sossu
Ennen kun joku alkaa kitisemään, miks lastensuojelu maksaa tälläisiä, niin miettiköön sitä, kuinka paljon iloa siitä on lapselle, joka muutoinkin ehkä elää vaikeissa oloissa. Ei ole yleistä saada mitään kesälomarahaa, mutta toisinaan ja harvoin sitä myönnetään. Joka tapauksessa sen vanhemman lapsen nyt ainakin pitäisi saada lintsipäivä, josta ainain itse olen iloinen.
[/quote]
No eihän tämä loinen ole sitä sinne päästämässä vaan törsää rahat ihan muuhun!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:42"]
Eipä sille enää mitään voi että on viis lasta!! En ole sitä valinnut että ukot ovat olleet juoppoja paskoja tai pettäjiä.
[/quote]
Tässä syy mitä varten Suomessa pitäisi lapsilisän sijaan ottaa käyttöön lapsivero...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:23"]
Ei pidä paikkaansa. Sossu ei maksa harrastuksia ei mamuille eikä muille. Minua ärsyttää nykyinen poliittinen systeemi. Ensin aloitetaan manipulointi ja muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus. Nyt manipuloidaan ihmisille kuvitelmat, että sossu maksaa kaiken. Muutaman vuoden päästä tehdään ehdotus tukien leikkaamiseksi.
Itse olen seuratoiminnassa mukana ja tiedän ettei sossu maksa. Tukea saa säätiöistä yms. Ja varsinkin mamut jäävät pois kaikista turnauksista, koska heillä ei ole varaa niihin osallistua. Joukkueille se tarkoittaa turnauksissa vajaamiehitystä ja yleensä paras kärki on pois matkasta.
[/quote]
sorry väärä ketju
Eikös sossulta saa jo sen ns. ylimääräsen harrastus/ruokarahan? kyllä huvittelureissut pitäisi siitä nipistää. Jos ei onnistu niin puistot on täynnä tyhjiä tölkkejä joita keräämällä kyllä vuodesa saa ihan mukavat rahat huvipuistossa käyntiin.
Työtä tekemättömät menettävät entisestään aivokapasiteettia ja vanhenevat nopeammin kuin työtä tekevät. Pohdi ap, haluatko todella edustaa sitä WT -väkeä, jota tällä hetkellä edustat. Onko se sinun identiteettisi koko loppuelämäsi? Ja osa lastesi identiteettiä... Vai kannattaisiko alkaa ryhtyä muutokseen?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:51"]Teillä on asiat varsin hyvin, jos rahaa on perus elämiseen (tuilla tai ei) ja tuo on teidän suurin ongelmanne.
Minä taas olen opiskelija ja minulla on rahaa hädintuskin ruokaan. En saa näin kesällä opintotukea, ja opintolainaa en ole suostunut ottamaan, joten toimeentulotukeakaan en saa. Elän siis tällä hetkellä kesätyöllä, josta saan 100€ tässä kuussa ja onneksi vanhemmat maksavat vuokran näin kesällä. Pyykkikoneeseen en saanut sossulta avustusta, joten olen nyt vuoden ajan joutunut pesemään vaatteeni käsin.
Että vaihdetaan vaan osia kun suurin murhe on se, ettei kaikki lapset pääsekään huvipuistoon, vaikka vanhin pääsee.
[/quote]
En tiedä vastasiko joku jo tähän, mutta kun olet opiskelija ja sinulla ei ole töitä kesän ajalle, olet oikeutettu toimeentulotukeen totta kai. Toimeentulotuki on viimesijainen toimeentulon muoto, eikä sinulla ole muita tuloja. Oletko hakenut?
Lastensuojelullisista syistä sossu siis lastensuojelu voi maksaa lasten harrastuksia, tosin vain tietyn summan per vuosi. Näin on, vaikka joku yllä muuta väittää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:51"]
Teillä on asiat varsin hyvin, jos rahaa on perus elämiseen (tuilla tai ei) ja tuo on teidän suurin ongelmanne. Minä taas olen opiskelija ja minulla on rahaa hädintuskin ruokaan. En saa näin kesällä opintotukea, ja opintolainaa en ole suostunut ottamaan, joten toimeentulotukeakaan en saa. Elän siis tällä hetkellä kesätyöllä, josta saan 100€ tässä kuussa ja onneksi vanhemmat maksavat vuokran näin kesällä. Pyykkikoneeseen en saanut sossulta avustusta, joten olen nyt vuoden ajan joutunut pesemään vaatteeni käsin. Että vaihdetaan vaan osia kun suurin murhe on se, ettei kaikki lapset pääsekään huvipuistoon, vaikka vanhin pääsee.
[/quote]
Ei mun poikakaan saa kesällä latiakaan mistään. Se asuu kotona ja syö täällä, sellaista se kuule on opiskelijalla.
[/quote]
Myös pojallasikin on oikeus toimeentulotukeen mikäli on tuloton kesäajan ja on yli 18-vuotias. Vaikka asuisi kotona
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:51"] Teillä on asiat varsin hyvin, jos rahaa on perus elämiseen (tuilla tai ei) ja tuo on teidän suurin ongelmanne. Minä taas olen opiskelija ja minulla on rahaa hädintuskin ruokaan. En saa näin kesällä opintotukea, ja opintolainaa en ole suostunut ottamaan, joten toimeentulotukeakaan en saa. Elän siis tällä hetkellä kesätyöllä, josta saan 100€ tässä kuussa ja onneksi vanhemmat maksavat vuokran näin kesällä. Pyykkikoneeseen en saanut sossulta avustusta, joten olen nyt vuoden ajan joutunut pesemään vaatteeni käsin. Että vaihdetaan vaan osia kun suurin murhe on se, ettei kaikki lapset pääsekään huvipuistoon, vaikka vanhin pääsee. [/quote] Ei mun poikakaan saa kesällä latiakaan mistään. Se asuu kotona ja syö täällä, sellaista se kuule on opiskelijalla. [/quote] Myös pojallasikin on oikeus toimeentulotukeen mikäli on tuloton kesäajan ja on yli 18-vuotias. Vaikka asuisi kotona
[/quote]
Ok, kyllä sitä varmaan saisi, jotkut ei edes uskalla hakea sitä.
Kyllä sossu pitäisi kaikille kustantaa lintsi reissu. Onneksi olkoon viidestä lapsesta se on hieno määrä ja kannattaa tehdä lisää jos paikat kestää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:53"]
Kolmen eri isää lapsillla siis vaan. Ei jokaisella oo eriä. Kahden nuorimman 2v ja 1v isä kuoli juuri. Keskimmäisen isä petti ja jätti kun löysi nuoremman. Kahden vanhimman isä on taas alkoholisti. Kenenkään isä ei oo mukana meidän elämässä ja syyt ei johdu musta mitenkään. Elatustet saan kelalta minimin. Ei todellakaan ole toista vanhempaa jokabkäy töissä ja maksaa huvipuisto retket. Ja se ei oo oma valinta. Jokaisen lapsen kohdalla oon luullut että isä pysyy elämässä ja maksaa ja huolehtii meistä.
[/quote]
Sitten ei mennä huvipuistoihin,yksinkertaista! Olen itsekin ollut köyhän yh-äidin lapsi enkä muista että oltaisiin koskaan käyty kalliissa huvituksissa.Lue ap se ketju jossa väitetään,että köyhätkin saa pukata niin monta lasta kuin haluaa kun "tärkeintä on antaa lapselle aikaa ja rakkautta,ei mitään mitä rahalla saa".Siis tämä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4521494/ketju/koyhallakin_on_oikeus_lapseen Ei ne köyhien liukuhihnalisääntyjien lapset mitään huvipuistoretkiä tarvi,kunhan on vaan niin hirveästi sitä rakkautta kodissa! :D
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:22"]
Eipä sille enää mitään voi että on viis lasta!! En ole sitä valinnut että ukot ovat olleet juoppoja paskoja tai pettäjiä.
[/quote]
Tämä on ihan oma valintasi. Jatkossa älä tee enää lapsia. Meillä on kahden huoltajan perhe, käydään töissä ja silti tänä kesänä ei ole varaa huvipuistoihin ja retkiin.
[/quote]
Paskalla palkalla tekin töissä sitten käytte. Meillä minä käyn ainostaan töissä, mies lasten (3) kanssa kotona. Silti aiomme käydä huvipuistoissa ja muissa mukavissa paikoissa!
Toivonkin, että veroeuroni menivät ennemmin lapsiperheisiin, kuin esim. juopoille.
[/quote]
Tämä on ihan oma valintasi. Jatkossa älä tee enää lapsia. Meillä on kahden huoltajan perhe, käydään töissä ja silti tänä kesänä ei ole varaa huvipuistoihin ja retkiin.