Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi LENKILLÄ?!

Vierailija
10.07.2015 |

Täti ei nyt tykkää: maksimissaan seiskaluokkalainen poika juoksulenkillä. Siis lenkillä lenkillä, yksin. Lasten kuuluu remuta ja juosta pallon peräSsä, rullaluistella muiden seurassa jne jos paino on ongelma, ei lenkkeillä. Lenkkeilyssä ei oo mitään mistä lapsi nauttisi. Nuoret voi sitten lenkkeillä kun ne ymmärtää sen kunnonkohotusaspektin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:19"]

Lenkkeily (juosten) ei ole kyllä ihan terveellisimpiä urheilulajeja. Mitä nuorempana aloittaa sitä todennäköisemmin on jalkavaivoja viimeistään 30-40-vuotiaana.

Lapsilla etenkin on suotavampaa ja luonnollisempaa liikkuminen leikkien yhteydessä (perinteiset pihaleikit, pallopelit ym.), ei pitkäkestoinen monotoninen rasitus.

[/quote]

Hyvät lenkkarit ja pehmeä alusta, esim. pururata, eikä pitäisi olla ongelmia. Liikuntaa kannattaisi tosin harrastaa mahdollisimman monipuolisesti, ettei juoksu olisi ainoa laji.

Vierailija
42/45 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:24"]Minä olen lenkkeillyt ihan urheiluharrastuksen vuoksi jo 10-11 -vuotiaana, kuuluin maajoukkuevalmennettaviin ja meillä oli mutenkin kesätreeniohjelma. Ja ihan varmasti ehdin myös remusta, uida, pelailla, touhuta jne.

Lenkkiin meni 25-35 min ja voima/pompputreeniin toinen 30 min. Ja ihan tasan ymmärsin kunnonkohotusaspektin tässä touhussa. Sen huomasi syksyn treeneissä.

Omat lapseni myös urheilevat ja kyllä heillä on ollut lenkkeilyä samoin ihan 10 v alkaen. Nykyisin tosin esim. tramppa on tosi hyvä korvaaja, ihan valmentajankin neuvosta.

Kai nyt seiskaluokkalainen, ihan kilpaurheilua harrastamatonkin jo tajuaa, miksi lenkkeillään. Herää tätä.
[/quote]
Ihan vaan mielenkiinnosta, missä lajissa jo 10-11 -vuotiaita on maajoukkueessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö seiskaluokkalainen ole nuori, kun teini-ikäinen on?

Itse totuin pikkulapsesta lähtien lenkkeilemään, kun vanhemmat lenkkeili kanssa ja kannusti mua siihen. Kyllä ulkoilmassa reipas kävely tai juoksu tekee hyvää terveydelle ja henkiselle olotilalle! Lihava en myöskään ollut ja olisin kyllä ollut erittäin huolissani jos vanhemmat ois vasta sitten kannustanu mua liikkumaan jos musta ois tullu läski, eikä muuten vaan, koska liikunta ehkäisee myös sairauksia...

Eikä tämä lenkkeily estänyt myöskään sitä, ettenkö ois saanu remuta ja juosta kanssa pallon perässä, rullaluistella... Mutta tiiätkö mitä ap, mua kiinosti viimeks remuaminen ala-asteella ja etenkin lumihangessa, pallon perässä en oo ikinä tykännyt ja miksi juuri rullaluistelu????? Eiköhän noita ole monia muitakin lajeja. Jokainen tekee mitä tykkää! Jopa 6v saa lenkkeillä, käveli sitten tai ajoi vaikka polkupyörällä, se tekee hyvää.

Mutta provohan tämä olikin. :)

Vierailija
44/45 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule minä olen 10v ja rakastan käydä lenkillä mutta kun olen epävarma mitä muut mietii😑

Vierailija
45/45 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10v tyttö on vähän ylipainoinen, mutta ei itse tunnu sitä mitenkään surevan. Mieluiten vain pelaisi tietokoneella tai katselisi televisiota, mutta silloin tällöin ehdottaa itse, että lähdetään, äiti, lenkille. Sitten me käydään kävelyllä tai pyöräilemässä ja jutellaan samalla. Ihan mukavaa äidin ja tyttären yhteistä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi