Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi se naapurin tervehtiminen on NIIN vaikeaa?

Vierailija
10.07.2015 |

Asumme uudella asuinalueella, pihojen väliaidat eivät ole vielä kasvaneet, joten näkyvyys on esteetön :)! Itse olen ottanut naapureihin asiallisen linjan, sanoin hei nähdessämme ja toki jään puhumaan, jos naapurilla on asiaa. Mitään ystävyyttä en ole hakemassa.

Yksi naapuriperhe (se seinänaapuri) on melkoisen tuuliviiri. Nainen etenkin on paskaa nielleen näköinen ja tervehtii vaihtelevasti. Silloin, kun ovat vailla jotain, niin ollaan niin hunajaista...

Onko naapurini moukka vai mikä ihme tässä nyt on? Miksi sinä et tervehdi omaa naapuriasi?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi jos ei suoraan silmätysten jouduta. En vaan jaksa. Tervehdin toki takaisin jos joku tervehtii, mutta yleensä sitä tervehditään vaan kun vastakkain tullaan

Vierailija
2/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko olla moikkaamatta, kun naapuri teki rikostutkintapyynnön? En viitsi olla hullun kanssa missään tekemisissä, jos kuitekin joskus asiaa saa lakimies luvan hoitaa homman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne metsäläisetkin oppii tervehtimään. Joka kerta aina vaan isommalla äänellä karjaisee HUOMENTA jos sattuu vaikka postilaatikolla samaan aikaan. 

Kaksi naapuria jo kouluttanut ihmisten tavoille. 

Vierailija
4/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse tiellä tervehtimisestä vai pihalla aidan yli? Mulle opetettiin kotona ettei naapureiden pihaan tuijoteta vaan annetaan viettää aikaa rauhassa. Musta tuntuu taas naapuri epäkohteliaalta, kun on moikkailemassa aidan yli roikkuen meidän puolelle meidän grillatessa, aurinkoa ottaessa, seurustellessa vieraiden kanssa. Jos nähdään etupihalla, ovella, postilaatikolla niin moikkaan. Tai jos tämä on aidan tuntumassa vaikka hoitamassa kasveja. mutta pihaan en ala kytätä katsekontaktia etsien.

Vierailija
5/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:16"]

Oli hassunhauskaa talvellakin, kun naapurin kanssa putsattiin vierekkäin autoja. Moikkasin, eikä vastausta ikinä kuulunut. Pakko olla joku perisuomalainen metsäläisyyden ilmentymä. Pitää vain olla ottamatta itseensä, vaikka tuo tuntuu todella epäkohteliaalta käytökseltä.

[/quote]

Entä jos se ei kuullut sua? Moni moikkailee niin hiljaa ja huomaamattomasti, että jos ei katso moikkaajan kasvoja ei tiedä, että se oli moikkaus eikä yskähdys.

Vierailija
6/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:14"]

Hyvät käytöstapoihin kuuluu, että naapureita tervehditään. Joillakin ei vaan ole niitä käytöstapoja lainkaan. Tervehtimistavasta tai tervehtimättömyydestä voi päätellä paljon muitakin asioita kyseisen ihmisen sosiaalisista taidoista vaikkapa parisuhteessa, sukulaisten kanssa, ystävien kanssa, työpaikalla yms.  Moukka on moukka joka tilanteessa.  

[/quote]

Jooh... ketä kiinnostaa..

Vierailija
7/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt mahdollisimman etäiset välit naapureihin! Pääsee helpommalla...

Vierailija
8/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hassunhauskaa talvellakin, kun naapurin kanssa putsattiin vierekkäin autoja. Moikkasin, eikä vastausta ikinä kuulunut. Pakko olla joku perisuomalainen metsäläisyyden ilmentymä. Pitää vain olla ottamatta itseensä, vaikka tuo tuntuu todella epäkohteliaalta käytökseltä.

[/quote]Linkkiä tähän että metsässä asuvat ei tervehdi vastanatulijaa mutta kaupunkilaiset tervehtii. Joku validi tutkimus kiitos. Odotan klo 18 asti

Vierailija
9/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet sen olevan vaikeaa? Syy on siinä ettei kuule kiinnosta.

Vierailija
10/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:22"]

[/quote]Linkkiä tähän että metsässä asuvat ei tervehdi vastanatulijaa mutta kaupunkilaiset tervehtii. Joku validi tutkimus kiitos. Odotan klo 18 asti

[/quote]Metsäläinen ei tarkoita vain metsässä asuvaa, vaan sillä voidaan viitata myös ihmiseen, jolla ei ole käytöstapoja. Katso sivistyssanakirjasta, jos haluat.

Vierailija
11/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä naapureita pitäisi koko ajan moikata, kun kuitenkin asutaan lähekkäin ja nähdään esim. päivittäin. Kuinka usein naapureita tulisi moikata, kerran viikossa, kerran päivässä vai useita kertoja päivässä. Ei ne naapurit ole siitä lähdössä mihinkään. Tämän videon saisi kaikki moikkausfasistit katsoa aina aika-ajoin:

Vierailija
12/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muutti naapuriiin sellainen positiivinen ja iloisen oloinen nainen.

Pari kertaa juteltiin ja sanoi että meistä voisi tulla ystävät.

Sitten alkoi selittää missä mikin naapuri on töissä ja kenen kanssa seurustelee.

Päätin että moikataan vain jatkossa.

Vierailija
13/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:19"]

[/quote]

Entä jos se ei kuullut sua? Moni moikkailee niin hiljaa ja huomaamattomasti, että jos ei katso moikkaajan kasvoja ei tiedä, että se oli moikkaus eikä yskähdys.

[/quote]Kyllä hän kuuli. Kuitenkin tapasimme parkkipaikalla monta kertaa viikossa ja aina tervehdin reippaasti.

Vierailija
14/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote]Kyllä hän kuuli. Kuitenkin tapasimme parkkipaikalla monta kertaa viikossa ja aina tervehdin reippaasti.

[/quote]

Mistä tiedät että kuuli? Itselläni on toisessa korvassa hyvin huono kuulo enkä kuule sillä puolen puhuvia lainkaan. Tutut tietävät tämän tietysti mutta vieraat eivät.

Vierailija
15/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:00"]Se on sun naapuri. Ei työkaveri eikä sydänystävä. Anna sen olla, ei naapureita tarvitse pokkuroida. Et sä varmaan siihen kuole jos et ole kaikkien naapureittesi kanssa moikkausväleissä.
[/quote]

Vain Suomessa...

Vierailija
16/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote]

Mistä tiedät että kuuli? Itselläni on toisessa korvassa hyvin huono kuulo enkä kuule sillä puolen puhuvia lainkaan. Tutut tietävät tämän tietysti mutta vieraat eivät.

[/quote]Luulisi, että edes jollain kerralla olisi nähnyt suun liikkeeni ja katsekontaktin hakemiseni, vaikka olisi kuuro.

Vierailija
17/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin inhoan naapurin juoruilevaa ja takertuvaa akkaa niin paljon, että jos se pihalla puhdistaa autoaan yhtä aikaa, yritän olla näkemättä, ettei tarvitse sen kanssa olla tekemissä. Mieluummin olen metsäläinen, kuin edes nyökkään sille eukolle. Olen sen virheen tehnyt alussa ja sepä liimautui kiinni ja jäi juttelemaan ja juoruamaan tuntikausiksi, vaikka minulla oli kiire. Jututkin oli niin omituisia, ettei tainnut ihan täysillä käydä.

Vierailija
18/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:43"]

Minä ainakin inhoan naapurin juoruilevaa ja takertuvaa akkaa niin paljon, että jos se pihalla puhdistaa autoaan yhtä aikaa, yritän olla näkemättä, ettei tarvitse sen kanssa olla tekemissä. Mieluummin olen metsäläinen, kuin edes nyökkään sille eukolle. Olen sen virheen tehnyt alussa ja sepä liimautui kiinni ja jäi juttelemaan ja juoruamaan tuntikausiksi, vaikka minulla oli kiire. Jututkin oli niin omituisia, ettei tainnut ihan täysillä käydä.

[/quote]Minä olen nuori opiskelija, enkä todella halua ystävystyä nelikymppisten yrmyjen naapureiden kanssa, vaikka heitä tervehdinkin. Kuuluu minusta vain hyviin käytöstapoihin. En myöskään omista räkyttävää koiraa, pidä bileitä tms.,  joten ei heillä pitäisi olla mitään syytä vihata minua.

Vierailija
19/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin puhutaan kun on asiaa. Tuntemattomille lörpötetään kaikkea paskaa (esitetään jotain) mutta tosi ystäville se ei ole tarpeen vaan voi olla hiljaa ja silti hoitaa asiansa. Suomalaiset ovat tosi ystäviä.

Vierailija
20/99 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun opiskelija-asuntolassa ja täällä on paljon porukkaa, monesti törmää tuntemattomiin kasvoihin. Tervehdin usein, toisinaan taas en. Ainakaan silloin en jos toinen ei nosta katsettaan minuun. Miespuoliset tervehtii mua muuten monesti oma-aloitteisesti, naisten kohdalla taas vaihtelee kumpi tervehtii eka. Kiva kulttuuri toi tervehtiminen täällä kuitenkin, tulee sellaista yhteisöllisyyttä, vaikka tuntemattomia kasvoja oisi :)