Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele pyykkikonetta mikä pesee pyykit eikä jätä tunkkaiseksi!

Vierailija
22.02.2022 |

Saako enää mistään pyykkikonetta, mikä ei säästä vettä, vaan käyttää vettä kunnolla ja pesee pyykit puhtaaksi?
Alkaa kyllästyttää, koska olen ostanut kaksi pyykkikonetta parin vuoden sisään, kun vaatteet eivät puhdistu, vaikka laittaa minkä ohjelman vain ja lisähuuhtelun, niin vaatteet haisee.
Johtuu varmasti myös siitä, että käytän hajusteettomia pesuaineita (migreenin takia), Sertoa tällä hetkellä, niin se pesukoneen huono pesutulos tulee heti huomatuksi.

Olen puhdistanut ja pessyt pyykkiä ja koneita kaikilla mahdollisilla tavoilla, on käynyt huoltoa ja ties mitä, ja ainoa syy mikä löytyy, on koneiden liian vähäinen veden käyttö.

Siispä kokemuksia hyvistä, paljon vettä tuhlaavista ja ei energiatehokkaista pyykkikoneista?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin tietää.

Vierailija
2/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs äänestätte vihreitä jotka pilaa joka asian mihin vain koskevatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luottanut karvalakkimalleihin. Eivät punnitse pyykkiä eivätkä ajattele käyttäjän puolesta. Nykyinen 300 euron Electrolux täyttää 8 v, toimii moitteetta.

Vierailija
4/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lg pesee puhtaaksi. Paras hajusteeton pesuaine on Neutral, joissain hajusteettomissa on ihan karmea raaka-aineiden löyhkä. Mutta jos vaatteisiin on pinttynyt ummehtunut löyhkä, niin se ei välttämättä lähde millään pois. Voi kokeilla pesua tosi kuumassa, mutta se saattaa olla sen vaatteen viimeinen pesu.

Vierailija
5/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai peset tarpeeksi korkeassa lämpötilassa? Mä pesen kaikki vähintään 50 asteessa.

Osta käytettynä joku muutaman vuoden vanha kone.

Vierailija
6/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung käyttää hyvin vettä, ei moittimista pesutuloksessa. Mallia en jaksa lähteä tarkistamaan. Sorry. Otin vähiten A-kirjaimia sisältävän koneen. Edellinen Hoover jätti osan pyykeistä lähes kuivaksi. Ei tullut puhdasta, ei.

Vierailija
7/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan Kuluttajalehden pesukonetestin. Boschin kone pärjäsi hyvin testissä ja käytti vettä enemmän kuin muut. Muut merkit oikein kilpailivat sillä, miten vähän ne käyttivät vettä.

Vierailija
8/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v vanha Whirlpool meillä ja raikasta tulee Sertolla.

Vierailija
9/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa se koneesi. Joku rätti koneeseen ,  90 astetta, normimäärä pesuainetta ja desi etikkaa. Testattu.

Vierailija
10/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samsung käyttää hyvin vettä, ei moittimista pesutuloksessa. Mallia en jaksa lähteä tarkistamaan. Sorry. Otin vähiten A-kirjaimia sisältävän koneen. Edellinen Hoover jätti osan pyykeistä lähes kuivaksi. Ei tullut puhdasta, ei.

Tämä on tärkeä vinkki. Mitä vähemmän a-kirjaimia, sen parempi.

Vierailija
11/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG:hen olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
12/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan tavan Rosenlew, taitaa olla kuusi vuotta vanha kone. Käytän Vau-pesuainetta, hajusteetonta. Hyvin pelittää kone ja kun lakanat pesee välillä (mulla valkoisia) 90 asteessa, niin kone tykkää. Välillä tietty sitruunahapolla puhdistuspesu ja luukun pidän aina pesujen välillä auki. Ei ole tunkkaisuudesta tietoa.

Vierailija
13/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lg pesee puhtaaksi. Paras hajusteeton pesuaine on Neutral, joissain hajusteettomissa on ihan karmea raaka-aineiden löyhkä. Mutta jos vaatteisiin on pinttynyt ummehtunut löyhkä, niin se ei välttämättä lähde millään pois. Voi kokeilla pesua tosi kuumassa, mutta se saattaa olla sen vaatteen viimeinen pesu.

No ei kyllä pese, meillä nimenomaan juuri lg jättää tunkkaiseksi.

Vierailija
14/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa katselemaan Lg:n koneita.

Oltiin lomalla viikko ja paikassa oli vanha pyykkikone ja siellä saatiin puhdasta pyykkiä ja kun palattiin kotiin pesemään pyykkiä, haju palasi. 😅

Olen miettinyt kirppareilta vanhojen koneiden ostoa, mutta harvoin nekään ilmaisia on, eikä tiedä laukeaako joku osa heti, mutta kaikista kamalin homma on saada se kone autoon/peräkärryihin ja paikoilleen ja vanha pois, joten suotavaa olisi löytää mahdollisimman pitkäikäinen ja hyvä pesukone.

Ap

Vierailija
15/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putsaa se koneesi. Joku rätti koneeseen ,  90 astetta, normimäärä pesuainetta ja desi etikkaa. Testattu.

Olen puhdistanut ja pessyt pyykkiä ja koneita kaikilla mahdollisilla tavoilla, on käynyt huoltoa ja ties mitä, ja ainoa syy mikä löytyy, on koneiden liian vähäinen veden käyttö.

Ap

Vierailija
16/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LG:hen olen ollut tyytyväinen.

Minä myös. Voi puhelimella etsiä myös sopivia ohjelmia netistä pyykinpesukoneeseen langattomasti.

Vierailija
17/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut tota ongelmaa pesukoneiden kanssa. Oletteko ihan varmoja, että käytätte konetta oikein? Vähän samaa ihmettelen näiden kellastuneista pyykeistä valittavien kanssa, koska mulla ei ole koskaan ollut kellastuneita pyykkejä. Nykyisissä koneissa on niitä eko-ohjelmia, mutta eihän niitä ole mikään pakko käyttää jatkuvasti. Ne on hyviä sellaisille pyykeille/tiskeille, jotka eivät ole kovin likaisia. Mutta kyllä mulla ainakin on noissa uudemmissakin pyykki/astianpesu koneissa vaihtoehtoja olemassa, että saa valita muunkin kuin sen eko-ohjelman. Ja tarvittaessa (ja silloin tällöin on hyväkin) laitan täydet lämmöt päälle. Puhdistuu konekin samalla.

Vierailija
18/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Whirlpool ja olen ollut tyytyväinen. Puhdistan koneen sitruunahapolla silloin tällöin, sitä saa apteekista. Pesen usein 60 asteessa puuvillapyykit, jotkut 95 asteessa. En yliannostele pesuainetta. En laita konetta liian täyteen.

Vierailija
19/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosi tyytyväinen pesukoneeseeni Siemens Silence E12-48. On paljon erilaisia ohjelmia ja ekstrahuuhtelun saa lisättyä ohjelmaan valmiilla hipaisunäppäimellä. Hajusteettomia pesuaineita käytetään meilläkin.

Vierailija
20/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä investoin Miele Twindos koneeseen, toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän