Voisittekio ystävällisesti estää niitä lapsianne paiskomasta autoovea kylkeen?!
ALkaa ottaa todella päähän. Uudehkossa autossamme on varmaan kymmenen klommoa, ja lisää tulee koko ajan.
Pahin on naapurin kolme lapsinen pellossa elävä perhe, myös uimahallit ja jäähallit on vakio klommopaikkoja. Joku yksittäinen on tullut kaupan parkkiksellakin. Uskokaa jo, että alle kouluikäinen ei osaa tulla yksi ulos autosta paislkaamatta sitä naapurin autoon!
Ja ei, koskaan ikinä kukaan ei ole tullut pahoittelemaan klommottamista.
Kommentit (80)
Meillä lapset on pienestä pitäen opetettu laittamaan omat sormet oman ove uloimpaan kohtaan avatessa ovea. Jos vahingossa on menny oven avaus liian pitkäksi, sormet oman oven ja viereisen auton välissä ovat estäneet lommojen tulemisen. Luulis olevan tämmöset asiat ihan peruskauraa, mutta kun ei.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:27"]
Mitä väliä auton hinnalla.
[/quote]
No jos se lapsi kolhii vaikka jonkun euroopanomistajaa esittävän rehentelijän pemarin niin eipä voi kuin onnitella lasta onnistuneesta valinnasta.
[/quote]
Kurkur katkeruuden kitreää höttöä.;) Miksi vielä tänäkin päivänä vähän kalliimpi auto synnyttää tälläisiä tunteita. :D Halvalla rahoituksella kun on lähes jokaisella mahdollisuus tälläinen egonjatko hankkia. Sääliähän tuollaisen pitäisi herättää...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:47"]
Kurkur katkeruuden kitreää höttöä
[/quote]
Kyllä kyse on ihan siitä, ettei vaan kiinnosta jonkun auton "hyvinvointi". Pitäköön autonsa tallissa jos on se todellakin niin pyhä lehmä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:52"]
[/quote]
Kyllä kyse on ihan siitä, ettei vaan kiinnosta jonkun auton "hyvinvointi". Pitäköön autonsa tallissa jos on se todellakin niin pyhä lehmä.
[/quote]
Ja ikä oli?!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
Saako sinun omaisuuttasi vahingoittaa? Sinua se ei siis haittaa?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:57"]
[/quote]
[/quote]
Ja ikä oli?!
[/quote]
29. Miten se nyt tähän liittyy?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:01"]
[/quote]
Edelleenkin se auto toimii pienistä lommoista ja naarmuista huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:03"]
[/quote]
[/quote]
Et vastannut kysymykseeni.
Oletan siis, että sinua haittaisi omaisuutesi vahingoittaminen, ja se taas synnyttää lisäoletuksen siitä, että olet vain yksinkertaisesti toisen omaisuudesta piittaamaton typerys.
[/quote]
[/quote]
Kuinka joku voi olla noin tyhmä? Ilmeisesti sellainen, joka tai jonka kakarat vahingoittaa muiden autoja.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:07"]
[/quote]
Jos se on siitä kiinni niin ei haittaa jotkut mun tavaroissa yhtään.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:09"]
[/quote]
[/quote]
Siis lommot ei haittaa. Ei ne laitteiden toimivuuden mitenkään vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:09"]
[/quote]
[/quote]
"Jotkut mun tavaroista yhtään". Mitkä tavarat saisin tulla tuhoamaan ja mitä en? Sulla ei taida olla sellaista omaisuutta, josta voisi koitua taloudellista haittaa, jos joku sen tärvelisi?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:18"]
* lommo
[/quote]
*klommo
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:57"]
[/quote]
[/quote]
Ja ikä oli?!
[/quote]
29. Miten se nyt tähän liittyy?
[/quote]
Ajattelu tapasi on todella lapsellinen. Missä vika?! Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaan, tunnepuolen köyhyydessä vain ihan vain yleisessä välinpitämättömyydessä?! Lapset kuuluu kasvattaa toisen omaisuuden kunnioittamiseen vaikka ei autolla ja muulla omaisuudella tunteita olekaan. Ei se auto kenellekään ilmaiseksi tule niin kyllä se tunteita herättää, kun sitä vanhingoitetaan, koska se puhdasta rahallista tappiota. Jos ei ole itse joutunut ponnistelemaan minkään eteen niin ei sitä mitää osakaan arvostaa.
[/quote]
[/quote]
Minä lyön sinulta nenän verille niin kyllä se silti toimii...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:17"]
Minä lyön sinulta nenän verille niin kyllä se silti toimii...
[/quote]
Voit toki yrittääo. Ihmisen vahingoittaminen on tosin "vähän" eri asia kuin sarjatuotannossa olevan auton vahingoittaminen, minkä takia siitäkin saakin kovemmat tuomiot.
Joo, ei verillä oleva nenä av-mamman jälleenmyyntiarvoa huononna.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:21"]
Joo, ei verillä oleva nenä av-mamman jälleenmyyntiarvoa huononna.
[/quote]
Tapoihini ei kuulu hakata naisia, joten ei sen mamma tarvitse huolehtia arvonsa alenemisesta.
Jos vahingoitat toisen omaisuutta, tahallaan tai vahingossa, olet korvausvelvollinen. Auton oven uudelleen maalauttaminen ei ole ihan halpaa hommaa, puhutaan helposti 1000 eurosta. Meillä on takaovet lapsilukossa eivätkä avaa itse ovia. Teiniä varoitan joka kerta, kun avaa oven, ettei kolise viereiseen autoon. Hyvin on kyllä oppinut.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:27"]
Se on joka kerta kun siitä saa sanoa, että varo ettet lyö ovea leveälle, kun kulkee lasten kanssa. Voin vain kuvitella miten ne ovet kolisee kylkiin päivittäin. Ne ei vain opi varomaan sitä ikinä. Sama humalaisten kanssa ja sitten jo vanhojen mummojen. Eli ikävaihe 16-60 on se kun ovet ei kolise muihin.
[/quote]
Auton ovissa on jopa vanhemmissa malleissa lapsilukko, ettei niitä saa sisäpuolelta auki. Niitä voisi käyttää niin pitkään, että lapset oppii siihen, että niitä ovia ei itse avata. Ohjeet lyötyy kyllä autonkäyttöoppaasta.
[/quote]
Näin naapurimmekin sanoi meille. Juu on lapsilukko, mutta kun se lapsi avaa itse sen oven mennäkseen sisään. Ja kops. 20:s klommo meidän automme takaovessa. prkl