Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvotus ja sinerrys raajoissa

Vierailija
10.07.2015 |

onko jollakulla kokemusta tällaisista oireista? Joudun työkseni seisomaan paljon paikallani, usein täysin liikkumatta. Jalkani, joskus myös käteni ovat alkaneet hieman turvota ja ennenkaikkea tuntua tönköiltä ja turvonneilta, toimintakyky raajoissa on kuitrnkin normaali. ihon väri jaloissa myös muuttuu aavistuksen sinertäväksi, mutta väri palaa kun lähden liikkeelle tai hieron jalkoja. 

Minulla varmasti on taipumusta huonoon ääreisverenkiertoon, sillä talvisin kädet ja jalat ovat aivan jääkalikat ja joskus sormet menevät aivan värittömiksi. Sinertävyyttä ja turvotusta en ole aiemmin näin selkeästi havainnut. olen muutoin terve, en tupakoi tai juo alkoholia, syön terveellisesti enimmäkseen kasvisruokaa ja olen mielestäni hyväkuntoinen (juoksin puolimaratonin jokin aika sitten). Painokin ok, olen tosin luonnostani tosi hoikka 177/55.

pitääkö huolestua? Vai onko vain pitkään seisomisen ja valmiiksi laiskan verenkierron yhteisvaikutus? Miten verenkiertoa voisi vilkastuttaa? Pitääkö alkaa jumppaamaan tauoilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuriin!

Vierailija
2/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää

t: jalka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, heti lääkäriin!

Vierailija
4/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ja mun teinitytöllä on samanlaista. Lääkäri sanoi, että kysessää on valkosormisuus, vaikka siis jalat voivat mennä violeteiksi. Sormet mulla menee tosiaan ihan valkoisiksi ja koviksi kalikoiksi. Neuvona oli pukeutua lämpimästi!

Vierailija
5/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä, t. 5

Vierailija
6/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaaminen hyvä idea, nouse varpaille monta kertaa jolloin pohjelihakset pumppaavat verta ylöspäin ja turvotus helpottaa. Myös tukisukat olisi sinun tilanteessa varmasti suositeltavat silloin kun joudut seisomaan paljon paikallaan.

Vierailija
7/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että lääkäri sen kummempia auttaa. Tekisin juuri niin kuin yllä oleva neuvoi, jumppaisin huomaamattomasti. Nousisin varpaille, sitten kantapäille. Ja ottaisin ne tukisukat käyttöön.

Vierailija
8/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Diagnosoin itselläni juuri valkosormisuuden. Pitää varmaan käydä lääkärissä varmuuden vuoksi. Ap

Vierailija
9/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itellä aina ollut sellaset kädet ja jalat että alkaa sinertää, menee ihan harmaanvioleteiksi kylmässä. Ei ole muuten vaivannut elämää niin en oo mitään asialle tehnyt ja ollut ihan pikkutytöstä asti, joten turha tässä kai on huolestua.

Vierailija
10/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tiskin alle hankkia stepperin ja poljeskella sitä aina, kun tilanne sallii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän