Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan karenssi sentään!

Vierailija
10.07.2015 |

Kas kun eivät miehelleni kertoneet työttömyyskorvauksia hakiessa että riski saada viiden kuukauden karenssi puuttuvan ammattitutkinnon vuoksi. Mies aloittaa koulun elokuussa eikä nyt paljon ole mitä voi tehdä ennen sitä. Eikä voi hänelle anoa mistään muualtakaan rahaa koska mun palkka on niin suuri ettei ole oikeutettu mihinkään toimentulotukiin. Itse luulin että puuttuva ammattitutkinto vaikuttaa vaan jos on alle 25 vuotias. ärsyttävää!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää tarkistaa ja olla tietoinen asiasta kuin asiasta. Ei kukaan tule kertomaan asioista ja oikeuksista aikuiselle eli 25 v ihmiselle. Siellä on kassoissakin tuhansia hakijoita eikä aikaa yhtä paapoa.

Olen oppinut että aina pitää tarkistaa itse asia kuin asia. Itse en luota asiantuntijaan, virkamiehen, rakennusinsinööri tai edes koulun rehtoriin. Kaikki ovat erehtyväisiä eivätkä tiedä kaikesta kaikkea. Nimikeen takana voi olla kesäheikki tai joku vastavalmistunut joiden tiedot ovat nollan luokkaa.

Vierailija
2/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me pärjätään mun tuloilla, siitä ei ole kyse, ja joo taitaa olla odotusaika eikä karenssinimellä. Ärsyttää nyt kuitenkin se että asiasta ei mainittu työkkärissä saatipa kelassa vaikka olemme asian tiimoilta jo useamman kerran käyny siellä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:43"]

Kyllä me pärjätään mun tuloilla, siitä ei ole kyse, ja joo taitaa olla odotusaika eikä karenssinimellä. Ärsyttää nyt kuitenkin se että asiasta ei mainittu työkkärissä saatipa kelassa vaikka olemme asian tiimoilta jo useamman kerran käyny siellä.

ap

[/quote]

No mikä tässä sitten on se ongelma? Jos pärjäätte näin, niin miksi ihmeessä pitäisi saada ilmaista rahaa sen lisäksi? Ei se ole kelan eikä työkkärin velvollisuus selvittää näitä asioita, pitää itse lukea ja olla aktiivinen mikä itselle kuuluu ja mikä ei. 

Vierailija
4/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulo ei ole tiedon väärti

Vierailija
5/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas, oisko oikeasti ylivoimaista itse lukea niitä kelan sivuja niin nääkään ei tulis yllärinä?

Vierailija
6/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sulla on niin iso palkka niin mitä ihmettä valitat? Ensikuussa lähtee opiskelemaan ja alkaa saamaan opintotukea, kai teillä on edes vähän säästöjä että kuukauden selviätte?

Vierailija
7/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma tuossa on? Miehesihän aloittaa opiskelun elokuussa, eli alkaa saada opintotukea. Tukikuukausia on ilmeisesti hyvin käytössä, kun miehelläsi ei kerran ole vielä tutkintoa. Jos sulla on niin suuret tulot, ettette saa toimeentulotukea, niin teidän pitäisi kyllä pärjätä sinun palkallasi elokuu.

Vierailija
8/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk karenssia ei ole olemassakaan. Keksitty juttu. Tai sitten sekoitatte asiat ja termit.

Vierailija
9/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole karenssi, vaan odotusaika. 

Vierailija
10/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen kertominen olisi muuttanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän