Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää 14-vuotiaallemme rangaistus!

Vierailija
10.07.2015 |

14-vuotias poikani löi siis eilen illalla 2,5-vuotiasta pikkusiskoaan (sisko oli siis hajoittanut veljensä iPadin).

Poika ei lyönyt päähän, mutta sisko kaatui iskun voimasta niin, että taju lähti muutamaksi sekunniksi. Loppujenlopuksi tyttö oli kuitenkin ihan kunnossa, ei tarvinnut edes ensiapuun viedä kun itse olen hoitoalalla. Tänään tyttö siis ihan normaali itsensä, ei ole saanut (tähän menneessä näkyviä) traumoja tai vammoja.

Pojalle pitäisi kuitenkin tulla rangaistus. Tietenkin mieheni huusi hänelle eilen, mutta jokin pahempi rangaistus. Olen nimittäin ehdottomasti sitä mieltä, että pienempiin ei todellakaan käydä käsiksi!

Kännykkää ei pystytä takavarikoimaan, piilotti sen ja laturin jonnekin. Poika ei omista läppäriä, ja meidän perheessä vain vanhemmilla on tietokoneet, joita lapset eivät saa käyttää. Niin, ja se iPadkin on rikki.

Aresti ollaan määrätty, mutta se ei oikein toimi kun ei muutenkaan ole kesälomalla ulkona (kaverit kuulemma kaikki ulkomailla/mökillä/jossain muualla lomalla).

Kukaan lapsistamme ei saa viikkorahaa, eli ei pystytä laittamaan edes rahahanoja kiinni!

Kaiken lisäksi ei voida antaa pojalle enempää kotitöitä, koska tekee jo muutenkin 10-vuotiaan siskonkin (jolla on melkein joka toinen viikko kuumetta ja joka toinen vatsatauti, siis ihan oikeasti) hommat. Enkä voi omia töitäni hänelle antaa, ne ovat sellaisia joita ei osaisi ja haluan tehdä ne itse.

Nyt te voisitte siis ehdottaa minulle, mitä rangaistuksia antaisitte pojalle?

Pahoittelen myös, että rivivälit eivät toimi.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehillintäkurssille vai mitä ne nyt ovatkaan nimeltään. Judo ja vastaavatkin voisi olla sopiva. Opitaan puolustamaan itseään, mutta myös, ettei opittuja taitoja saa käyttää väärin. Tähän aikaan vuodesta kursseja vain ei taida pyöriä, joten ensialkuun poika voisi huolehtia pikkusiskostaan päivittäin. Viedä ja hakea päiväkodista, leikkiä kotona sisällä sekä pihalla tenavan kanssa, olla lapsenlikkana vanhempien ostosmatkan ajan jne. Huutamalla ja hakkaamalla poika ei paranna tapojaan, päin vastoin paha sisu kasvaa ja saa vain huonoja käytösmalleja. Rauhallinen vakava keskustelu on myös paikallaan. Se pikkusisko ei varmasti ymmärtänyt tekonsa koko laajuutta, mutta poika kyllä ymmärsi samoin kuin karjuva isä. Mitä muuten äiti teki? Kiljui ja meuhkasi?

Vierailija
42/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:37"]14-vuotias lyö taaperoa, 10-vuotias on aina kipeä ja 2-vuotiasta ei viedä lääkäriin vaikka oli tajuton. Mitä?
[/quote]

Tämäpä.
Jos tietäisin ap:n henkilöllisyyden tekisin taatusti lastensuojeluilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen nyt tullut siihen tulokseen, että vakava keskustelu ja nettiliittymän irtisanominen ovat arestin lisäksi hyvät rangaistukset. Näin aion tehdä. Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte asiallisesti (ja nyt taidan lähteä hetkeksi palstalta pois ottamaan happea, kun tajusin, millaisia ihmisiä osa täällä on).

Ap

Vierailija
44/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje puhelinliittymä. Lapsi teki törkeästi ja vielä piilotti puhelimen, eli selvästi niskuroi vastaan. Voit ilmoittaa, että joko antaa puhelimen viikoksi teille tai liittymä on kuukauden suljettu. Elämä on valintoja.

Vierailija
45/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:47"]Okei, olen nyt tullut siihen tulokseen, että vakava keskustelu ja nettiliittymän irtisanominen ovat arestin lisäksi hyvät rangaistukset. Näin aion tehdä. Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte asiallisesti (ja nyt taidan lähteä hetkeksi palstalta pois ottamaan happea, kun tajusin, millaisia ihmisiä osa täällä on).

Ap
[/quote]

Vai tajusit millainen äiti ja ihminen itse olet?

Vierailija
46/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:45"]Onko se 14v pahoillaan, pyytänyt anteeksi, säikähtikö itsekin eilistä? Jos näin niin kantsis ehkä vain jutella.

[/quote]

Vastaan vielä tähän, että pyysi pakotettuna anteeksi ja juoksi sen jälkeen pois huoneeseensa.

Ap

Vierailija
47/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie taksitolpalle, tuon ikäisethän nykyään hengaa siellä hankkimassa itselle tai muille rangaistuksia.

Vierailija
48/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:47"]

Okei, olen nyt tullut siihen tulokseen, että vakava keskustelu ja nettiliittymän irtisanominen ovat arestin lisäksi hyvät rangaistukset. Näin aion tehdä. Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte asiallisesti (ja nyt taidan lähteä hetkeksi palstalta pois ottamaan happea, kun tajusin, millaisia ihmisiä osa täällä on). Ap

[/quote]

Onkohan nyt tarpeeksi kostoa siinä vielä. No sittenhän voi lähteä ulos kaupan nurkille jos joku hakisi kaljaa kun ei nettiinkään pääse. Pudottiko se kersa lattialle sen ipadin vai miten sai sen hajalle?

Vierailija
49/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:47"]

Okei, olen nyt tullut siihen tulokseen, että vakava keskustelu ja nettiliittymän irtisanominen ovat arestin lisäksi hyvät rangaistukset. Näin aion tehdä. Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte asiallisesti (ja nyt taidan lähteä hetkeksi palstalta pois ottamaan happea, kun tajusin, millaisia ihmisiä osa täällä on). Ap

[/quote]

Kyllä sä voit olla pitempääkin täältä pois vähän kasvattamassa lapsiasi muutenkin kuin lyhyillä rangaistuksilla.

Vierailija
50/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]14-vuotias poikani löi siis eilen illalla 2,5-vuotiasta pikkusiskoaan (sisko oli siis hajoittanut veljensä iPadin).

Poika ei lyönyt päähän, mutta sisko kaatui iskun voimasta niin, että taju lähti muutamaksi sekunniksi. Loppujenlopuksi tyttö oli kuitenkin ihan kunnossa, ei tarvinnut edes ensiapuun viedä kun itse olen hoitoalalla. Tänään tyttö siis ihan normaali itsensä, ei ole saanut (tähän menneessä näkyviä) traumoja tai vammoja.

Pojalle pitäisi kuitenkin tulla rangaistus. Tietenkin mieheni huusi hänelle eilen, mutta jokin pahempi rangaistus. Olen nimittäin ehdottomasti sitä mieltä, että pienempiin ei todellakaan käydä käsiksi!

Kännykkää ei pystytä takavarikoimaan, piilotti sen ja laturin jonnekin. Poika ei omista läppäriä, ja meidän perheessä vain vanhemmilla on tietokoneet, joita lapset eivät saa käyttää. Niin, ja se iPadkin on rikki.

Aresti ollaan määrätty, mutta se ei oikein toimi kun ei muutenkaan ole kesälomalla ulkona (kaverit kuulemma kaikki ulkomailla/mökillä/jossain muualla lomalla).

Kukaan lapsistamme ei saa viikkorahaa, eli ei pystytä laittamaan edes rahahanoja kiinni!

Kaiken lisäksi ei voida antaa pojalle enempää kotitöitä, koska tekee jo muutenkin 10-vuotiaan siskonkin (jolla on melkein joka toinen viikko kuumetta ja joka toinen vatsatauti, siis ihan oikeasti) hommat. Enkä voi omia töitäni hänelle antaa, ne ovat sellaisia joita ei osaisi ja haluan tehdä ne itse.

Nyt te voisitte siis ehdottaa minulle, mitä rangaistuksia antaisitte pojalle?

Pahoittelen myös, että rivivälit eivät toimi.
[/quote]

Kännykkäliittymän irtisanominen koulun alkuun saakka. Samoin iPadin korjaus tai uusiminen vasta joululahjaksi. Kunnon asiallinen puhuttelu ja lisäksi esitelmän teko, yksi a4 riittänee, aivovammoista.

Ei todellakaan ole vaaratonta tuollainen, että taju menee. Veisin lapsen ehdottomasti lääkärin arvioitavaksi. Vaikka itse olen lääkäri ja jopa kirurgian erikoisalalta.

Samaten jokin rangaistus sille padin rikkoneelle pikkumuksulle. Vai jättikö poika padin tahallaan poljettavaksi jonnekin?

Vierailija
51/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:47"]Okei, olen nyt tullut siihen tulokseen, että vakava keskustelu ja nettiliittymän irtisanominen ovat arestin lisäksi hyvät rangaistukset. Näin aion tehdä. Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte asiallisesti (ja nyt taidan lähteä hetkeksi palstalta pois ottamaan happea, kun tajusin, millaisia ihmisiä osa täällä on). Ap [/quote] Vai tajusit millainen äiti ja ihminen itse olet?

[/quote]

Vain alkeellinen ihminen voi kuvitella, että tällainen väkivalta hoidetaan jollain rangaistuksilla. Jos impulssikontrolli on täysin hukassa ja nuori vaurioitunut niin pahasti, että lyö pikkulapsen tajuttomaksi, niin siinä ei arestit auta. 

Kasvattavat vain todennäköisesti lisää vihaa. 

Tekisin lastensuojeluilmoituksen omasta perheestäni, jos minulla olisi vastaava tilanne. Yleensä lastensuojeluilmoitukset mielletään ulkopuolisten tekemiksi. Usein ilmoitus tulee kuitenkin perheen sisältä ja sitä ei tarvitse pelätä. Asioita ruvetaan sitten ratkomaan ammatti-ihmisten voimin. 

Vierailija
52/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]14-vuotias poikani löi siis eilen illalla 2,5-vuotiasta pikkusiskoaan (sisko oli siis hajoittanut veljensä iPadin). Poika ei lyönyt päähän, mutta sisko kaatui iskun voimasta niin, että taju lähti muutamaksi sekunniksi. Loppujenlopuksi tyttö oli kuitenkin ihan kunnossa, ei tarvinnut edes ensiapuun viedä kun itse olen hoitoalalla. Tänään tyttö siis ihan normaali itsensä, ei ole saanut (tähän menneessä näkyviä) traumoja tai vammoja. Pojalle pitäisi kuitenkin tulla rangaistus. Tietenkin mieheni huusi hänelle eilen, mutta jokin pahempi rangaistus. Olen nimittäin ehdottomasti sitä mieltä, että pienempiin ei todellakaan käydä käsiksi! Kännykkää ei pystytä takavarikoimaan, piilotti sen ja laturin jonnekin. Poika ei omista läppäriä, ja meidän perheessä vain vanhemmilla on tietokoneet, joita lapset eivät saa käyttää. Niin, ja se iPadkin on rikki. Aresti ollaan määrätty, mutta se ei oikein toimi kun ei muutenkaan ole kesälomalla ulkona (kaverit kuulemma kaikki ulkomailla/mökillä/jossain muualla lomalla). Kukaan lapsistamme ei saa viikkorahaa, eli ei pystytä laittamaan edes rahahanoja kiinni! Kaiken lisäksi ei voida antaa pojalle enempää kotitöitä, koska tekee jo muutenkin 10-vuotiaan siskonkin (jolla on melkein joka toinen viikko kuumetta ja joka toinen vatsatauti, siis ihan oikeasti) hommat. Enkä voi omia töitäni hänelle antaa, ne ovat sellaisia joita ei osaisi ja haluan tehdä ne itse. Nyt te voisitte siis ehdottaa minulle, mitä rangaistuksia antaisitte pojalle? Pahoittelen myös, että rivivälit eivät toimi. [/quote] Kännykkäliittymän irtisanominen koulun alkuun saakka. Samoin iPadin korjaus tai uusiminen vasta joululahjaksi. Kunnon asiallinen puhuttelu ja lisäksi esitelmän teko, yksi a4 riittänee, aivovammoista. Ei todellakaan ole vaaratonta tuollainen, että taju menee. Veisin lapsen ehdottomasti lääkärin arvioitavaksi. Vaikka itse olen lääkäri ja jopa kirurgian erikoisalalta. Samaten jokin rangaistus sille padin rikkoneelle pikkumuksulle. Vai jättikö poika padin tahallaan poljettavaksi jonnekin?

[/quote]

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta tuskin se 2,5-vuotias on sitä tablettia ihan tahallaan ja ymmärryksen kanssa rikkonut. Siksi taaperoa ei voi rankaista.

Vierailija
53/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras rangaistus on, että näytät pettymyksesi lyövään lapseesi avoimesti. Jos ei ole tunnevammainen, varmasti on tarpeeksi paha rangaistus. Vihan tunteen näyttäminen lietsoo vaan enemmän kiukkua, mutta pettymys on se, jota lapsi ei unohda. "En olisi omasta lapsestani uskonut" on myös hyvä. Sinä ja taaperosi saatte pian anteeksipyyntöjen tulvan.

Vierailija
54/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pojan ongelmat oireilla narsistisista vanhemmista. Kyllä tuon ikäinen jo tarvitsee omaa käyttörahaa, vastuuta ja tietokonekin nykypäivänä tärkeä. Eihän poika opi muuten maksamaan edes laskuja täysi-ikäisenä. Kehotan vanhempia katsomaan vähän peiliin.

Vierailija
55/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko loppu kesä huoneessaan ovi kiinni ilman ruokaa.

Vierailija
56/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden rangaistusten jälkeen toki varmaan ostatte uuden Ipadin? 2,5 vuotias ei voi sitä korjata/uutta hommata, joten se on teidän tehtävänne. Käykö 10-vuotiaanne lainkaan koulussa jos on koko ajan kipeä? Kuulostaa todella hämmentävältä.

Vierailija
57/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkekaa puh. liittymä

Vierailija
58/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:08"]Näiden rangaistusten jälkeen toki varmaan ostatte uuden Ipadin? 2,5 vuotias ei voi sitä korjata/uutta hommata, joten se on teidän tehtävänne. Käykö 10-vuotiaanne lainkaan koulussa jos on koko ajan kipeä? Kuulostaa todella hämmentävältä.
[/quote]

Minä ainakin ymmärsin, että 10v. on ollut nyt kesällä kipeä.

Vierailija
59/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 14v joutuu tekemään sairaana olevan kotityöt? Miksi ei saa siitä edes palkkaa=viikkorahaa? Patoutunut vitutus purkautui kun vielä tablettikin hajotettiin... Kiva varmaan kuunnella muiden viikkorahoista, omista koneista ym. 

Vierailija
60/71 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:18"]14-vuotias poikani löi siis eilen illalla 2,5-vuotiasta pikkusiskoaan (sisko oli siis hajoittanut veljensä iPadin). Poika ei lyönyt päähän, mutta sisko kaatui iskun voimasta niin, että taju lähti muutamaksi sekunniksi. Loppujenlopuksi tyttö oli kuitenkin ihan kunnossa, ei tarvinnut edes ensiapuun viedä kun itse olen hoitoalalla. Tänään tyttö siis ihan normaali itsensä, ei ole saanut (tähän menneessä näkyviä) traumoja tai vammoja. Pojalle pitäisi kuitenkin tulla rangaistus. Tietenkin mieheni huusi hänelle eilen, mutta jokin pahempi rangaistus. Olen nimittäin ehdottomasti sitä mieltä, että pienempiin ei todellakaan käydä käsiksi! Kännykkää ei pystytä takavarikoimaan, piilotti sen ja laturin jonnekin. Poika ei omista läppäriä, ja meidän perheessä vain vanhemmilla on tietokoneet, joita lapset eivät saa käyttää. Niin, ja se iPadkin on rikki. Aresti ollaan määrätty, mutta se ei oikein toimi kun ei muutenkaan ole kesälomalla ulkona (kaverit kuulemma kaikki ulkomailla/mökillä/jossain muualla lomalla). Kukaan lapsistamme ei saa viikkorahaa, eli ei pystytä laittamaan edes rahahanoja kiinni! Kaiken lisäksi ei voida antaa pojalle enempää kotitöitä, koska tekee jo muutenkin 10-vuotiaan siskonkin (jolla on melkein joka toinen viikko kuumetta ja joka toinen vatsatauti, siis ihan oikeasti) hommat. Enkä voi omia töitäni hänelle antaa, ne ovat sellaisia joita ei osaisi ja haluan tehdä ne itse. Nyt te voisitte siis ehdottaa minulle, mitä rangaistuksia antaisitte pojalle? Pahoittelen myös, että rivivälit eivät toimi. [/quote] Kännykkäliittymän irtisanominen koulun alkuun saakka. Samoin iPadin korjaus tai uusiminen vasta joululahjaksi. Kunnon asiallinen puhuttelu ja lisäksi esitelmän teko, yksi a4 riittänee, aivovammoista. Ei todellakaan ole vaaratonta tuollainen, että taju menee. Veisin lapsen ehdottomasti lääkärin arvioitavaksi. Vaikka itse olen lääkäri ja jopa kirurgian erikoisalalta. Samaten jokin rangaistus sille padin rikkoneelle pikkumuksulle. Vai jättikö poika padin tahallaan poljettavaksi jonnekin?

[/quote]

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta tuskin se 2,5-vuotias on sitä tablettia ihan tahallaan ja ymmärryksen kanssa rikkonut. Siksi taaperoa ei voi rankaista.
[/quote]
Tietenkin taaperoa rankaistaan myös. Pitää oppia jo aikaisin, että jos tekee jotain tuhmaa, niin siitä tulee sanktio. Ai, mut tämhän on perheen ihana lutunen iltatähti, niin eihän nyt hellanduudelis sentään voi meitin ihqupakkausta rankaista.....