Heinäkuu ja ihan hirveän kylmää
Heinäkuun 10. päivä ja ilmassa edelleen syksyn tuntu. Lämpötila Etelä- Suomessa 16 astetta, kylmä tuuli, eikä kesästä tietoakaan.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:15"]
Vuodenajat on kadonneet kokonaan. Nykyään on aina syksy. Sataa ja tuulee kuukaudesta toiseen. Harmitaa. ap
[/quote]
Aiheutatko sen silti itse yksityisautoilulla, matkustelulla, lihansyönnillä, lisääntymisellä ym. luontoa tarpeettomasti saastuttavilla asioilla?
[/quote]
Eiköhän suomalaisia huomattavasti suuremmat vaikutukset ole kuitenkin kokonaisina kansakuntina kiinalaisilla, usalaisilla, intialaisilla ja venäläisillä.
[/quote]
Aivan, aivan. Siksi meidän ei tarvitse tehdä omaakaan osuuttamme, sekin on muiden tehtävä.
En mä mitään hellettä kaipaa. 22c ja puolipilvistä olisi mitä mainioin kesäsää.
No mitä se on täällä Lapissa sitten.. Ehkä kaksi täysin sateetonta päivää ollut tähän mennessä. Lämpötila ollut alimmillaan +1 heinäkuussa. Ei puhettakaan uimisista. Yhtenä päivänä sai sentään vähän väriä pintaan. Sääskiä on miljardeja. Ja juuri tänä kesänä kun olen äitiyslomalla ja ajattelin että saan nauttia vauvan kanssa vapaasta olemisesta.
Paras kesä koskaan. Vilukintut taas itkee :)
Kivaa! Jaksaa puuhata kaikenlaista, tehdä muutakin kuin maata auringossa. Ei ole huono omatunto vaikka lukisi sisällä kirjaa. Aurinkoakin tulee, ehkä elokuussa:)
Ihan kamalaa!! Mitään kesäjuttuja ei voi tehdä. Sisällä voi kököttää ja lukea kirjaa syksylläkin.
Vuodenajat on kadonneet kokonaan. Nykyään on aina syksy. Sataa ja tuulee kuukaudesta toiseen. Harmitaa. ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:14"]Ihan kamalaa!! Mitään kesäjuttuja ei voi tehdä. Sisällä voi kököttää ja lukea kirjaa syksylläkin.
[/quote] Mitä kesäjuttuja se estää? Ehkä uimisen jos on jossain pohjoisessa.
Parhautta. Olen elinvoimaisempi kuin monena edellisenä kesänä! Olen voinut tehdä kaikkia ihania kesäjuttuja ilmat tuskaa ja ahdistusta! En ole koko kesänä tarvinnut kertaakaan migreenilääkitystä, en ole joutunut kärsimään aurinkoihottumasta ja olen nukkunut hyvin! Tämä on aivan täydellistä! Mattoja ei ole voinut pestä, koska ei niitä oikein saa missään kuivaksi, mutta sehän nyt ei ole ollenkaan ikävä asia. :)
Mutta on tässä kesässä kyllä huonotkin puolensa, maanviljelijöillä koittaa huono vuosi, kun vilja ei kasva, heinät jää peltoon ja laitumet on kuralla. Katovuosi kai tästä tulossa. :(
Meillä sai matotkin pestyä, kun viikkoon ei satanut. Kolme päivää oli hellettäkin
Häh, no kyllä täällä pk-seudun kupeessa oli jo aamummalla 19 astetta. Aurinko ei paista mutta ihan toppikeli kuitenkin, kun ei tuule. En ymmärrä onko tää paikkakunta jossain sääkuplassa vai mitä, kun musta on ollu just kelpo kelit. Joinain päivinä voi sataa, mutta ei se koko päivää kestä ja mukavasti raikastaa ilman.
Aamulla koiraa lenkittäessäni mittari näytti +11. HEINÄKUUSSA!!!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:33"]Aamulla koiraa lenkittäessäni mittari näytti +11. HEINÄKUUSSA!!!
[/quote] hui. Kerran tuli katovuodetkin. Ootkos niistä kuullut?
Kesä meni jo. Valmistautukaa syksyyn.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:15"]
[/quote]
Aiheutatko sen silti itse yksityisautoilulla, matkustelulla, lihansyönnillä, lisääntymisellä ym. luontoa tarpeettomasti saastuttavilla asioilla?
[/quote]
Eiköhän suomalaisia huomattavasti suuremmat vaikutukset ole kuitenkin kokonaisina kansakuntina kiinalaisilla, usalaisilla, intialaisilla ja venäläisillä.