Heinäkuu ja ihan hirveän kylmää
Heinäkuun 10. päivä ja ilmassa edelleen syksyn tuntu. Lämpötila Etelä- Suomessa 16 astetta, kylmä tuuli, eikä kesästä tietoakaan.
Kommentit (72)
Viime vuonna oli melkein kuukauden hellejakso. Tänä vuonna on sitten vähän vilpoisampi sää.
Me satumme asumaan alueella, jolla säät vaihtelevat paljon vuodesta toiseen. Tämä vuosi on vähän kylmempi, mutta onko se nyt niin kamalaa? Ainakin minulle viime vuosi oli pahempi, kun iho kärsi jatkuvasta hikoilusta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:12"]Viime vuonna oli melkein kuukauden hellejakso. Tänä vuonna on sitten vähän vilpoisampi sää.
Me satumme asumaan alueella, jolla säät vaihtelevat paljon vuodesta toiseen. Tämä vuosi on vähän kylmempi, mutta onko se nyt niin kamalaa? Ainakin minulle viime vuosi oli pahempi, kun iho kärsi jatkuvasta hikoilusta.
[/quote]ja tämä on sitä ilmastonmuutosta jonka olemme itse aiheuttaneet. Äärisäät yleistyvät. Kulutetaan vaan lisää.
Siitä on nyt tosiaan melkein vuosi aikaa, kun viimeksi oli joku muu vuodenaika, kuin syksy. Ei mua niinkään paljon toi lämpötila haitaa, ku5148n ei vaan tuulis. Tuuli tekee tästäkin vielä viileämmän. ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:15"]
Vuodenajat on kadonneet kokonaan. Nykyään on aina syksy. Sataa ja tuulee kuukaudesta toiseen. Harmitaa. ap
[/quote]
Katto vuotaa hieman.
Niin, se on se ilmastonmuutos. Kannattaisko rajoittaa vähän sitä lihansyöntiä ja yksityisautoilua? Muuten tosiaan saa just mitä tilaa.
Jää d-vitamiinit saamatta. Harmaa, masentava kesä. Suomessa on ne muutama hassu kuukausi jolloin vois aurinko porottaa niin tottakai sitä toivois.
Missäpäin Suomea teillä on tuo pelkkä syksy?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:25"]
Missäpäin Suomea teillä on tuo pelkkä syksy?
[/quote]
No täällä etelä-suomessa Sataa ja sataa ja sataa ja on pilvistä ja tuulista ja koleaa. Ihan täys syyssää.
En ole pimennysverhoja tarvinnut tänä vuonna vielä ollenkaan vaikka yleensä tarvitsen niitä joka kevät ja kesä.
Älkää valittako, tällainen on normaali Suomen kesä ja ne kaks edellistä hellekesää oli epänormaaleja.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 11:12"]Viime vuonna oli melkein kuukauden hellejakso. Tänä vuonna on sitten vähän vilpoisampi sää. Me satumme asumaan alueella, jolla säät vaihtelevat paljon vuodesta toiseen. Tämä vuosi on vähän kylmempi, mutta onko se nyt niin kamalaa? Ainakin minulle viime vuosi oli pahempi, kun iho kärsi jatkuvasta hikoilusta. [/quote]ja tämä on sitä ilmastonmuutosta jonka olemme itse aiheuttaneet. Äärisäät yleistyvät. Kulutetaan vaan lisää.
[/quote]
Ihan normi kesä nyt on, ainakin pk-seudulla. Tällaisia nämä kesät oikeasti on, nuo muutamat perättäiset hellekesät on vaan saanut jengin luulemaan että sellainen sen kesän kuuluisi olla. Ei Suomeen kesään kuulu nuo viikkoja kestävät hirmuhelteet ja samanlaiset lämpötilat kuin välimerellä. Eikä nyt tosiaan mikään kylmä ole, hyvin tarkenee caprihousuissa ja sandaaleissa.
On joskus ollut kylmempääkin. Muistan heinäkuun jolloin oli vain +8 astetta kun mun lapset oli pieniä. Mutta olet oikeassa, että nyt on ollut yhtä syksyä koko tämä vuosi. Ei tullut mitään kevättä ja nyt ei tullut kesääkään. Mutta rahaa tietysti säästyy. Ei huvita ostaa mitään kesävaatteita alestakaan kun en ole entisiäkään vielä saanut käytettyä. Ei tämä mitään kivaa ole, fiilikset on ihan nollissa kun koko talven olen lämpöä odottanut ja sitten sitä ei tulekaan eikä edes aurinkoista. Meillä on nyt jo taivas ihan pilvessä ja kohta varmaan alkaa satamaan. Parvekekukat ihan ui tuolla laatikoissaan. : /