Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koppurakantapäät, apua?

Vierailija
10.07.2015 |

Talvella ei ongelmaa mutta kesä saa mun kantapäät ihan korpuiksi. Ei auta kuoriminen, viilaaminen, kosteutus...isoja paloja vaan halkeilee. Niin hirveää. Apua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdolliset voiteet kokeilleena ehdotan sinullekin tätä: hae ulkoa sitä tavallista rikkaruohoa= vesiheinää, jota yleensä löytyy melkein mistä vaan kasvimailta ja rehevämmiltä paikoilta. Laita yöksi kantapäihin, kelmua suojaksi ja sukat jalkaan. Aamulla raspaat, tai mieluummin menet suosiolla jalkahoitajalle.

Onkohan kengillä mitään merkitystä kantapäiden kuivumiseen? Mulla oli hyvät eräänä sellaisena kesänä, kun liikuin työn vuoksi enimmäkseen kumisaappaat jalassa.

Vierailija
2/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuota tekee lateksi- ja hartsiallergia. Talvella jalassa on aina sukat ja kengissä muutenkin paksumpi vuori. Kesällä jalka on välillä suoraan kosketuksissa kengän kanssa (esim. roskapussia heittäessä vetää ekat sopivat kengät eteisestä paljaaseen jalkaan) ja sitten seuraavana päivänä mahdollisesti jo hyvään vaiheeseen päässeet jalat aloittavat halkeilun taas. 

Viime kesänä sinnittelin pelkillä crocseilla, eikä mitään ongelmaa ennen syksyä, jolloin oli pakko aloittaa taas normikenkien käyttö - töihin noilla ei kehtaa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin tuntuu että jos alan raspaamaan kantapäitä, niin sitä nopeampaan sit kuivuvat ja kovettuvat uudelleen. Mutta toisaalta, eipä voi olla raspaamattakaan kun ovat ihan kamalat korput, joihin kaikki sukat hajoavat.

Tajusin vasta muutama viikko sitten että raspaaminen on paljon helpompaa kuivaan ihoon, jostain syystä olen aina ennen ensin pehmittänyt ihon lämpimällä vedellä ja sit ei ole kunnolla saanut kaikkea raspattua. Kuivaraspauksessa pääsee "syvemmälle". Sit pesun jälkeen vain oikein paksua rasvaa ja sukat jalkoihin, niin pysyy edes jonkin aikaa kunnossa. Ja mielellään joka pesun jälkeen se rasvaus.

Vierailija
4/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa helosan ja kookosrasva vuorotellen, jälkimmäinen parempi. En raspaa koskaan, käytän vain näitä. 

Vierailija
5/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile suolavesikylpyä jaloille.

Vierailija
6/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan on sellainen ihotyyppi, että se tuottaa runsaasti epiteeliä. Siksi mulla esimerkiksi huulet rohtuu erittäin helposti, ihan ilman syytäkin, ja kantapäät halkeilee. Jatkuva kosteutus auttaa, eli rasvaa aamuin ja illoin. Käytän ihan perusvoiteita, mut nyt kuulin että kookosrasva, siis ihan se ruokakaupan lapsipurkissa oleva, auttaisi tehokkaasti. Seuraavaksi ajattelin kokeilla sitä. Onko kenelläkään kokemuksia tästä? :)

Vierailija
7/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii parhaiten Schollin voide halkeileville kantapäille. Mikään muu ei ole toiminut puoliksikaan yhtä hyvin. Kannattaa kokeilla, jos et ole vielä testannut.

Vierailija
8/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:29"]

Mulla vaan on sellainen ihotyyppi, että se tuottaa runsaasti epiteeliä. Siksi mulla esimerkiksi huulet rohtuu erittäin helposti, ihan ilman syytäkin, ja kantapäät halkeilee. Jatkuva kosteutus auttaa, eli rasvaa aamuin ja illoin. Käytän ihan perusvoiteita, mut nyt kuulin että kookosrasva, siis ihan se ruokakaupan lapsipurkissa oleva, auttaisi tehokkaasti. Seuraavaksi ajattelin kokeilla sitä. Onko kenelläkään kokemuksia tästä? :)

[/quote]

Joo. Mutta lakanat haisee kookokselle, mutta mulla ei ole vuosiin ollut. Itse käytän kyllä sellaista kosmetiikkakaupan kookospohjaista, mutta uskon tuonkin auttavan ehkä jopa paremmin. 5.

Vierailija
9/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:58"]

Talvella ei ongelmaa mutta kesä saa mun kantapäät ihan korpuiksi. Ei auta kuoriminen, viilaaminen, kosteutus...isoja paloja vaan halkeilee. Niin hirveää. Apua?

[/quote]Ei halkeile, kun raspitat riittävästi.

Vierailija
10/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita mitään rasvoja. Toi scholl kantapäärasva kyllä auttaa, mutta edellyttää jatkuvaa rasvausta. Helpompi ja halvempi keino on omenaviinietikka. Kaada omenaviinietikkaa raakana pullollinen pesuvatiin ja kylvetä jalkoja siinä 20 - 30 min. Mieluiten ulkona, koska omenaviinietikka haisee aika voimakkaasti, ei pahalta, mutta ei kyllä hyvältäkään. Tee näin kolmena päivänä peräkkäin ja se on siinä. Huomaat eron jo ensimmäisen kylvetyksen jälkeen. Jalkoja ei saa huuhdella kylvyn jälkeen, vaan ainoastaan kuivataan. Ylläpito kylvetyksen voi tehdä kolmesti vuodessa. Toimii ja on edullista ja helppoa.

Vierailija
11/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa, että tuohon omenaviinietikkakylpyyn käy se sama etikka kolmepäivää peräkkäin.

Vierailija
12/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyshopin oliko se hamppuvoide on tosi hyvää kuiville kantapäille.

Vierailija
13/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkari sanoi kerran luennolla, että VAIN KEVYT RASPAAMINEN ON HYVÄKSI EIKÄ KOVIN USEIN SITÄKÄÄN. RASVAA VAAN ENEMMÄN.

Vierailija
14/14 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on kantapäät ihan kauheassa kunnossa talvella ja kesällä tosi hyvät. Itse olen tehnyt niin että reippaasti vaan rasvaa, muovipussit jalkoihin (voi vaikka teipata kiinni) ja sitten villasukat. Kesällä ei ehkä kyllä villasukkia tarvi:) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi