Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä opiskelujen ohelle?

Vierailija
10.07.2015 |

Aloitan syksyllä opinnot AMK:ssa. Lukion suorittamisesta on 3 vuotta aikaa ja työkokemusta ei ole päivääkään (sairastin psykoosin ja vaikean masennuksen, mutta nyt olen taas terve). Olen kyllä hakenut kaupan kassalle ja moniin muihin hanttihommiin kymmeniä kertoja. Pääsin haastatteluun vain kerran, mutten saanut edes nollasopimusta. Tiedän että töitä on vaikea löytää, mutta ei kai näin pitkä aukko CV:ssä tee siitä mahdotonta?

En ole nirso, mutta en voi tehdä mitä työtä tahansa. Kolarissa loukkaantunut selkäni ei kestä siivousta ja muita selälle raskaita töitä. Lääkäri on kieltänyt yötyöt psykoosin uusiutumisriskin takia, koska unirytmini häiriintyy tosi helposti. Olisin valmis kokeilemaan feissausta, puhelinmyyntiä yms. jos joku antaisi siihen mahdollisuuden, mutta luonteeni on niin kaukana myyntitykistä, että saisin varmasti kenkää alta aikayksikön.

Ajattelin käydä syksyllä vartija- ja järkkärikurssit. Kuulemma niiden avulla pitäisi löytyä töitä viimeistään ensi kesänä. Ne maksaa kuitenkin yli 400 e eikä työ kiinnosta, joten onko kellään parempia ehdotuksia? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, kun muakin kiinnostaa.

Vierailija
2/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on täysin NAURETTAVAA että tollasiin ö-luokan duuneihinkin vaaditaan jotain työkokemusta :D Ei voi kun nauraa... tuollaisiin duuneihin pitäisi pystyä kävelemään ja työnantaja olisi iloinen että joku suostuu tulemaan. 

Tämä valtio on vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:01"]

Mun mielestä on täysin NAURETTAVAA että tollasiin ö-luokan duuneihinkin vaaditaan jotain työkokemusta :D Ei voi kun nauraa... tuollaisiin duuneihin pitäisi pystyä kävelemään ja työnantaja olisi iloinen että joku suostuu tulemaan. 

Tämä valtio on vitsi.

[/quote]

Minkäs teet, kun työttömiä on niin paljon että huonoistakin työpaikoista on pulaa. Kun tarjonta ylittää kysynnän, kuka kannattaa palkata: täysi kysymysmerkki, joka ei ole koskaan tehnyt töitä, vai sellainen joka on jo osoittanut pystyvänsä töihin? Etenkin oman alan työkokemusta arvostetaan ihan syystä.

Vierailija
4/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen ymmärrän. Mutta silti se on naurettavaa. Lähetellä cv:tä ja murehtia sen aukoista johonkin pullohuoneen siivoojaan tehtäviin... ei helvetti. 

Vierailija
5/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut markkinaraon päällä joten kyllä sillä rahaa saa tienattua ja opiskelut rahoitettua...

Vierailija
6/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:01"]

Tämä valtio on vitsi.

[/quote]

Ei ole vitsi. Vaikka työkokemus ei olisi oman alan työkokemusta, siinä on tietty viesti työnantajalle. Jos työkokemusta ei ole lainkaan edes paskaduuneista, se on helposti viesti siitä, että henkilö ei ole lainkaan kykenevä työntekoon tai on esimerkiksi saamaton, laiska tai jotain muuta, joten sellaista ihmistä ei siis ehkä kannata palkata. Työkokemuksen puute voi viestiä myös epäsosiaalisuudesta ja muista vastaavista työelämän kannalta negatiivisista asioista. Täydellinen työkokemuksen puute saa helposti työnantajan epäluuloiseksi hakijan taustoista. Usein ihan aiheesta.

Vierailija
7/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:26"]

Mainoksen jako

[/quote]

Tuskin onnistuu, jos selän kanssa on ongelmia.

Vierailija
8/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään ehdotuksia esim. muista lyhyttä koulutusta vaativista hommista, joihin on helppo työllistyä? Mulle kelpaa oikeesti mikä tahansa paskaduunikin, kunhan terveys vaan kestää.

Vierailija
9/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla nyt Suomaliassa duunia tarjolla edes niihin ns. paskaduuneihin.

Vierailija
10/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut keikkaduuniin ruokakauppoihin (opteam,extraajat,staff point tms)? Sinne pääsee todella helposti ja omasta mielestäni se on ihan siedettevääkin työtä :) itse haen amk hon syksyn haussa ja ajattelin tehdä juuri tätä työtä opiskelun ohesssa. Tiedän monia jotka on päässyt ilman oikeastaan mitään työkokemusta. Tossa on vielä hyvä se että on tosi helppo pitää kirjaa siitä ettet tienaa liikaa ja menetä opintotukiasi, ja vuoroja ei ole pakko tosiaan tehdä kuin silloin kun sinulle sopii ja saat itse valita vuorot mitä teet!

Vierailija
11/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, paitsi että olen jo monta vuotta opiskellut enkä ole saanut töitä :/ kesäisin olen opiskellut tai nostanut lainaa. Kyllästyttää! Opiskelen siis yliopistossa sellaista alaa ettei kesäksi oman alan töitä löydy, paitsi ehkä ulkomailta mutta tuntuisi hölmöltä lähteä jonnekin Sveitsiin ennen kuin olen päivääkään Suomessa työskennellyt. Ja tuskin ne edes ottaisi mua sinne.

Vierailija
12/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala puhelinmyyjäksi. Eihän se mitään kivaa ole, muttei ainakaan fyysisesti kovin raskasta.

Vierailija
13/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:57"]

Ala puhelinmyyjäksi. Eihän se mitään kivaa ole, muttei ainakaan fyysisesti kovin raskasta.

[/quote]

Joo ja siinä ei välttämättä pääse edes ansioille jos ei saa myytyä tarpeeksi... Vihoviimeisiä hommia mitä kenenkään kannattaisi tehdä :(

Vierailija
14/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja! Osa on fyysisesti kevyempää, jos selkä kestää kuitenkin oo pyörätuolin siirtämisen.

Puhelinmyynti on hyvässä firmassa ihan ok hommaa. Kannattaa kokeilla eikä heti luovuttaa. Älä kuitenkaan aloita pelkällä provikkapalkalla.

Vierailija
15/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksen jako

Vierailija
16/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:23"]

Henkilökohtainen avustaja! Osa on fyysisesti kevyempää, jos selkä kestää kuitenkin oo pyörätuolin siirtämisen. Puhelinmyynti on hyvässä firmassa ihan ok hommaa. Kannattaa kokeilla eikä heti luovuttaa. Älä kuitenkaan aloita pelkällä provikkapalkalla.

[/quote]

Eikös opiskelijalla ole paremmat mahdollisuudet verrattuna työttömään mitä tulee provikoihin.

Jos työtön lähtee edes yrittämään provikkatöitä, niin työttömyystuet loppuu saman tien, kun taas opiskelija voi tienata melko paljonkin vuodessa ilman että sillä on vaikutuksia tukiin?

Että sinällään mitään riskiä tuon kokeilemisessa ei ole (opiskelijalle).

Vierailija
17/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mt-ongelmia, kannattaa nyt ensin keskittyä opiskeluun. AMK-opinnot vievät aikaa ja voi olla pitkiä päiviä.

Vierailija
18/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Työnteko on inhottavaa.

Vierailija
19/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pystyt tekemään vartijan töitä jos et pysty siivoamaan.

Vartija joutuu helposti painimaan asiakkaidensa kanssa ja miksei järkkäritkin, varmaan aika ruusuinen kuva sinulla noista töistä

Vierailija
20/22 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele vartijan töitä, niitähän tehdään myös öisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi