Mitä töitä opiskelujen ohelle?
Aloitan syksyllä opinnot AMK:ssa. Lukion suorittamisesta on 3 vuotta aikaa ja työkokemusta ei ole päivääkään (sairastin psykoosin ja vaikean masennuksen, mutta nyt olen taas terve). Olen kyllä hakenut kaupan kassalle ja moniin muihin hanttihommiin kymmeniä kertoja. Pääsin haastatteluun vain kerran, mutten saanut edes nollasopimusta. Tiedän että töitä on vaikea löytää, mutta ei kai näin pitkä aukko CV:ssä tee siitä mahdotonta?
En ole nirso, mutta en voi tehdä mitä työtä tahansa. Kolarissa loukkaantunut selkäni ei kestä siivousta ja muita selälle raskaita töitä. Lääkäri on kieltänyt yötyöt psykoosin uusiutumisriskin takia, koska unirytmini häiriintyy tosi helposti. Olisin valmis kokeilemaan feissausta, puhelinmyyntiä yms. jos joku antaisi siihen mahdollisuuden, mutta luonteeni on niin kaukana myyntitykistä, että saisin varmasti kenkää alta aikayksikön.
Ajattelin käydä syksyllä vartija- ja järkkärikurssit. Kuulemma niiden avulla pitäisi löytyä töitä viimeistään ensi kesänä. Ne maksaa kuitenkin yli 400 e eikä työ kiinnosta, joten onko kellään parempia ehdotuksia?
Kommentit (22)
Aika heikolta näyttää työllistymistilanteesi. Toki kirvestä ei kannata heittää kaivoon.
Tosia on että sinulla ei olemitään työkokemusta ajalta jolla monilla on sentään jotain. Kun taustalla on mielenterveysongelmia sekin osaltaan vaikeuttaa työn saamista. Kaikki kun eivät ole yhtä suvaitsevaisia sairaita kohtaan.
En tunne järkkärien työllisyystilannetta enkä palkkausta, mutta sitä kautta voisi yrittää saada jalkaa ovenrakoon. Samoin noita keikkadunin tarjoajia kannattaa kokeilla.
sun on ehdottomasto saatava työkokemsuta tai pahimmassa tapauksessa huomaat että sua ei kukaan palkkaa vaikka olisi AMK-tutkinto kourassa.
Paskasakki tekee paskaduuneja, muista se. Sinuna hakeutuisin oman alan töihin vai haluatko mielummin kuulua roskaväkeen? Korkeakouluopiskelijan ei kannata kelpuuttaa mitään amisidiooteille sopivaa apinan hommaa tai alentuu itse samalle tasolle.