Mitä kun ahdistaa mennä töihin?
Onko normaalia? Vituttaa melkein joka aamu niin paljon. Nautitteko te siitä että saatte mennä töihin?
Kommentit (25)
Itseäkin ahdisti mutta onneksi tuli yt ja nyt elän unelmaani. Jatkan vielä tunnin unta ja sit keittelen aamu expresson
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:05"]
Itseäkin ahdisti mutta onneksi tuli yt ja nyt elän unelmaani. Jatkan vielä tunnin unta ja sit keittelen aamu expresson
[/quote]
Miten sulla riittää rahat?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:05"]Itseäkin ahdisti mutta onneksi tuli yt ja nyt elän unelmaani. Jatkan vielä tunnin unta ja sit keittelen aamu expresson
[/quote]Ex-presso, nykyinen latte.
Tee niin kuin minä, ja jätä menemättä. Case solved.
Siihen on helppo ratkaisu. Älä mene töihin.
Joo, inhottaa. Työ ei ole hääppöistä ja työkaverit ei sieltä mukavimmasta päästä. Selviydyn työpäivistä sisulla. Olen kehittänyt itselleni teflon-pinnan, mikään ryönä ei tartu. Onneksi on määräaikainen sopimus.
Vaihda työpaikkaa. Mua ahdisti myös joskus töihin meno todella paljon. Työpaikalla oli tosi huono työilmapiiri ja muita haukuttiin jatkuvasti selän takana. Nykyisessä työpaikassani henkilöstön hyvinvointiin kiinnitetään edes vähän huomiota ja eron huomaa selvästi. Ei ahdista yhtään. Tietysti välillä aamuisin väsyttää jne. mutta työ tai työkaverit eivät ole sellaisia, että aiheuttaisivat vastenmielisyyttä.
Muakin ahdistaa. Oon tosin ollu vasta reilu 6kk nykyisessä työpaikassani. En uskalla ottaa lopareita, koska alaltani on vaikeaa löytää töitä. Tavallaan oli lottovoitto kun sain nykyisen työni, mutta tavallaan se on helvettiä. Hammasta purren lähden töihin ja kotona lasken tunteja työvuoron alkuun. Työskentelen pääsääntöisesti yksin joten ilmapiiri ei vaikuta. Lähinnä työn stressaavuus ja liika vastuu.
Mikä sua täsmälleen ottaen ahdistaa? Työpaikan ilmapiiri, liian vaikeat tehtävät, jatkuva kiire? Vai joku yksityiselämän murhe, joka vie voimat niin, että ei jaksaisi mennä töihin?
Teen työtä 40% työajalla eli downshiftaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että saan vähemmän rahaa, mutta minulla on enemmän aikaa.
Tämä vaatii luonnollisesti ainakin kohtalaisen peruspalkan, jotta pienemmällä palkalla tulee toimeen. Mutta jokainen voi säätää työaikaansa ammattinsa ja palkkansa sekä senhetkisen rahantarpeensa mukaisesti, kunhan asiat on sovittu työnantajan kanssa.
Esimerkiksi lääkäri voi tehdä vaikka kaksi viikonloppua kuukaudessa, joku pienempipalkkainen vaikka 3 työpäivää viikossa tai kaikki viikonloput, mutta viikot vapaalla.
Käteen jäävä osuus pienenee työtä vähentäessä vähemmän kuin luulisi, koska verotus kevenee samalla myös. Mielestäni on itsestäänselvyys valita 1500€ kuukaudessa käteen 3 päivän työviikolla, kun täydestä 5 päivän työviikosta saisi kuukausittain 2200€ - johtuen verotuksen noususta tulojen kasvaessa.
Itseäni ei stressi enää vaivaa ja tuntuukin, että keho olisi nuorentunut viimeisten viiden vuoden aikana. Minulla on nyt runsaasti aikaa valmistaa hyvää ja terveellistä ruokaa, kuntoilla ja harrastaa sekä matkustella.
Jos jokin järkevä puolue pyrkisi vähentämään Suomessa työajan 30 tuntiin, olisi se aivan loistava idea. Ainakin kaltaiseni ihmiset olisivat onnellisempia ja terveellisempiä eikä käteen jäävän rahan osuus edes pienentyisi merkittävästi - johtuen veroista.
Kun vauvaa lukee, niin tulee mieleen, että elämän pitäisi olla verkko shoppailua, sohvalla makaamista,Kenny komistus keittiössä kokkaamassa ja lapsi päiväkodissa. Mitään ei jaksa tehdä.
Vituttaakin ajatella töihin menoa, itse työpaikassa ei ole vikaa, mutta ei vaan huvita eikä kiinnosta.
1.5kk saikkua ja 1kk kesälomaa ollut nyt ja mitä pitempää töistä pois sen vähemmän huvittaa mennä takaisin, mutta maanantaina se vaan on mentävä vaikka en ole vieläkään oikein työkuntoinen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:31"]
mutta maanantaina se vaan on mentävä
[/quote]
Eihän ole. Et vaan mene takaisin töihin, ei ole pakko edes ilmoittaa edes pomolle.
Itsellä riittää rahat reilusti kun ansiosidonnaisella ja asumistuella ja ei ole menoja mitä tulee työssäkäynnistä niin ei voi sanoa muuta kuin että aivan ihanaa. Palasin juuri ulkomaan matkalta niin ei edes suomen viilee kesä jaksa masentaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:24"]
Kun vauvaa lukee, niin tulee mieleen, että elämän pitäisi olla verkko shoppailua, sohvalla makaamista,Kenny komistus keittiössä kokkaamassa ja lapsi päiväkodissa. Mitään ei jaksa tehdä.
[/quote]
Niin samaa mieltä! Vingutaan "omaa aikaa" kun lapset ahdistaa, puoliso ahdistaa, työ, naapurit ja kaikki ahdistaa. Mä oon miettinyt että mitä se oma aika sitten on? Mitä ahdistamatonta silloin tehdään?
Vkl alkoi näin työttömänä vois kattella vähän netflix ja lähtee reippailemaan pienen kävelylenkin kun tuo aurinko niin paistaa kauniisti ja kysellä ystäviltä millasta perjantai viihdettä luvassa. Kivempi muutenkin nähdä ystäviä pirteenä illasta kun ei ole töissä tarvinnut olla päivällä itteensä väsyttämässä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:24"]
[/quote]
Niin samaa mieltä! Vingutaan "omaa aikaa" kun lapset ahdistaa, puoliso ahdistaa, työ, naapurit ja kaikki ahdistaa. Mä oon miettinyt että mitä se oma aika sitten on? Mitä ahdistamatonta silloin tehdään?
[/quote]
Töiden takia en nää puolisoa kuin alle tunnin vuorokaudessa, lapsia ei ole. Mikään ei ahdista kuin työ. Minusta minulla on oikeus valittaa. Omalla ajalla unohdetaan työasiat, yritän ulkoilla ja nähdä ystäviä.
-11
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:14"]
Mikä sua täsmälleen ottaen ahdistaa? Työpaikan ilmapiiri, liian vaikeat tehtävät, jatkuva kiire? Vai joku yksityiselämän murhe, joka vie voimat niin, että ei jaksaisi mennä töihin?
[/quote]
Ahdistaa työpaikan ilmapiiri, joka tosin ajoittain ihan ok, mutta kaikenlaista tallaajaa mahtuu joukkoon (hoitoala). Ahdistaa myös surkea työnohjaus, ja johto. Kiireeseen olen jo tottunut, mutta kyllä usein harmittaa se kun joutuu sen takia tekemään työnsä huonosti. -ap-