ruskeasilmäiset, onko vanhemmillanne tai lapsillanne
Ruskeat silmät? Mun vanhemmilla ei ole eikä yhdelläkään neljästä lapsestani. Minä ainoa ruskeasilmäinen.
Kommentit (41)
Miettikää kuinka monta avioeroa silmien väri on aiheuttanut, kun ei olla tiedetty näistä geenijutuista :D
Esim. jos kaksi ruskeasilmäistä on saanut sinisilmäisen lapsen :DD
Äidilläni ruskeat, isällä siniset. Mulla ruskeat, miehelläni siniset. Toisella lapsellemme ruskeat, toisella siniset.
Miehellä tummanruskeat...minulla vihreät. Kolmella lapsellamme suklaanappisilmät.
On. Vanhemmilla, mulla ei ole lapsia. Vanhemmat osaksi serbialaisia, venäläisiä ja minä olen syntynyt yhdysvalloissa :) vähän osuutta asiaan ehkäpä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:12"]Miettikää kuinka monta avioeroa silmien väri on aiheuttanut, kun ei olla tiedetty näistä geenijutuista :D
Esim. jos kaksi ruskeasilmäistä on saanut sinisilmäisen lapsen :DD
[/quote]niinpä, mun isä ei ois mun isä eikä mun neljä lasta olis mun vaikka musta syntyneet..
Mun isällä siniset, äidillä kellertävän vihreät. Mulla kellertävän vihreät, miehelläni ruskeat. Lapsilla yhdellä ruskeat ja muilla kolmella sinisen+vihreän+ kellertävän erilaisia sekoituksia. Ihme värityksiä tosiaan periytyy!
Meidän suvusta ei löydy kai yhtäkään paskasilmää. Olen ihan ylpeä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:31"]Meidän suvusta ei löydy kai yhtäkään paskasilmää. Olen ihan ylpeä.
[/quote]Eikä mun suvusta idioottia. Olen ihan ylpeä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:31"]Meidän suvusta ei löydy kai yhtäkään paskasilmää. Olen ihan ylpeä.
[/quote]
No voi reps kops. Piti sitten tähän ketjuun tulla asia kertomaan? Mullakin on kuulemma ollut lapsena vaippa liian tiukalla kun ruskeat silmät sain.
[/quote]
Mutta paskapäitä näköjään löytyy.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:31"]Meidän suvusta ei löydy kai yhtäkään paskasilmää. Olen ihan ylpeä.
[/quote]Eikä mun suvusta idioottia. Olen ihan ylpeä.
[/quote]
Osui ja upposi <3
Juu, koko suvulla ruskeat silmät.
Ei olla kantasuomalaisia.
Ruskea on ehdottomasti kaunein silmien väri.
Minulla ruskeat silmät. Äitillä ruskeat ja Isälläni harmaan siniset. Siskollani on kuitenkin vihreät silmät!
Äidilläni ruskeat, sanoi minulla ja molemmilla lapsillani.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:37"]Ruskea on ehdottomasti kaunein silmien väri.
[/quote]
Niin on varsinkin sellaisena lämpimän sävyisenä, suklaanruskeana, ei liian mustana.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:38"]Minulla ruskeat silmät. Äitillä ruskeat ja Isälläni harmaan siniset. Siskollani on kuitenkin vihreät silmät!
[/quote]
Vihreät silmät kantaa samaa geeniä kuin ruskeat
Kaksi sinisilmäistä ei voi saada ruskesilmäistä lasta, mutta kaksi ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisen lapsen. Vihreät silmät on ruskeiden silmien "laimea" versio, eli siis ruskeaa sen verran vähän, että näyttää vihreältä, eikä ruskealta. Vähän huonosti selitetty... :D
Toisella vanhemmalla ruskeat (toisella siniset), toisella lapsella ruskeat (toisella vihreät, miehen puolella jo monessa polvessa).
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:31"]Mun isällä oli ruskeat, äidillä siniset. Miehellä siniset, kaikilla kolmella lapsellamme ruskeat.
[/quote]entä sulla?
Ap