ruskeasilmäiset, onko vanhemmillanne tai lapsillanne
Ruskeat silmät? Mun vanhemmilla ei ole eikä yhdelläkään neljästä lapsestani. Minä ainoa ruskeasilmäinen.
Kommentit (41)
Äidilläni on ruskeat, samoin minulla ja tyttärelläni.
Munkin ruskeat silmät hypänneet aika kaukaa. Ihme ettei yhdellekkään lapselle periytynyt.
Äidillä ruskeat, isällä siniset. Mulla ruskeat, miehellä siniset ja toisella lapsella siniset ja toisella sinisen ja ruskean sekameteli :D
Äidilläni on ruskeat, isälläni harmaat. Kahdella pojallani on ruskeat, miehelläni (poikien isä) siniset.
Mulla siniharmaat miehellä hyvin tumman ruskeat. Lapsella on siniharmaat.
Toisella siniset ja toisella ruskeat. Isä sinisilmäinen.
Isälläni ruskeat, ja myös molemmilla lapsillani ruskeat. Miehelläni on siniset silmät.
Minulla ja miehellä molemmilla vihreät, samoin vihreää ja sinistä molempien lähisuvussa, ei mitään käryä miten kaukaa kuopus on saanut ruskeat silmänsä..
Ei nyt ihan vastannut kysymykseen, mutta vastasinpa silti.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:15"]Toisella siniset ja toisella ruskeat. Isä sinisilmäinen.
[/quote]
Niin siis lasteni isällä on siniset silmät, omalla isälläni ruskeat. Jännää tämä geenien periytyminen.
Minulla ruskeat, isällä ja veljelläni myös. Siskollani ja äitillä siniset sekä miehelläni myös. Odotan juuri esikoistani, saa nähdä kumman väriset saa.
Mulla ei ole ruskeita silmiä, mutta isälläni ja pojallani on! Pojan isä on harmaasilmäinen niin kuin minäkin eli ruskea silmienväri hypännyt yhden sukupolven yli.
Vihreä silmienväri on "sekoitus" sinisiä ja ruskeita. Että jos lapsella on ruskeat,niin ei se ruskea väri kovin kaukaa hyppää.
Isälläni siniset, äidilläni ruskeat. 2/3 lapsista ruskeat (mukaanlukien minä), yhdellä siniset.
Lapsellani on siniset kuten isälläänkin.
Mieheni äidillä siniset, isällä ruskeat, miehellä ruskeat. 1/3 ruskeasilmäistä ja 2/3 sinisilmäistä lapsista.
Mun isällä oli ruskeat, äidillä siniset. Miehellä siniset, kaikilla kolmella lapsellamme ruskeat.
Ruskeat molemmilla, vaikka miehellä siniset. Mutta olen eteläamerikkalainen, joten ruskeasilmäisyys on vahva.
Minä vastaan lapseni puolesta. Hänellä ruskeat, minulla siniset ja isällään ruskeat. Isän isällä siniset, isän äidillä ruskeat. Isänsä äidin äidillä siniset, isänsä äidin isällä ruskeat.
Ruskea ei siis tyttäreni tapauksessa ole ollu ollut yksinkertaisella biologialla laskettuna kuin 50 % todennäköisyydellä silmien värinä.
Minulla vihreät (äidilläni vihreät, isälläni siniset)
Miehelläni ruskeat (äidillä ruskeat, isällä siniset)
Lapsi 1 siniset
Lapsi 2 tumman ruskeat
Lapsi 3 siniset
Masuvauva arvoitus
Isällä ruskeat, äitillä vihreät . Mulla ja broidilla vihreät . Broidin tyttärellä ruskeat vaikka hänen vaimollakin vihreät . Eli isäni ruskeat tuli yhden polven kautta lapsenlapselle. Olen kade