Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Taas jäi vessat siivoamatta tältä päivältä

Vierailija
09.07.2015 |

Tuntuu, että kun perheessä on 1-vuotias, ehtii perushuushollauksen (ruuanlaitto ja keittiötyöt sekä pyykki) lisäksi saada aikaan korkeintaan yhden kotityön. Kun olis joku, jolle vois heivata tämän lapsen hoitoon välillä!

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:48"]

Kuinka kauan sulla menee vessan pesuun?

Itse heitän desinfiointiaineet pönttöön ja lavuaariin (suihkepullossa Sanytolia), annan vaikuttaa 15min (sillä välin voi surffailla vaikka täällä), harjaan rivakasti lavuaarin ja pöntön, huuhtelu ja pyyhintä. Varsinaiseen vessanpesuun menee ehkä 3min.

[/quote]

Kyllä nyt menee kauemmin, kun alakerran kylppäri on niin likainen. En ole koskaan kellosta ottanut aikaa.

Muuten, vessaa ei kannata desinfioida, ellei perheessä ole sairastettu vatsatautia.

Ap

Vierailija
22/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän täsmälleen mistä puhut. Meilläkin nuorin vajaa 1v, ja ihan kaikki aika menee peruskotihommiin, että pyykki- ja tiskihuolto toimii, ehtii käydä kaupassa ja tehdä ruoan. Haluan kuitenkin myös leikkiä, ulkoilla ja olla lasten kanssa. Kyllä niinä päivinä kun suuremman siivouksen tekee, niin on kyllä päivä enemmän kuin täynnä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvetin vittua nariset siinä, et olisi tehnyt lapsia jos et saa yhtä vessaa pestyä. Kunnon marttyyrimamma.

Vierailija
24/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, täällä olisi innokas myös 1 vuotiaan äiti joka ottaisi mielellään hoitoon lapsen:) saisit siivota rauhassa tai vaan olla:)

Vierailija
25/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotte kumpi nukahtaa nopeammin, 1v vai 4v. Se kumpi vapautuu nopeammin lapsen nukutuksesta menee ja pesee vessan.

Vierailija
26/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:51"]

No tiedän täsmälleen mistä puhut. Meilläkin nuorin vajaa 1v, ja ihan kaikki aika menee peruskotihommiin, että pyykki- ja tiskihuolto toimii, ehtii käydä kaupassa ja tehdä ruoan. Haluan kuitenkin myös leikkiä, ulkoilla ja olla lasten kanssa. Kyllä niinä päivinä kun suuremman siivouksen tekee, niin on kyllä päivä enemmän kuin täynnä!

[/quote]

Mä en tiedä, miten toisilla riittää aikaa tehdä kaikki, tässäkin ketjussa olet ensimmäinen, joka kehtaa myöntää, ettei meinaa päivän tunnit riittää. Mulla on fyysinen kuntokin ihan rapistunut, kävin tänään lyhyesti lenkillä ja tein pihassa hetken kahvakuulaa, meinas itkettää, kun tuntuu, että keho rapistuu.

Ap

Vierailija
27/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:47"]

Laiska akka olet, tekosyitä toisen perään vaan.

[/quote]

Ok. Mikähän mulla oli tekosyynä?

Ap
[/quote]
Kaikki. Kaikki nämä sun selitykset ovat huonoja tekosyitä. Mutku mutku mutku... ohis

Vierailija
28/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei se mies pessyt sitä vessaa päivällä. Tai mikset sä pessyt viikonloppuna?

Vierailija
29/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:52"]

No mitä helvetin vittua nariset siinä, et olisi tehnyt lapsia jos et saa yhtä vessaa pestyä. Kunnon marttyyrimamma.

[/quote]

Anteeksi, mutta en nyt ymmärrä sua alkuunkaan. Ajatteletko siis, että mulla on ikuisesti 1- ja 4-vuotiaat lapsen ja olen ikuisesti tässä elämäntilanteessa vai mitä? Ja mikä marttyyri? Onko käsite sulle edes tuttu, vai käytätkö sanaa tietämättä, mitä se tarkoittaa?

Ap

Vierailija
30/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, täällä olisi innokas myös 1 vuotiaan äiti joka ottaisi mielellään hoitoon lapsen:) saisit siivota rauhassa tai vaan olla:)

[/quote]

Voi kun ihanaa, kun joku ottais! Tai kyllä mun vanhemmat ottavat, mutta kun ovat työelämässä ja asuvat toisella paikkakunnalla, ei kovin usein hoitoapua saa. Naapurin täti varmasti ottaisi myös, mutta en kehtaa pyytää tätä nuorempaa vahtimaan, kun lapsi on hirveä menijä ja naapurin tädillä on niin huonot jalat. Ajattelin kyllä rohkaistua pyytämään yhtä toista naapuria, kun hänellä on yksi projekti lopussa. Jos vain vaikka tunniksi ottais, niin ehtisin jo jotain tehdä.

Ap

Vierailija
31/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä! :-D Älkää tehkö enempää lapsia, ette osaa hommaanne ollenkaan!

Vierailija
32/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:52"]

[/quote]

Anteeksi, mutta en nyt ymmärrä sua alkuunkaan. Ajatteletko siis, että mulla on ikuisesti 1- ja 4-vuotiaat lapsen ja olen ikuisesti tässä elämäntilanteessa vai mitä? Ja mikä marttyyri? Onko käsite sulle edes tuttu, vai käytätkö sanaa tietämättä, mitä se tarkoittaa?

Ap
[/quote]

No mitä sitten valitat? Argh. Tunnutte aika kädettömältä pariskunnalta, jos vuorokaudessa ei tunnit riitä kahden lapsen kanssa, vaikka mies oli päivällä kotonakin. Mitäs sitten kun lapset ovat hoidossa ja te töissä viiteen asti ,siinä on muutama tunti päivässä vain aikaa hoitaa kotihommat.

Vierailija
33/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotte kumpi nukahtaa nopeammin, 1v vai 4v. Se kumpi vapautuu nopeammin lapsen nukutuksesta menee ja pesee vessan.

[/quote]

1-vuotias nukkuu jo, mutta en voi viedä häntä sänkyyn, koska nelivuotiaalla ja miehellä on sadun kerronta kesken. Ja sitten en enää ryhdy vessanpesuhommiin, kun on pyykkihomma ja oma suihku edessä, ja sitten menen nukkumaan, että jaksaa taas huomenna herätä.

Ap

Vierailija
34/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:47"] Laiska akka olet, tekosyitä toisen perään vaan. [/quote] Ok. Mikähän mulla oli tekosyynä? Ap [/quote] Kaikki. Kaikki nämä sun selitykset ovat huonoja tekosyitä. Mutku mutku mutku... ohis

[/quote]

No nimeä edes yksi ja selitä, miksi se on tekosyy. Kiitos.

Ap

Vierailija
35/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:51"]

[/quote]

Mä en tiedä, miten toisilla riittää aikaa tehdä kaikki, tässäkin ketjussa olet ensimmäinen, joka kehtaa myöntää, ettei meinaa päivän tunnit riittää. Mulla on fyysinen kuntokin ihan rapistunut, kävin tänään lyhyesti lenkillä ja tein pihassa hetken kahvakuulaa, meinas itkettää, kun tuntuu, että keho rapistuu.

Ap
[/quote]

No älä välitä, en ymmärrä mäkään! Yritän sitten tehdä ne pakolliset, ja loput saa odottaa. Siivousta mulla on helpottanut kaikkein eniten se, että pidän tavaran määrän minimissä, ja kaikella on oma paikkansa, koska se jatkuva järjestely on kammottavinta mitä tiedän.

Mutta sähän olet ehtinyt vaikka mitä, kun kahvakuulaillutkin olet! Voi että, munkin pitäisi päästä lenkille. Mutta hei, kyllä uskon että sitten taas jossain vaiheessa sitä ehtii. Pitäisi vaan meidän äitien enemmän tsempata toisiamme, eikä arvostella toisia laiskoiksi! Tosin taitaapa tämä palsta olla väärä paikka siihen, vähän liikaa negatiivisuutta.

Vierailija
36/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee enenpää lapsia jos kerta kotihommat ei luonnistu. Laiskuuttahan tuo on.

Vierailija
37/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:55"]

No miksei se mies pessyt sitä vessaa päivällä. Tai mikset sä pessyt viikonloppuna?

[/quote]

Koska se hoiti lapsia ja teki ruuat. En ollut viikonloppuna kotona. Eikä meillä muuten viikonloppuna ole useinkaan sen enempää aikaa kuin arkenakaan, koska tämän alan yrittäjänä pitää useinkin tehdä töitä myös viikonloppuna.

Ap

Vierailija
38/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:57"]

Pöljä! :-D Älkää tehkö enempää lapsia, ette osaa hommaanne ollenkaan!

[/quote]

Voisitko sinäkin vaikka perustella hieman. Hymiö ei käy perustelusta.

Ap

Vierailija
39/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:52"] No mitä helvetin vittua nariset siinä, et olisi tehnyt lapsia jos et saa yhtä vessaa pestyä. Kunnon marttyyrimamma. [/quote] Anteeksi, mutta en nyt ymmärrä sua alkuunkaan. Ajatteletko siis, että mulla on ikuisesti 1- ja 4-vuotiaat lapsen ja olen ikuisesti tässä elämäntilanteessa vai mitä? Ja mikä marttyyri? Onko käsite sulle edes tuttu, vai käytätkö sanaa tietämättä, mitä se tarkoittaa?   Ap [/quote] No mitä sitten valitat? Argh. Tunnutte aika kädettömältä pariskunnalta, jos vuorokaudessa ei tunnit riitä kahden lapsen kanssa, vaikka mies oli päivällä kotonakin. Mitäs sitten kun lapset ovat hoidossa ja te töissä viiteen asti ,siinä on muutama tunti päivässä vain aikaa hoitaa kotihommat.

[/quote]

Sä siis kuvittelet, että työnteko ja lapsenhoito onnistuu yhtä aikaa, jos tekee töitä kotona vai mitä ajat takaa?

Ap

Vierailija
40/74 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:59"]

[/quote]

1-vuotias nukkuu jo, mutta en voi viedä häntä sänkyyn, koska nelivuotiaalla ja miehellä on sadun kerronta kesken. Ja sitten en enää ryhdy vessanpesuhommiin, kun on pyykkihomma ja oma suihku edessä, ja sitten menen nukkumaan, että jaksaa taas huomenna herätä.

Ap

Seliseli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan