Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-pankki ei myönnä Visaa. Mistä kannattaa hakea?

Vierailija
22.02.2022 |

Kaikki tulot menevät S-pankkiin, myös rahastot ja sijoitukset siellä.
Luottokorttia ei kyseisestä lafkasta heru, mistäs kannattaisi koittaa? Ja pitääkö ensin siirtää tili toiseen pankkiin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä oudolta.

Ap, paljonko sulla säästöjä s-pankissa? Onko tilitiedoissa pelaamista tai pikavippejä? Nämä vaikuttavat aina. Tuntuisi oudolta, ettei 50 000 vuosituloilla saisi korttia.

Vierailija
22/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole AP, mutta tuli mieleen, että pystyykö S-Pankissa hakemaan korttia asiakaspalvelutilanteessa, vai onko ainoa vaihtoehto tehdä nettihakemus joka ratkaistaan automaattisesti? Jospa ihminen olisi konetta pätevämpi arvioimaan kortinhakijan todellista maksukykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika erikoiselta. Itse sain pari vuotta sitten S-pankista debit/credit kortin todella huonoilla tuloilla (olisiko ollut tyyliin netto 1200 euroa kuukaudessa tms.). K-kauppa ei minulle luotollista plussakorttia myöntänyt, kokeilin sitäkin samalla tietenkin. Hankin samalla Bank Norwegianin ilmaisen luottokortin kun se silloin todella helposti sai, en tiedä onko kyseinen yritys enää elossa.

Ja ihan kuntoutustuella tuolloin olin, eli en edes työssäkäyvä, eli "huono" ja maksukyvytön asiakas. Luottotiedot kyllä kunnossa. Tiedä sitten kuinka paljon sukunimeni vaikutti tuohon päätökseen?

Vierailija
24/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole AP, mutta tuli mieleen, että pystyykö S-Pankissa hakemaan korttia asiakaspalvelutilanteessa, vai onko ainoa vaihtoehto tehdä nettihakemus joka ratkaistaan automaattisesti? Jospa ihminen olisi konetta pätevämpi arvioimaan kortinhakijan todellista maksukykyä.

Pystyy kyllä asiakaspalvelutilanteessa hakemaan korttia, itse tein näin.

Vierailija
25/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut jo 2 määräaikaista työsuhdetta niin en saanut ässältä visaa. Heti kun vakinaistettiin,sain luottokortin. Palkka ei noussut. Lainaakaan ei myönnetä tuolla kovin helpolla. Toisaalta kai luotottaja saa itse määritellä ketä luotottaa ja millä summalla.

Vierailija
26/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki on tunnettu siitä, etteivät myönnä luottokortteja samalla logiikalla kuin muut pankit.

Tunkevat parametrit taulukkoonsa ilman inhimillistä järkeilyä ja tadaa: ei voida myöntää!

Esim. oma tilanne: olen äitiysvapaalla ja tulot luonnollisesti on nyt normaalia pienemmät, taloutemme yhteiset vuositulot (kiitos aviomiehen) edelleen silti reilusti yli 100k.

Mutta eipä voitu myöntää minulle S-rinnakkaisvisaa kun olen äitiyslomalainen…. Huvitti suorastaan. Eikä siis löydy historiasta mitään maksuhäiriömerkintöjä tai velkoja paitsi toisesta pankista otettu asuntolaina.

No, onneksi sentään sain OP-visan ja stockan masterin, samoilla faktoilla.

Vierailija
27/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät anna. Mulla 9 vuotta sitten oli tosi pienet tulot, noin 1200€ kuussa ja sain heti s- pankin visan 1000€ limiitillä.

Tuolloin 9 vuotta sitten vuonna 2013 se osti sijoituspalveluyhtiö FIMin. Samana vuonna se osti myös Lähitapsan, jolloin se alkoi myöntää myös asuntoluottoja.

Pankki on erilainen nyt kuin vuonna 2019, jolloin se oli muutosvaiheessa ns. "oikeiden" vakuudellisten pankkien joukkoon.

Vierailija
28/31 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä oudolta.

Ap, paljonko sulla säästöjä s-pankissa? Onko tilitiedoissa pelaamista tai pikavippejä? Nämä vaikuttavat aina. Tuntuisi oudolta, ettei 50 000 vuosituloilla saisi korttia.

On parisataa varmaankin veikkaukseen per vuosi tullut siirrettyä, joskus lottoan.

Ap

Vierailija
29/31 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea luottokorttia mistään. Hae Visa Debit -kortti, sen todennäköisesti saakin helpommin.

Vierailija
30/31 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Itse hain S-pankst luottokortin kakkoskortiksi 4000 luottorajalla. suurin piirtein noilla tuloilla. Myöntö päätös kilahti samalla kun painoin lähetä hakemus nappia.

Vierailija
31/31 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saanut S-pankista luottokorttia. Osuuspankista sain heti, samoilla spekseillä.