Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MacOS on susi paska käyttöjärjestelmä.

Vierailija
09.07.2015 |

Läppärini hajosi vuoden alussa ja jouduin etsimään nopeasti uuden korvaavan. Käytän normaalisti Linuxia ja koitin etsiä monelta valmistajalta sopivaa konetta ja yhden löysinkin, mutta se hajosi heti parin päivän käytön jälkeen. Koitin etsiä taas uutta, eikä alle 1000€ hintaluokasta vain löytynyt hyvää kannettavaa tietokonetta. Kaikki muovisia romuja jotka nitisee ja natisee ja pitää karseaa ääntä.

Sitten sain käteeni macbook air:n, hinta alle 1000€. Runko metallinen, kevyt, akku kestää ja latautuu nopeasti. Portteja oli vähän ja muistia ei voi lisätä, mutta muuten laadukas peli verrattuna muihin valmistajiin. Käyttöliittymäkin näytti hyvältä, joten ajattelin ettei Linuxia tarvitse asentaa. Onhan MacOS kuitenkin UNIX:n pohjautuva.

Nyt puoli vuotta myöhemmin menee kokoajan hermo tähän romuun. Siis raudassa ei ole mitään vikaa. Se on todellakin hinta-laatu suhteeltaan ehdottomasti parasta mitä voi saada, mutta käyttöjärjestelmä on käsittämättömän buginen ja vaatii boottauksia kokoajan. Kone toimii ihan ok jos sillä vain selaa netissä, kuuntee musiikkia tai jotain muuta perushommaa. Mutta koitapas tehdä jotain ohjelmointia tai verkkoon liittyvää. Monesti kone menee niin pahasti jumiin ettei se vastaa ja käynnistää itse itsensä uudestaan.

Olen jo alkanut harkitsemaan jonkun muun UNIX:n tai Linuxin asentamista tähän. Rautahan on kuitenkin hyvää. Onko kellään kokemusta tästä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Itsellä oli 3 vuotta se perus macbook jota ei enää myydä ja ei edes 3 vuoden jälkeen(täynnä kaikkea moskaa) jumittanut ja toimi kuin rasvattu. Akku kesti vielä silloinkin usean tunnin.

Nyt ollut vuoden macbook air se halvin versio ja ei kyllä yhen yhtäkään bugia ikinä..niiin hiljainen ja mahtava akun kesto edelleen niin kuin kuuluukin olla. Sanokoon ihmiset mitä tahansa mutta itse en vaiha tästä.

Tuo sinun tilanne kuulostaa aika oudolta. Itse tykkään juuri Macin käyttiksestä koska se on niin ihanan yksinkertainen enkä ole koskaan joutunut tappelemaan sen kanssa.

Vierailija
2/2 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:51"]

Outoa. Itsellä oli 3 vuotta se perus macbook jota ei enää myydä ja ei edes 3 vuoden jälkeen(täynnä kaikkea moskaa) jumittanut ja toimi kuin rasvattu. Akku kesti vielä silloinkin usean tunnin. Nyt ollut vuoden macbook air se halvin versio ja ei kyllä yhen yhtäkään bugia ikinä..niiin hiljainen ja mahtava akun kesto edelleen niin kuin kuuluukin olla. Sanokoon ihmiset mitä tahansa mutta itse en vaiha tästä. Tuo sinun tilanne kuulostaa aika oudolta. Itse tykkään juuri Macin käyttiksestä koska se on niin ihanan yksinkertainen enkä ole koskaan joutunut tappelemaan sen kanssa.

[/quote]Mikä OSX versio sulla on? Mulla on uusin Yosemite ja jotkut mäkkimiehet ovat sanoneet, että ne aikaisemmat versiot ovat toimineet paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla