Olen muuttamassa yhteen miehen kanssa. Hänen mielestään ei tarvitse niin usein siivota!
Hänellä on koira ja mielestäni olisi hyvä imuroida kerran päivässä, mies on sitä mieltä, että korkeintaan kerran viikossa riittää. Olen nyt alkanut katumaan sitä, että allekirjoitimme jo vuokrasopimuksen. Jos joudunkin yksin siivoamaan.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän kerran päivässä imurointi on ihan överiä. Jos se sinusta on pakollista, niin imuroi sinä kuusi kertaa ja mies kerran. Tai sinä viisi ja mies kaksi, kai se sen verran voi tulla vastaan.
Mutta tuossahan käy niin, ettei kerran viikossa imuroijan mielestä ole koskaan niin likaista että pitää imuroida. Miksei näistä asioista puhuta ennen kuin tehdään päätös muuttaa yhteen?
Olisiko niin, että mies voisi hoitaa jonkun toisen kotityön, vaikka koiran aamulenkit?Sehän on miehen koira, kai hän hitto vie oman elukkansa vie aamuvarhain ulos.
Jos muutetaan yhteen, toisen mukana tulevat eläimet, lapset ja mahdolliset muut huollettavat tulevat yleensä yhdeksi perheeksi. Tarkoitus on siis elää yhdessä, eikä kämppiksiä, jossa jokainen pitää huolta vain omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siivous on pääasiallisesti naisten töitä., mutta yleensä se siivoa ketä enemmän vaivaa.
mies54v
Mies54v, entinen m53v = raamatulla naisia päähän.
Jessus.
Tottakai koirataloudessa imuroidaan joka päivä... Mä ostin robotti imurin... Mies ja koira...
Meillä imuroidaan juurikin koiran takia joka päivä. Joskus jos on kiirettä tai ei vaan jaksa näkee sen kyllä heti. Jos ei omista koiraa voi olla aika vaikeaa edes tajuta sitä sotkua minkä ne saa aikaan(rodusta riippuen) tai sitten on vaan omassa kodissa turtunut siihen karvamäärään eikä edes huomaa sitä.
Epäreilua myös tuo, että se siivoaa ketä häiritsee. Tuossahan käy helposti niin ettei miestä enää "häiritse" mikään sotku kun tietää sen haittaavan toista ensin niin antaa toisen vaan siivota.
Jos imuroitte molemmat sen yhden kerran viikossa (ja jos se ei sinulle riitä, niin vaikka robotti-imuri välipäiviksi), on se jo aika paljon eikä mene epäreiluksi kummankaan kannalta.
Joku maksullinen kertoi haastattelussa, että hänellä ei olisi niin paljon asiakkaita, jos vaimot siivoaisivat vähemmän. Mietipä tätä.
Minä en ole imuroinut vuoteen täällä vanhassa omakotitalossa.
Helsingin yliopiston eräs professori oli muutama vuosi sitten sitä mieltä, että siivoaminen on turhaa.
Olen hänen kanssaan samaa mieltä. Harmi, kun en nyt muista sen proffan nimeä.
Hyi, en ikinä menisi yhteen naisen kanssa joka haluaa imuroida joka päivä.
Meillä siivotaan kun minä sanon! Jos ei siivottaisi niin mies ja teinit eivät koskisi imuriin pitkällä tikullakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän kerran päivässä imurointi on ihan överiä. Jos se sinusta on pakollista, niin imuroi sinä kuusi kertaa ja mies kerran. Tai sinä viisi ja mies kaksi, kai se sen verran voi tulla vastaan.
Mutta tuossahan käy niin, ettei kerran viikossa imuroijan mielestä ole koskaan niin likaista että pitää imuroida. Miksei näistä asioista puhuta ennen kuin tehdään päätös muuttaa yhteen?
Olisiko niin, että mies voisi hoitaa jonkun toisen kotityön, vaikka koiran aamulenkit?Sehän on miehen koira, kai hän hitto vie oman elukkansa vie aamuvarhain ulos.
Jos muutetaan yhteen, toisen mukana tulevat eläimet, lapset ja mahdolliset muut huollettavat tulevat yleensä yhdeksi perheeksi. Tarkoitus on siis elää yhdessä, eikä kämppiksiä, jossa jokainen pitää huolta vain omista asioistaan.
Joo, mutta se ei tarkoita sitä, että sille toiselle nakitetaan ne paskimmat ajat tai hommat mitä ylimääräisistä elukoista koituu.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en ikinä menisi yhteen naisen kanssa joka haluaa imuroida joka päivä.
Ei tarvitsekaan, jos et hommaa sellaista lemmikkiä, josta lähtee karvaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku maksullinen kertoi haastattelussa, että hänellä ei olisi niin paljon asiakkaita, jos vaimot siivoaisivat vähemmän. Mietipä tätä.
Mitä se maksullinen sanoi ruuanlaitosta ja lasten asioista?
Yhdestäkään terveestä koirasta jota harjataan riittävän usein ei lähde niin paljoa karvaa, että kotia olisi välttämätöntä imuroida joka päivä. Jos ei tahdo imuroida, niin harja käteen ja joka ilta pieni turkinhoitosessio vaikka telkkarin ääressä. Toiset kokevat koiran harjaamisen jopa terapeuttisena puuhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se maksullinen sanoi ruuanlaitosta ja lasten asioista?
Mennäänkö Mäkkäriin kunhan ollaan ensin harjoiteltu tunti lasten tekemistä ja kokeiltu peppuseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sitä miestä haittaa jos sinä siivoat vaikka joka päivä?
En tiedä tuosta miehestä, mutta minua haittaisi jatkuva siivous ja Imurin melu ja tuskin olen ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että mies voisi hoitaa jonkun toisen kotityön, vaikka koiran aamulenkit?
Kyllä koiranomistajalle kuuluu lenkitykset eikä niitä voi katsoa kotitöiksi.
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Jos tarpeeksi pitkään muuttaaksenne jo saman katon alle, luulisi että olet elellyt miehen vieraana ja nähnyt hänen asuntonsa siisteystasoa ja siivoamistottumuksia sen verran, että tällainen ei voi tulla yllätyksenä. Ja kai hän oman koiransa karvanlähdön tuntee ja tajuaa milloin pitää imuroida.
Meillä on kissa ja imuroidaan kun muistetaan, ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään...
Meillä on aika pitkäkarvainen koira, mutta ei silti kyllä tarvitse imuroida kuin max kahdesti viikossa. Kura-aikana eteistä useammin, mutta sekin johtuu enemmän ihmisten kengistä kuin koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sitä miestä haittaa jos sinä siivoat vaikka joka päivä?
En tiedä tuosta miehestä, mutta minua haittaisi jatkuva siivous ja Imurin melu ja tuskin olen ainoa.
Samoin. Olisi kyllä häiritsevää, että imuri huutaa joka päivä töiden jälkeen eikä käytetä sitäkin aikaa yhteiseen aikaan.
Itsekin ymmärtäisin tuon ensimmäisen kommentin niin, että se siivoa enemmän, kuka haluaa siistimmän kodin ja se, kelle riittää kerran, kahdesti viikkoon niin imuroi sen verran.
Jos siivous tai kotityöt muutenkin on riidan aihe jo ennen yhteen muuttoa, eikä pelisääntöjä sen osalta tehdä, siitä tulee sellainen ikuisuusriita. Toinen nalkuttaa tyytymättömyyttään ja toinen välttelee, koska ei jaksa kuunnella. Ihana parisuhde.