Olen muuttamassa yhteen miehen kanssa. Hänen mielestään ei tarvitse niin usein siivota!
Hänellä on koira ja mielestäni olisi hyvä imuroida kerran päivässä, mies on sitä mieltä, että korkeintaan kerran viikossa riittää. Olen nyt alkanut katumaan sitä, että allekirjoitimme jo vuokrasopimuksen. Jos joudunkin yksin siivoamaan.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Siivous on pääasiallisesti naisten töitä., mutta yleensä se siivoa ketä enemmän vaivaa.
mies54v
Niin. Ja miestenhommaa on kaataa perämettä ja rakentaa siitä talo ja käydä töissä tienaamassa elanto koko perheelle.
Onneksi ei ole miestä niin voin käyttää rahani vapaasti siivoojaan.
Ei koira montaa vuotta elä, tai vaikkapa piikille.
Sitten ei tarvitse joka päivä imuroida.
Meillä ainakin koirasta lähtee koko ajan jotain ja imuroida saa näin talvisin joka toinen päivä, muina aikoina joka päivä.
Onko sillä koiralla karvanlähtöaika, jos joka päivä pitää imuroida?
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi että kukaan eläinlääkäri ei koiraa lopeta sen takia että AP ei jaksa imuroida. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin koirasta lähtee koko ajan jotain ja imuroida saa näin talvisin joka toinen päivä, muina aikoina joka päivä.
Mikä rotu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun mielestäsi pitää imuroida seitsemän kertaa viikossa ja mies ottaa noista kerroista yhden kontolleen, niin sinulle jää seitsemän imurointikerran sijaan vain kuusi. Sinähän tuosta diilistä hyödyt.
Eihän hänen mielestään tarvitsisi imuroida joka päivä, ellei olisi koiraa, eli ei hän mitään hyödy, vaan joutuu tekemään paljon enemmän hommia kuin aiemmin asuessaan yksin ilman koiraa.
Mies on samassa tilanteessa. Hän joutuisi nyt tekemään enemmän hommia, kun ap tulee vaatimaan enemmän siivoamista. Ennen meni ihan hyvin koiran kanssa ilman päivittäistä siivoamista.
Ihannetilannehan on ettei nämä ihmiset muuta yhteen. Mies saa silloin aivan vapaasti asua miten saastaisesti haluaa elukkansa kanssa
Miksi ajattelet, että on saastaista vaikka ei imuroi päivittäin. Mulla on koira enkä imuroi päivittäin eikä täällä ole todellakaan saastaista vaan erittäin siisti asunto.
Mt-ongelmaiset eivät näe selkeästi omaa tilannettaan. Valitettavasti.
Ja sinä näet tuossa MT-ongelman. Mistähän se kertoo?
Mulla on sellainen eläin(pöly)allergia, että olen oireeton, jos altistusta ei ole paljon.
Jos koira tai muu eläin nukkuu samassa tilassa, tai makoilee sängyllä, saan oireita.
Yksi poikaystävä suuttui, kun sanoin, että olen allerginen hänen koiralleen, johon olin tutustunut aiemmin. Kävimme kävelyillä koira mukana, ja vierailin miehen kotona lyhyesti. Silloin allergia pysyi kurissa.
Itselläni on ollut myös eläimiä, mutta ne asuivat eri tiloissa kuin ihmiset. Kun minulla on nyt ollut koira hoidossa esim. viikonlopun, imuroin kyllä joka päivä ja rullaan tarraharjalla sohvan. Sänkyyn koiralla ei ole asiaa. Eli siivous on kyllä välttämätön askare oman terveyden takia. Paha siihen on kenenkään tulla sanomaan, että ei tarvi tai ihme nipotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi että kukaan eläinlääkäri ei koiraa lopeta sen takia että AP ei jaksa imuroida. Ja hyvä niin.
Sitten AP imuroi joka päivä kunnes Mustista aika jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten AP imuroi joka päivä kunnes Mustista aika jättää.
Toki, olen samaa mieltä. Kompromissin voi tehdä mutta päivittäiseen imurointiin ei tarvitse suostua vain siksi että parisuhteen toisen osapuolen mielestä se on välttämätöntä. Itse suostuisin siihen että imuroin sen kerran viikossa, ja puoliso voi imuroida sen toisen kerran (tai toki joka päivä mutta sitten ei valita siitä). Sehän olisi jo kaksi kertaa niin paljon siivousta kuin omasta mielestäni tarvittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommatkaa ihan aluksi robotti-imuri, siitä on tosi paljon apua.
Roboimurin ärsyttävin puoli on pienehkö, usein tyhjennettävä pölysäiliö.
Itse tyhjennys on pölyävää ja samalla pitää putsata robon telat karvoista ja roskista.
Jos perheessä on pitkähiuksisia ihmisiä/eläimiä, tiedätte mistä puhun.Joo, on sellaisiakin roboja, jotka käyvät tyhjäämässä itsensä latausasemalla, mutta se on melkoinen lisäinvestointi, enkä ole täysin vakuuttunut sen toimivuudesta. Lisäksi ne telojen ja pyörivien rullien putsaukset. Plus suodattimien vaihto ja pölyviuhkojen pesu.
Ja pelkkä robo ei mitenkään riitä, kun sohvat, sängyt ym. on imuroitava myös.
Jo sanoi, että moppaus on imurointia tehokkaampaa. Just, ihmisen tekemänä.
Mobbirobo on ihan vitsi.
Meillä on kolme pitkähiuksista ja koira, eikä ole mitenkään erityisen hankalaa tyhjentää ja siistiä sitä roboimuria. Hankittiin semmoinen jossa on kumiset ne pyörivät telat niin niihin ei juurikaan juutu karvoja ja tyhjentäminen on kyllä helppoa, toki vähän pölyävää mutta mitä sitten. Tekee hyvää jälkeä. Mopataan sitten tosiaan erikseen, mutta kyllä roboimurista on paljon iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai koira lopetetaan kun kerran niin halutaan ja siitä hyvästä el saa palkkion. Toki itsellä on pistooli, että voi sen itsekin humaanisti lopettaa.
Jos ap imuroi joka päivä, tekee mies ruuan joka päivä. Noin kotitöitä saadaan tasattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous on pääasiallisesti naisten töitä., mutta yleensä se siivoa ketä enemmän vaivaa.
mies54v
Kikkelillä ja pimpilläkö teillä on opetettu siivoamaan? Mahtaa olla näky.
NORPAT JA EMÄTTIMET
Nainen haluaa että imuroidaan kerran päivässä ja miehelle riittäisi kerran viikossa. Tämä on juuri kyse siinä kun naiset kitisevät että mies ei tee kotitöitä ollenkaan vaikka todellisuus on että tekee kyllä mutta sitä määrää kun vaaditaan ja ei ole niin tarkka kuin nainen.
Jännä tuo naisten ajattelu että mies ei tee ollenkaan kotitöitä jos ei tee sitä määrää ja sillä tarkkuudella kun nainen yksin päättää.
Tästä johtuen esittäisin pyynnön naisille, lopettakaa valehtelu että miehet ei tee ollenkaa ja sanokaa rehellisesti että tekee mutta ei niin paljoa ja tarkasti kun naiset haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun mielestäsi pitää imuroida seitsemän kertaa viikossa ja mies ottaa noista kerroista yhden kontolleen, niin sinulle jää seitsemän imurointikerran sijaan vain kuusi. Sinähän tuosta diilistä hyödyt.
Eihän hänen mielestään tarvitsisi imuroida joka päivä, ellei olisi koiraa, eli ei hän mitään hyödy, vaan joutuu tekemään paljon enemmän hommia kuin aiemmin asuessaan yksin ilman koiraa.
Mies on samassa tilanteessa. Hän joutuisi nyt tekemään enemmän hommia, kun ap tulee vaatimaan enemmän siivoamista. Ennen meni ihan hyvin koiran kanssa ilman päivittäistä siivoamista.
Ihannetilannehan on ettei nämä ihmiset muuta yhteen. Mies saa silloin aivan vapaasti asua miten saastaisesti haluaa elukkansa kanssa
Miksi ajattelet, että on saastaista vaikka ei imuroi päivittäin. Mulla on koira enkä imuroi päivittäin eikä täällä ole todellakaan saastaista vaan erittäin siisti asunto.
Mt-ongelmaiset eivät näe selkeästi omaa tilannettaan. Valitettavasti.
Ja sinä näet tuossa MT-ongelman. Mistähän se kertoo?
Siitä, että saadtan keskellä asumiseen turtuu, eikä esimerkiksi enää huomaa sitä hajua ja tauhkaa mikä peittää kaikki pinnat koiratalouksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai koira lopetetaan kun kerran niin halutaan ja siitä hyvästä el saa palkkion. Toki itsellä on pistooli, että voi sen itsekin humaanisti lopettaa.
Ei muuten lopeta. Tervemenoa kokeilemaan terveen koiran viemistä piikille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen eläin(pöly)allergia, että olen oireeton, jos altistusta ei ole paljon.
Jos koira tai muu eläin nukkuu samassa tilassa, tai makoilee sängyllä, saan oireita.
Yksi poikaystävä suuttui, kun sanoin, että olen allerginen hänen koiralleen, johon olin tutustunut aiemmin. Kävimme kävelyillä koira mukana, ja vierailin miehen kotona lyhyesti. Silloin allergia pysyi kurissa.
Itselläni on ollut myös eläimiä, mutta ne asuivat eri tiloissa kuin ihmiset. Kun minulla on nyt ollut koira hoidossa esim. viikonlopun, imuroin kyllä joka päivä ja rullaan tarraharjalla sohvan. Sänkyyn koiralla ei ole asiaa. Eli siivous on kyllä välttämätön askare oman terveyden takia. Paha siihen on kenenkään tulla sanomaan, että ei tarvi tai ihme nipotusta.
Juu jos olet allerginen koiralle ja pitää välttämättä semmoinen kotiinsa ottaa niin totta ihmeessä silloin pitää siivota tiuhaan. Mutta ei kyllä kannata muuttaa samaan talouteen koiran kanssa jos on allergiaa eikä mahdollista pitää eläintä eri tiloissa, kyllä sitä eläinpölyä väistämättä kertyy. Jos ei ole allerginen niin ei ole mikään pakko siivota niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Meillä imuroidaan juurikin koiran takia joka päivä. Joskus jos on kiirettä tai ei vaan jaksa näkee sen kyllä heti. Jos ei omista koiraa voi olla aika vaikeaa edes tajuta sitä sotkua minkä ne saa aikaan(rodusta riippuen) tai sitten on vaan omassa kodissa turtunut siihen karvamäärään eikä edes huomaa sitä.
Epäreilua myös tuo, että se siivoaa ketä häiritsee. Tuossahan käy helposti niin ettei miestä enää "häiritse" mikään sotku kun tietää sen haittaavan toista ensin niin antaa toisen vaan siivota.
Miksi se on epäreilua? Epäreilua olisi se, että ei saa siivota, jos toista ei häiritse. Vastaavasti mies voi olla sitä mieltä, että hänen kanssaan asuvan tulee joka päivä laittaa ruokaa raaka-aineista lähtien, ei siis mitään leipomosta hankittua leipää tai eineksiä.
Mutta on myös lukuisia koirarotuja joilta ei lähde karvaa käytännössä lainkaan. Oli koira 12 vuotta, kerran viikossa imurointi riitti, ei koskaan irtokarvoja vaatteissa tai sohvalla. Enpä ikinä ottaisi näitä tuplaturkkisia karvanvaihtajia - kaverin kultainennoutaja oli kylässä ja sitä karvaa lensi tuppoina ilmassa.
Mutta jos se koira jo on, niin silloinhan täytyy yhdessä sopia sopiva siivousmäärä. Jos toinen haluaa imuroida joka päivä ja toinen kerran viikossa, eikö silloin 3 kertaa viikossa (ja imurointivuoro vuorotellen) ole aika hyvä kompromissi? Mulle ainakin sopisi, vaikka tosiaan mieluiten ottaisin alunperinkin karvaamattoman koiran.