Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa yhteen miehen kanssa. Hänen mielestään ei tarvitse niin usein siivota!

Vierailija
22.02.2022 |

Hänellä on koira ja mielestäni olisi hyvä imuroida kerran päivässä, mies on sitä mieltä, että korkeintaan kerran viikossa riittää. Olen nyt alkanut katumaan sitä, että allekirjoitimme jo vuokrasopimuksen. Jos joudunkin yksin siivoamaan.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku maksullinen kertoi haastattelussa, että hänellä ei olisi niin paljon asiakkaita, jos vaimot siivoaisivat vähemmän. Mietipä tätä.

Mitä se maksullinen sanoi ruuanlaitosta ja lasten asioista?

Mennäänkö Mäkkäriin kunhan ollaan ensin harjoiteltu tunti lasten tekemistä ja kokeiltu peppuseksiä.

Vai niin. Minä luulin, että maksullinen olisi sanonut, että mies voi sitten hoitaa perheen ruokahuollon ja lasten asiat.

Vierailija
42/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee ihan oma lapsuus mieleen kun kotona oli siivoushullu äiti. Joka päivä piti imuroida ja jos äitin mielestä ei ollut tarpeeksi puhdasta niin imuroitiin iltayhdeksältä uudestaan. Ja seuraavana aamuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun mielestäsi pitää imuroida seitsemän kertaa viikossa ja mies ottaa noista kerroista yhden kontolleen, niin sinulle jää seitsemän imurointikerran sijaan vain kuusi. Sinähän tuosta diilistä hyödyt.

Vierailija
44/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sitä miestä haittaa jos sinä siivoat vaikka joka päivä?

En tiedä tuosta miehestä, mutta minua haittaisi jatkuva siivous ja Imurin melu ja tuskin olen ainoa.

Samoin. Olisi kyllä häiritsevää, että imuri huutaa joka päivä töiden jälkeen eikä käytetä sitäkin aikaa yhteiseen aikaan. 

Niin kuin ruuan tekemiseen yhdessä?

Vierailija
45/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekee kaikkensa parisuhteen sabotoimiseksi ja sitten syyttävät miehiä.

Vierailija
46/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta miehestä, mutta minua haittaisi jatkuva siivous ja Imurin melu ja tuskin olen ainoa.

Samoin. Olisi kyllä häiritsevää, että imuri huutaa joka päivä töiden jälkeen eikä käytetä sitäkin aikaa yhteiseen aikaan. 

No vaikka, kun se on mukavaa puuhaa, sitten syödään ja lopuksi otetaan ruokalevot yhdessä sohvalla. 

Vierailija
47/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
48/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka, kun se on mukavaa puuhaa, sitten syödään ja lopuksi otetaan ruokalevot yhdessä sohvalla. 

Kenen mielestä on, kenen mielestä ei. Minulle ruoanlaitto on vastenmielisin kotityö ja olisi ankeaa, jos siitä pitäisi tehdä joku yhteisen puuhasteluun kohde.

Vierailija
49/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehen korviin käy liesituulettimen hurina? Kumpi siivoaa ruokalin jäljet?

Vierailija
50/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekee kaikkensa parisuhteen sabotoimiseksi ja sitten syyttävät miehiä.

Asukaa sitten yksin tai jonkun kaverin kanssa, niin ei tarvitse riidellä kotitöistä.

Vierailija
51/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä on, kenen mielestä ei. Minulle ruoanlaitto on vastenmielisin kotityö ja olisi ankeaa, jos siitä pitäisi tehdä joku yhteisen puuhasteluun kohde.

Teette viikonloppuna ruuat pakasteeseen ja viikolla touhuatte jotain muuta mukavaa yhdessä ruuanlaiton sijaan. 

Vierailija
52/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä en muuttaisi yhteen kenenkään , jolla on rakki, kanssa.

Vierailija
53/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehen korviin käy liesituulettimen hurina? Kumpi siivoaa ruokalin jäljet?

Ajattelit ettei mies tee ruokaa lainkaan? Yleensä syödään kerran päivässä, mutta ei siivota kerran päivässä. Hieman kaksi eri asiaa. 

Vierailija
54/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun mielestäsi pitää imuroida seitsemän kertaa viikossa ja mies ottaa noista kerroista yhden kontolleen, niin sinulle jää seitsemän imurointikerran sijaan vain kuusi. Sinähän tuosta diilistä hyödyt.

Miten niin hyötyy? Ilman sitä miehen saastaista rakkia ei tarvitsisi imuroida noin tiheään.

Vierailija
55/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän kerran päivässä imurointi on ihan överiä. Jos se sinusta on pakollista, niin imuroi sinä kuusi kertaa ja mies kerran. Tai sinä viisi ja mies kaksi, kai se sen verran voi tulla vastaan.

Mutta tuossahan käy niin, ettei kerran viikossa imuroijan mielestä ole koskaan niin likaista että pitää imuroida. Miksei näistä asioista puhuta ennen kuin tehdään päätös muuttaa yhteen?

Olisiko niin, että mies voisi hoitaa jonkun toisen kotityön, vaikka koiran aamulenkit?

Sehän on miehen koira, kai hän hitto vie oman elukkansa vie aamuvarhain ulos.

Jos muutetaan yhteen, toisen mukana tulevat eläimet, lapset ja mahdolliset muut huollettavat tulevat yleensä yhdeksi perheeksi. Tarkoitus on siis elää yhdessä, eikä kämppiksiä, jossa jokainen pitää huolta vain omista asioistaan.

Väärin . Se joka tuo huusholliin koiran, huolehtii sen aiheuttamasta sotkusta ja kustannuksista .

Vierailija
56/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin hyötyy? Ilman sitä miehen saastaista rakkia ei tarvitsisi imuroida noin tiheään.

Miksi muuttaa sitten yhteen miehen kanssa, jolla on koira? Kyllä ap:n on pitänyt nähdä millaista on miehen asunnossa koiran kanssa. Hän on hyväksynyt koiran, mutta heti muuton jälkeen alkaa ladella uusia sääntöjä siisteyksestä. Miksi ottaa mies, jota pitää alkaa heti muuttaa ja kouluttaa mieleisekseen? Ei siis mitään järkeä. 

Vierailija
57/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hänen mielestään tarvitsisi imuroida joka päivä, ellei olisi koiraa, eli ei hän mitään hyödy, vaan joutuu tekemään paljon enemmän hommia kuin aiemmin asuessaan yksin ilman koiraa. 

Vierailija
58/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joku kompromissi siivoamisen suhteen, sovitte asioista kirjallisesti. Vähemmän siivoaja voi myös ostaa siivoojan.

Vierailija
59/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestäkään terveestä koirasta jota harjataan riittävän usein ei lähde niin paljoa karvaa, että kotia olisi välttämätöntä imuroida joka päivä. Jos ei tahdo imuroida, niin harja käteen ja joka ilta pieni turkinhoitosessio vaikka telkkarin ääressä. Toiset kokevat koiran harjaamisen jopa terapeuttisena puuhana.

Koirasta ei ole kuin riesaa. Irtikarvan lisäksi se lisää eläinpölyä ilmaan ja tuo käpälissään loputtomasti hiekkaa sisälle.

Vierailija
60/128 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestäkään terveestä koirasta jota harjataan riittävän usein ei lähde niin paljoa karvaa, että kotia olisi välttämätöntä imuroida joka päivä. Jos ei tahdo imuroida, niin harja käteen ja joka ilta pieni turkinhoitosessio vaikka telkkarin ääressä. Toiset kokevat koiran harjaamisen jopa terapeuttisena puuhana.

Nyt puhut vastoin parempaa tietoa. On lukuisia koirarotuja (sekarotuisista puhumattakaan), joilla on vuodessa kaksi karvanlähtöaikaa: kevättalvella ja syyskesällä.

Nämä karvanvaihtumisen kaudet voivat olla yllättävän pitkiä; ei mitään "pari viikkoa vähän lisätyötä". Joiltakin roduilta (tietyt terrierit esim.) nyhdetään irtoava pohjavilla säännöllisesti. Kaikki eivät tästä tykkää, eivät ne koirat eikä ihmiset. Silloin karvanlähtöaikaa on varmasti enemmän kuin 'pysyvän karvan aikaa'.

Yllättävästi(?) villakoirasta irtoaa melko vähän karvaa.

Jos koira on paljon sisätiloissa, kuivassa huoneilmassa kuten talvisin usein on, karvaa lähtee vielä useammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä