Mitä ajattelette ihmisistä, joilla on salainen puh.nro??
Ei nyt kyseessä julkkikset, joilla siihen on perusteltu syy.
Onko kyseessä ihmisuhdesotkut vai jokin sairaalloinen yksityisyyden tarve? Mitä mietteitä herättää?
Kommentit (46)
Kaikilla ei ole edes mitään vakavaa syytä tietojensa salaamiseen, kuten joku jo aiemmin kysyi: miksi kaiken pitäisi olla kenen tahansa saatavilla?
En pelkää ketään mutta haluan jollain tavalla itse hallinnoida itseäni koskevia tietoja, numeroni on salainen, en ole facebookissa jne.
Silti ihan omalla nimelläni ja omilla kasvoillani minäkin kuljen elämäntilanteesta toiseen.
Koska en halua, että kukaan hörhö alkaa soitella minulle tai tulee kotiovelle. Osoitetiedot muutin salaiseksi varmuuden vuoksi, kun tuttavan asunto tuikattiin tuleen. Olen myös jonkin sortin julkkis, vaikken mielestäni niin merkittävä. Kuitenkin uskon, että on ihmisiä, jotka vihaavat minua tietyn aktivismin vuoksi. Nimeni kuitenkin löytyy monesta yhteydestä.
Minulle tulee mieleen lähinnä se, että numero on työn takia salainen. Meillä isän ja veljen työt ovat sellaisia, että koko perheellä täytyy olla salaiset numerot.
Miksi yksityisyydentarve olisi sairaalloista jos pitää puhelinnumeronsa ja osoitetietonsa salaisena?
Välillä tuntuu että nykyaikana se on jopa tervettä kaiken julkisuushulluuden ja -halujen keskellä.
Poliiseilla on usein salainen numero.
Rikospoliiseilla on salainen osoite, koska heidän asiakkaissaan ei ole erityisemmin hurraamista.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:26"]Että he eivät halua puhelinmyyjien ja muiden kaupallisten yritysten soittoja.
[/quote]
Käytän ensisijaisesti työsuhdepuhelintani ja oma puhelin on varalla, koska sama numerokin ollu kohta parikymmentä vuotta. Omasta numerostani saa vain nimitietoni, muutin taannoin sen ihan huvikseni ja sekin on melkein lopettanut lehtikauppiaitten soittelut.
En välttämättä halua antaa työpuhelinnumeroni uusille tuttavuuksille ja toisaalta joskus voi olla tarve olla saatavilla läheisille, ilman että tulisi työpuheluita esim. lomalla
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:44"]
Joutunut vihtamaan numeron ja tekemään siitä salaisen, koska hullu ex ei jättänyt rauhaan.
[/quote]
Tätä vähän ajattelinkin, että ihmissuhdesotkut ovat taustalla usein.
ap
[/quote]
Useimmiten luultavimmin vain se, ettei halua kaikkien saavan selville numeroa ja osoitetta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:08"]
Minulle tulee mieleen lähinnä se, että numero on työn takia salainen. Meillä isän ja veljen työt ovat sellaisia, että koko perheellä täytyy olla salaiset numerot.
[/quote]
Mikä se sellainen työ on?
Lähinnä ihmettelen mikä sairaalloinen uteliaisuus caivaa ap:tä
Oma liittymäni on salainen, koska se on tosiaan vain se liittymä, ilman puhelinta. Olenpa pitänyt varalla jos joskus on taas tarvetta.
Minulla on firman puhelin, ja se numero on tiedossa kaikilla niillä joilla tarvetta on. Numerotiedustelusta sen takaa paljastuu vain firman nimi, se riittäköön.
Mulla on salainen numero, ja ihan vain sen takia, koska en jaksa puhelinmyyjiä ja vastaavia.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:08"]
[/quote]
Mikä se sellainen työ on?
[/quote]
Eikä mitään tule mieleen? Jos veli onkin vaikka Björn Wahlroos tmv.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:44"]
Joutunut vihtamaan numeron ja tekemään siitä salaisen, koska hullu ex ei jättänyt rauhaan.
[/quote]
Tätä vähän ajattelinkin, että ihmissuhdesotkut ovat taustalla usein.
ap
[/quote]
No en nimittäis hullua stalkkaajaa "ihmissuhdesotkuksi" :D
jos oletus olisi toisinpäin, tiedot olisi salaisia ellei niitä itse julkisiksi aseta... niin moniko viitsisi ne julkaista kaikelle kansalle ja mitkä silloin olisivat ne syyt miksi numerotiedustelusta pitäisi nro ja osoite saada?
mulla on salaiset tiedot kaupustelijoiden vuoksi ja ihan vain siksi ettei naapurin kummin kaima numeroani tarvitse.
autoni rekisterinumerolla ei myöskään saa osoitettani, miksi pitäisi saada, poliisi kyllä.saa toimitettua sakot perille, se riittäköön.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:46"]
Ok, ihmettelen, että puhdasta kyselyä alapeukutetaan. Mikä on väärin kysyä jotain?
Halusin vain kartoittaa erinäisiä syitä salaiselle numerolle. Itselläni täysin avoin, enkä koskaan ole tuntenut tarvetta välttää kontakteja. Omilla kasvoilla ja omalla nimellä menen kaikki elämäntilanteet läpi.
ap
[/quote]
No laita se nimes ja puhelinnumeros ja kasvokuvas tänne. Kun oot kerran noin avoin ja ihana ihminen.
Mielestäni Suomessa menee kaikki väärin päin. Jostain syystä yksityinen ja henkilökohtainen tieto on oletusarvoisesti julkista. Pitää itse osata eri instansseille laittaa estoja ja kieltoja.
Minusta sen pitäisi olla toisin päin. Jos haluaa tietojensa olevan julkisia niin ne saa julkiseksi.
Kai täällä kuvitellaan yhä, että eletään jossakin lintukodossa jossa kaikki tuntevat toisensa.
Mun mielestä kaikki vois pitää ovet öisin avoimena ja kaikilla olisi niin paljon ihanampaa. Pusi pusi jaxuhaleleja kaikille
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:46"]Ok, ihmettelen, että puhdasta kyselyä alapeukutetaan. Mikä on väärin kysyä jotain?
Halusin vain kartoittaa erinäisiä syitä salaiselle numerolle. Itselläni täysin avoin, enkä koskaan ole tuntenut tarvetta välttää kontakteja. Omilla kasvoilla ja omalla nimellä menen kaikki elämäntilanteet läpi.
ap
[/quote]
Oletpa naivi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:40"]
Entisen poikaystävän takia. En jaksanut joka yö kuunnella tappouhkauksia.
[/quote]
Mulla tämä sama syy.