Apua, mitä ostan tuparilahjaksi??!
En tiedä mitä veisin parikymppiselle ystävälleni tuparilahjaksi joka muutti miehensä kanssa kerrostalosta omakotitaloon. Asia voi olla mielestäni mikä vaan taloon tai asumiseen liittyvä mutta mahdollisimman edullinen ja kiva! Kaikki ehdotukset otetaan vastaan! Ps. Perus esineet ja asiat löytyvät joita asumisessa ja elämisessä tarvitaan. Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (22)
Leivo pullaa.
Me saatiin ystäviltä samassa tilanteessa lahjaksi pieni taulu missä on mies ja nainen omakotitalon edustalla ja teksti: "oma tupa, oma lupa". Mun mielestä se oli kiva lahja. :-) En tiedä, mistä olivat ostaneet.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:36"]
Leivo pullaa. Me saatiin ystäviltä samassa tilanteessa lahjaksi pieni taulu missä on mies ja nainen omakotitalon edustalla ja teksti: "oma tupa, oma lupa". Mun mielestä se oli kiva lahja. :-) En tiedä, mistä olivat ostaneet.
[/quote]
aaarrghhh... tuollainen taulu on vielä pahempi kuin matkamuisto rihkamataulu jossa on dasmassasta tehtyjä reikäleipiä muovisessa orressa ja säkkikankainen pussukka jossa lukee "suola". :D :D (anteeksi jos oikeasti tykkäätte noista, minusta ne ovat aste alaspäin maisemaviuhkoista ja kreetantuliaistuhkakupeista vitriinissä) Kasaritrauma! ;D
Itse ehkä harkitsisin omakotitaloon ekaa kertaa muuttavalle jotain käytännöllistä, vaikka kunnon kastelukannu tai muovisanko jossa on monta paria näppylähanskoja ja kuoharipullo. Kastelukannuun mahtuu myös kuoharipullo täytteeksi.
Lahjakortti tai herkkukori. Ei helvetissä mitään laudeliinoja tai mietelausetauluja tai tarroja!
Joo. Näinä aikoina kun kellekään ei kelpaa mikään, on paras viedä vaan kortti, leipä ja suola.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:51"]
Joo. Näinä aikoina kun kellekään ei kelpaa mikään, on paras viedä vaan kortti, leipä ja suola.
[/quote]
Paitsi ettei nekään kelpaa, kun kortti on turhaa krääsää minkä roskiin heittäminen on saajalle kamalan vaivalloista, leipä on turhaa höttöhiilaria ja suola epäterveellistä. Kaikki on perseestä ja oikeastaan kukaan ei edes halua mennä juhliin, kun ne ovat vain rahan kerjäämistä varten järjestetty.
Juurikin joku harava tms voisi olla hyvä, ellei tiedä että sellainen on jo hankittu. Toinen melko takuuvarma ja usein tarpeeseen tuleva on kaunis setti keittiöpyyheitä. Myös pihalyhty/myrskylyhty voisi olla syksyä vasten kiva, jos yhtään tietää lahjansaajan tyyliä.
Toi leipä ja suola on ihan hauska, siinä toistuu perinteet. Veisin kuitenkin hyvää erikois/leipomoleipää, tai leipoisin itse. Suolana perussuolojen lisäksi erikoissuoloja, jos ymmärrätte. Jos perheessä ei ole allergisuutta teettäisin myös kauniin kukkakimpun, rakastan leikkokukkia, niitä pitää olla aina.
Miten ois puolimetrinen musta tekokyrpä? Mun mielestä ainakin tosi ihana lahjaidea ja kaikki on aina ilahtuneet kun olen sellaisen vienyt :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:59"]
Juurikin joku harava tms voisi olla hyvä, ellei tiedä että sellainen on jo hankittu. Toinen melko takuuvarma ja usein tarpeeseen tuleva on kaunis setti keittiöpyyheitä. Myös pihalyhty/myrskylyhty voisi olla syksyä vasten kiva, jos yhtään tietää lahjansaajan tyyliä.
[/quote]
Niin, tosi mukavaa saada 3 haravaa jo oman lisäksi? Tai 15 myrskylyhtyä? Tai pino laudeliinoja?
Aloittajalle , miksi ette ennemin voisi ostaa kimppalahjaa isommalla porukalla , joka olisi oikeasti tarpeellinen?
Huumori loppuu, kun tupareissa jokainen vieras tuo sen laudeliinan ja löylytuoksun : )
Loistava idea! Kyllä vain, nyt löytyy sauna, ennen ei. Ehdottomasti laitan listalle :)
Kiitos kaikille hyvistä ideoista, enköhän näillä pääse alkuun ! :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 19:01"]Miten ois puolimetrinen musta tekokyrpä? Mun mielestä ainakin tosi ihana lahjaidea ja kaikki on aina ilahtuneet kun olen sellaisen vienyt :)
[/quote] Huoh..
Olen kohta muuttamassa omakotitaloon. Harava, kastelukannu ja myrskylyhty olivat mielestäni oikein hyviä ideoita! :) sauna meillä on nykyisessäkin asunnossa, joten siihen liittyvät tavarat jo löytyy.
Mieluummin jotain oikeasti hyödyllistä käyttötavaraa kuin mietelauseita tai leipää :)
Tämä toki vain oma mielipiteeni.
Ei mitään "käytännöllistä", niinkuin leipää ja suolaa, vaan jotain oikeasti käytännöllistä, esim. lahjakortti ruokakauppaan, tai jotakin taloustarvikkeita (vessa-/talouspaperi, mausteita...). Näistä oikeasti ilahtuisin näin vastamuuttaneena.
Kysypä kuule ihan rehellisesti saajalta!
Noin nuoret vielä haluavat tavaraa, kun sitä ei omasta takaa yleensä ole. Viiden tai kymmenen vuoden päästä tavaraa ei tosiaankaan enää tarvita, ellei sitten vaihdeta niitä ikea-astioita parempiin merkkeihin tms.
Nämä "lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa" täytyy unohtaa ihan kokonaan. Haluatko itse huonon lahjan?
Ite oon vienyt ystäville mm. Ison lyhdyn ja siihen sopivan kynttilän, keittiöpyyhkeitä ja patalaput/kintaan (esim Pentikillä on kauniita), Laudeliinan ja saunatyynyn. Tai jos en tunne isäntäväkeä niin hyvin, että tietäisin tyylistä, niin ihan vaan viinipullon.
Asun itse ekaa kertaa omakotitalossa ja ilahtuisin edelleen seuraavista lahjoista: taskulamppuja ja kynttilöitä, lyhtyjä (meillä on usein sähkökatkoksia), sytykkeitä takkaan, tulitikkuja (loppuvat aina), omenapuu, laudeliinat on aina pop, kaikki puutarhavälineet, esim ei haittaa yhtään vaikka olisi useampi harava (voi useampi perheenjäsen haravoida yhtä aikaa), jättisäkillinen vessapapereita ilahduttaa myös aina:)
Mä veisin jotain kuluvaa. Vaikka vinkkupullo, lautasliinoja, kynttilöitä, pähkinäitä tms. paketiksi.
Onko heillä saunaa? Pellavainen laudeliina ja pari löylytuoksua, niille on aina käyttöä.