Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän vapaa-ajan kadehtiminen

Vierailija
09.07.2015 |

Pitkäaikaistyöttömällä on hyvin vähän rahaa, mutta sitäkin enemmän vapaa- aikaa. Ja kateellisten mielestä työttömällä ei ole oikeutta vapaa-aikaan. Hehän ovat ikään kuin lomalla. Joten heidät tulee komentaa tekemään ”jotain”. Oli asiassa järkeä tai ei, pääasia on, että hiki virtaa. Tämänkaltainen ajattelu on kaikenmaailman työkkärin paskartelukurssien, työkokeilujen ja kuntouttavan työtoiminnan takana. Työssäkäyville tulee parempi mieli kun työttömiä kiusataan hyödyttömillä toimenpiteillä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:42"] Enkä itse lukenut insinööriksi päätyäkseni siivoojaksi, kaupan kassalle tai nurmikon leikkaajaksi. [/quote] Siitä huolimatta vaadit tekopyhyyksissä, että muiden kyllä pitäisi noi paskahommat suostua tekemään. [/quote] Siksi opiskelin ja otin lainan ja luin viikonloput läpeensä, ettei tarttisi. Neljä vuotta kiristin hammasta, että olisi mahdollisuus parempaan huomiseen. Noita hommia olisin voinut tehdä jo silloin ja säästyä paljolta vaivalta mutta tiesin minusta olevan enempäänkin. Ja kuinka monta paremmin koulutettua tunnet, jotka tekisivät noita töitä mielellään...

[/quote] Niin opiskeli minunkin mieheni inssiksi mutta kun työt loppu opiskeli ns "paskaduunin". Palkka ei kovin kummoinen ole mutta on töitä.

Vierailija
22/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:48"]

Siksi opiskelin ja otin lainan ja luin viikonloput läpeensä, ettei tarttisi. Neljä vuotta kiristin hammasta, että olisi mahdollisuus parempaan huomiseen. Noita hommia olisin voinut tehdä jo silloin ja säästyä paljolta vaivalta mutta tiesin minusta olevan enempäänkin. Ja kuinka monta paremmin koulutettua tunnet, jotka tekisivät noita töitä mielellään...

[/quote]

"minähän en tuollaisia paskahommia suostu tekemään, mutta kyllä jumalauta silti muiden pitäisi suostua"

[/quote]

Minä en tee mitään paskahommia enkä suosittele niitä muillekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi "porvarin orja", juuri sinunlaistesi takia olis kiva jos omia verorahoja ei menis asennevammaisten ylläpitoon.

Vierailija
24/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:03"]

Voi "porvarin orja"

[/quote]

Sehän ei ole mun ongelma, että sä suostut tyhmyyttäsi porvarin orjaksi paskoilla ehdoilla. Syytä ihan itseäsi.

Vierailija
25/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus työttömyyden takanakin voi olla sairas ihminen. Jos olisin hakemut sairaslomaa, olisi siitä ollut itselleni enemmän haittaa, kuin hyötyä. Mä halusin töihin, mutta en sairaudeltani kyennyt töitä tekemään.

Päätin kuntoutua työttömänä ja onnistuinkin siinä, niin että pääsin kuntoutavaan työtoimintaankin lopulta.

Piti heittäytyä jokseenkin tunteettomaksi ettei muiden paheksumiset olisi lamauttaneet täysin. Tosin heittäydyin aina välillä idiootiksi, ettei tarvitsisi muille selitellä syitä miksi olen työttömänä. 

Uteluihin saatoin vastata "Töihin en mene, ennen kuin valtio on maksanut minulle velkansa". En sinällää ihmettele muiden pahesuntaa saadessaan tällaisen vastauksen, mutta ymmärtäisivät ihmiset sen etten ole kenellekään tilivelvollinen sairauksistani jotka eivät näy päälle päin.

Sossun kanssa työkkärissä oli jo tarpeeksi hankalaa, kun sossu iski kaikessa vastaan. Ensin oli vain sitä mieltä että olen hukassa itseni kanssa, koitti tuupata töihin, joita en olisi saanut tehdä ja työkkärissä meinasi hölöttää kaikki ongelmani, vaikken antanut siihen lupaa.

Hän yritti estää minua tekemästä töitä, joita olisin halunnut/voinut tehdä, mutta onneksi ei onnistunut siinä. Psykologille marssitti ja suuttui jopa kun psykologikaan ei ollut hänen kanssaan samaa mieltä.

Mä sitten pääsin siihen kuntouttavaan lopulta ja jopa tekemään töitä joita halusinkin tehdä. Ennen sitä kävin viidesti viikossa terapiassa, ilman sairaslomaa. 

Vierailija
26/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:14"]

Kyllä, juuri noin. Tyydy siihen, loinen.

[/quote]

Myönnät siis kadehtivasi työttömiä? Wow. Millainen kurja elämä sinullakin ihmisparalla on.

Vierailija
27/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin ansiosidonnaisesta niin paljon ettei vielä viitsi töihin lähteä. Vielä olis ainakin vuodeksi rahakkaita päiviä jäljellä.

Vierailija
28/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:19"]Itse nautin ansiosidonnaisesta niin paljon ettei vielä viitsi töihin lähteä. Vielä olis ainakin vuodeksi rahakkaita päiviä jäljellä.
[/quote]

Kerkesin ansiosidonnaista nauttimaan kuukauden. Ei vaan oma pää antanut olla työttömänä. Itsetuntoni romuttui ja tunsin itseni loiseksi. Niinpä tartuin siihen ainoaan tarjolla olevaan työhön. Tilille tulee 500€ vähemmän rahaa kuin työttömänä, työpäivät on 11-12 tuntisia... Mutta ihmisarvoni omissa silmissäni nousi vaikka olenkin vain se surkea pph.

-3 muistaakseni

Vierailija
29/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että en kadehdi tippaakaan. Pidän työstäni ja palkastani tosi paljon.

Vierailija
30/30 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aina ollut turvattu taloudellinen tilanne, on helppo kadehtia toisen vapaa-aikaa.

Jos taas on pitkä kokemus taloudellisista vaikeuksista, ei mikään saa kadehtimaan yhtä paljon kuin toisen säännöllinen kuukausipalkka. Vaikka olisikin tonnin kuussa, niin se on säännöllinen ja ansaittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi