Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkkeet ja raskauden yritys

Vierailija
09.07.2015 |

Käytän jatkuvasti astma-ja allergialääkkeitä, ja suunnittelemme yrittävämme mieheni kanssa ensimmäistä lasta. Osaakohan yleislääkäri kertoa vastaanotollaan raskaudesta ja näistä lääkkeistä, vai kannattaisikohan mennä suoraan gynekologille? Mitään erityisiä tutkimuksia ei tarvitsisi oman käsitykseni mukaan tehdä.

Onko muita astmaatikkoja ja allergialääkkeitä raskaana käyttäviä paikalla ja mikä on teidän oma kokemuksenne? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kertoa, ja myös farmaseutti osaa.

Vierailija
2/4 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nimisiä lääkkeitä sinulla on käytössä? Kaikki tavallisimmat allergialääkkeet käyvät raskausaikana, desloratadiinia ei suositella, koska siitä on tutkimustietoa sen verran vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Teratologiseen, sieltä paras info, sinne ne lääkäritkin ottavat yhteyttä tarvittaessa

Vierailija
4/4 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuin sä, mutta vielä parilla sairaudella tähän raskauteen lisättynä. Astma on vaarallinen hoitamattomana sikiölle, joten lääkkeitä saa ja pitää ehdottomasti käyttää. Tarkoitan siis näitä  sisään hengitettäviä kiekkoja/piippuja, kortisonipillereiden ym. muiden kanssa pitää neuvotella lääkärin kanssa, mutta niitäkin käytetään kyllä jos astma menee todella pahaksi. 

Allergialääkkeistä sama tieto kuin tuossa ylläolevalla. 

vinkki että lääkkeet kannattaa tarkastuttaa mieluiten omalla erikoislääkärillä kuin jollain yleislääkärillä. Osaavat neuvoa paljon paremmin. Ja mun kohdalla ainakin neuvolassa todettiin, etteivät osaa sanoa yhtään mitään lääkkeiden suhteen kun kombo on niin mielenkiintoinen. Olin tämän jo arvannut ja siksi jo raskautta suunniteltaessa tarkastanut lääkintäsuunnitelman hoitavilta lääkäreiltäni.