Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhus makaa märissä lakanoissa, kotihoito käy kahdesti päivässä

Vierailija
22.02.2022 |

Kuuluuko heille lakanoiden vaihto ja pedin kuivana pitäminen? Vaipat on, vaihtamisesta en tarkemmin tiedä. Olen hiukan ulkopuolinen mutta tuo märkä sänäky ihmetyttää.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kotihoito käy vain kahdesti päivässä, se on liian vähän heikkokuntoiselle vanhukselle eli käyntejä pitäisi lisätä, jotka tietysti maksavat.

Kirjoitatko lähiomaisena, niin silloin tiedät syyn, miksi kotikäyntejä ei ole lisätty ja ostettu ulkopuolisia palveluita, kuten siivous, kylvetys jne.

siivousta saa tunnin kuukaudessa palvelusetelillä, siitäkin toki omavastuu maksettava itse. On pienituloinen, ei ole enempään varaa. Kyllähän kaikkea saisi rahalla. olen neuvoton kun viereltä katselen. ap

No etkö voi itse hiukan auttaa, jos kerran niin hyvin tiedät tilanteen.

yritän auttaa jossain asioissa, kaikessa en pysty koska on muitakin autettavia. ap

Vierailija
42/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita huoli-ilmoitus kunnalle!

"Mitä tarkoittaa huoli-ilmoitus?

Ilmoitus tehdään, kun herää huoli iäkkäästä henkilöstä, joka on ilmeisen kykenemätön vastaamaan omasta huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että iäkäs henkilö saa tarvitsemansa huolenpidon silloinkin, kun hän ei sitä itse osaa tai ymmärrä pyytää."

Kotihoito käy kahdesti päivässä, ei silloin mitään ilmotuksia tarvi tehdä.

Tarvitseehan. Hoito ei ole riittävää tai vaippoja pihtaillaan tms.

---> laitospaikka tai parempi hoito ja lisää vaippoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan olla että ne on just vaihdettu ja silti märät hetken päästä.

Mutta miten? Jos kerran on vaipat.

Jotkut kiehnää vaipan hetkessä rikki, muutamat erityisesti miehet työntävät kätensä vaippaan esim, nukkuessaan (kyllä osa naisistakin).Vaipan mallikin voi olla sopimaton tai imukyky liian heikko, tuntuu, että niitä on miljoona erilaista. 

Vierailija
44/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen joskus tuossa kunnossa niin eutanaasia piikin voi tuikata kyselemättä.

Vierailija
45/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kotihoito käy vain kahdesti päivässä, se on liian vähän heikkokuntoiselle vanhukselle eli käyntejä pitäisi lisätä, jotka tietysti maksavat.

Kirjoitatko lähiomaisena, niin silloin tiedät syyn, miksi kotikäyntejä ei ole lisätty ja ostettu ulkopuolisia palveluita, kuten siivous, kylvetys jne.

siivousta saa tunnin kuukaudessa palvelusetelillä, siitäkin toki omavastuu maksettava itse. On pienituloinen, ei ole enempään varaa. Kyllähän kaikkea saisi rahalla. olen neuvoton kun viereltä katselen. ap

No etkö voi itse hiukan auttaa, jos kerran niin hyvin tiedät tilanteen.

yritän auttaa jossain asioissa, kaikessa en pysty koska on muitakin autettavia. ap

Kiitos sinulle.

Huoli-ilmoituksen voit tehdä vanhuspalveluihin tai sosiaalitoimeen.

Hoito ei ole riittävää jos on aina sänky ja vaatteet pissassa.

Vierailija
46/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen joskus tuossa kunnossa niin eutanaasia piikin voi tuikata kyselemättä.

Valitettavasti ei voi. Eduskunta torppasi sen, ei vähäisimmin Päivi "Tekopyhä" Räsäsen takia. Hän nauttii ihmisten kärsimyksestä.

Vierailija
47/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans joutunu valittamaan "huonosta hoidosta asioita" ja siitä tuli ihan hirvee olo,, sen takia ku vastattiin aina siihen malliin ettei uskottu mitä mä sanoin,,aivan niinku mä olisin valehdellu niille, jos jostaki valitin,, siitä tuli sit semmonen fiilis että mä korjaan ite sitte teidän sotkut

Vierailija
48/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus tehdään, kun herää huoli iäkkäästä henkilöstä, joka on ilmeisen kykenemätön vastaamaan omasta huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että iäkäs henkilö saa tarvitsemansa huolenpidon silloinkin, kun hän ei sitä itse osaa tai ymmärrä pyytää."

Ei me laitoksessakaan keretä usein käymään kuin muutaman kerran vuorokaudessa huoneessa. Märissä lakanoissa täälläkin osa koko ajan. Pahimmillaan mummukat odottaa suihkua/pesua kolmekin viikkoa kun ei vain ole käsiä tekemään kaikkea.

Se tiedetään, mutta lisäkäsiä ei tule jos hyssyttelette asiaa. Niin olette tehneet 30 vuotta jo, liian kiltit ihmiset.

Neuvokaa omaisia kantelemaan asiasta ja kannelkaa itse, nostakaa julkinen metakka.

Sympatia on teidän ja vanhusten puolella. Hoirajamitoitus jo saatiin, nyt se pitää toteuttaa ja sitä pitää nostaa.

Vierailija
49/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista toimintaa oli äidilläni kotihoidon kanssa muutamia vuosia sitten.

Ulostetta sängyssä ja patjassa, ruokailun jälkeen ruoantähteitä liiskaantuneena lattiaan ja muutenkin epämääräistä toimintaa.

Vaatteet vaihtamatta, suihkusta laistamista ja vaikka mitä shaibaa.

Onneksi mutsi kuoli muutamassa vuodessa, eikä joutunut kärsimään enää pidempään sitä touhua.

Ja sinä siunasit touhun vierestä? Saattana jos mun äitiäni kohdeltaisiin noin, ei olisi kotihoidon johto kuulevien kirjoissa muutamaan viikkoon kun ääneni korottaisikin ja suoraan sanoisin.

Mutku, sun asenteella menisi äitisi eläke palveluiden ostamiseen ja elämiseen ja ehkä pitäisi vielä käyttää niitä säästöjä ja varallisuutta, jotka on pois jälkipolvien perinnöistä.

Oman kokemuksen mukaan palveluita kyllä saa, näin ainakin isälläni. Kotihoito käy vaikka kymmenen kertaa päivässä, siivous ja pyykinpesu voidaan ostaa yksityiseltä sektorilta, samoin fysioterapia-palvelut ja jalkahoidot, virkistys ja toimintakyvyn ylläpitoa jne. Mutta kaikki maksaa, eikä raaskita ostaa palveluita, kun eläke hupenee niihin, eikä jälkipolvien perintöön.

maksaako sosiaalitoimi nämä jos eläke on nettona alle 1000e/kk? En ole perijä tässä tapauksessa. ap

Palvelut on hinnoiteltu maksukyvyn mukaan. Jos pienet tulot, maksaa vähemmän kuin suurituloinen. Kyllähän tonnin eläkkeellä pitäisi pystyä ostamaan enemmän palveluita.

Ja jos on tosi pienituloinen, monet ovat maksuttomia ja kunta maksaa.

Onko vanhuksella edunvalvojaa, jos ei itse pysty huolehtimaan itsestään.

Vierailija
50/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me laitoksessakaan keretä usein käymään kuin muutaman kerran vuorokaudessa huoneessa. Märissä lakanoissa täälläkin osa koko ajan. Pahimmillaan mummukat odottaa suihkua/pesua kolmekin viikkoa kun ei vain ole käsiä tekemään kaikkea.

Se tiedetään, mutta lisäkäsiä ei tule jos hyssyttelette asiaa. Niin olette tehneet 30 vuotta jo, liian kiltit ihmiset.

Neuvokaa omaisia kantelemaan asiasta ja kannelkaa itse, nostakaa julkinen metakka.

Sympatia on teidän ja vanhusten puolella. Hoirajamitoitus jo saatiin, nyt se pitää toteuttaa ja sitä pitää nostaa.

Kanneltu on. Ei kuulemma ole hoitajapulaa :)

Vierailija
51/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kans joutunu valittamaan "huonosta hoidosta asioita" ja siitä tuli ihan hirvee olo,, sen takia ku vastattiin aina siihen malliin ettei uskottu mitä mä sanoin,,aivan niinku mä olisin valehdellu niille, jos jostaki valitin,, siitä tuli sit semmonen fiilis että mä korjaan ite sitte teidän sotkut

Reklamoi kirjallisesti laitoksen johdolle ja/tai sitä valvovalle viranomaiselle. Jätä itsellesi kopio.

Suullinen rutkuttaminen ei auta mitään kun ne hoitajaparat eivät resursseista ja rahasta päätä.

Vierailija
52/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään ettei kaikki hoitajat hoida yhtään mitään käy paikalla ja kuittaa.

Vierailija
53/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, kannelkaa uudestaan. Henkilöstöä voi olla paperilla riittävästi mutta itse tiedätte, onko todellisuudessa vai ei. Työnantajat saattavat kaunistella tilastoja ja vuorolistoja.

Ja hoidon laadun pitää jotkut kriteerit täyttää myös, eikö?

Teillä on ammattiliitto. Ottakaa yhteys sinne ja sen lakimiehiin.

Vierailija
54/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajatkin on sekoja.

Vierailija
55/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx venäläinen hoitajana vanhuksilla totesi muuta ei tarvi ku laittaa nukkumaan. Eikö olekin helppoa nykyään hoitaminen ....Jeesus Kristus.

Vierailija
56/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, kannelkaa uudestaan. Henkilöstöä voi olla paperilla riittävästi mutta itse tiedätte, onko todellisuudessa vai ei. Työnantajat saattavat kaunistella tilastoja ja vuorolistoja.

Ja hoidon laadun pitää jotkut kriteerit täyttää myös, eikö?

Teillä on ammattiliitto. Ottakaa yhteys sinne ja sen lakimiehiin.

Hohhoijaa. Voi kun olisi noin helppoa. Onneksi vaihdan itse alaa ja niin on moni muukin lähdössä.

Vierailija
57/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulostetta sängyssä ja patjassa, ruokailun jälkeen ruoantähteitä liiskaantuneena lattiaan ja muutenkin epämääräistä toimintaa.

Onneksi mutsi kuoli muutamassa vuodessa, eikä joutunut kärsimään enää pidempään sitä touhua.

Ja sinä siunasit touhun vierestä? Saattana jos mun äitiäni kohdeltaisiin noin, ei olisi kotihoidon johto kuulevien kirjoissa muutamaan viikkoon kun ääneni korottaisikin ja suoraan sanoisin.

Niinhän sitä luulisi, mutta oletko oikeasti selvillä minkälaista Suomen terveydenhoidon byrokratia on?

Voit tehdä valituksen kaikille tahoille, jos ei muu auta niin aluehallintovirastoon. Ja ministeri vastaa että hoito kuuluu kunnille tilulilu. Kuukausien päästä avista vastataan että voivoi, perässä 10 lakipykälää, joiden siunauksella työntekijä voi käytännössä laiminlyödä työnsä, ja silti voidaan vedota resurssipulaan, ettei tieto kulje isoissa yksiköissä tmv.

Lakeja on laadittu virheiden peittelyyn. Vedotaan byrokratiaan, ettei nyt voitu uuh aah byrokratia. Liian vähän hoitajia, vastaavaa hoitajaa neuvotaan kiristämään ja säästämään, huono ilmapiiri, jokaisella oma prse lähinnä. Mikään ei auta. Ei mikään.

Vierailija
58/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset muu uskonnot seuraa vanhuksia ostarilla kaupoissa pankkikortteja tunnuksia kyttäävät. Pitää olla vanhoilla kaulassa pussi missä kortit rahat puseron alla tai vyölaukku . Kyllä kaikissa uskonnoissa käsketään hoitamaan vanhuksia.

Vierailija
59/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, mutta oletko oikeasti selvillä minkälaista Suomen terveydenhoidon byrokratia on?

Voit tehdä valituksen kaikille tahoille, jos ei muu auta niin aluehallintovirastoon. Ja ministeri vastaa että hoito kuuluu kunnille tilulilu. Kuukausien päästä avista vastataan että voivoi, perässä 10 lakipykälää, joiden siunauksella työntekijä voi käytännössä laiminlyödä työnsä, ja silti voidaan vedota resurssipulaan, ettei tieto kulje isoissa yksiköissä tmv.

Lakeja on laadittu virheiden peittelyyn. Vedotaan byrokratiaan, ettei nyt voitu uuh aah byrokratia. Liian vähän hoitajia, vastaavaa hoitajaa neuvotaan kiristämään ja säästämään, huono ilmapiiri, jokaisella oma prse lähinnä. Mikään ei auta. Ei mikään.

Tmäm!

Vierailija
60/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpistelee eikä hoida kirjoitti:

Hoitajatkin on sekoja.

Ja välillä miettii että onko niillä enemmän dementiaa, kun niillä hoidettavilla, ku valituksesta helposti vaan kuitataan, että oi en mä muistanu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi