Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä kuntosalilla kävijä

Vierailija
22.02.2022 |

Miten kuvailisit omia treenejä, ja muuta liikuntaa salin ympärillä?

Kasvatatko lihasta vai ylläpidät kuntoa?

Minä kävin salilla aiemmin silloin tällöin, enkä tiennyt mitä tein, vaikka vuosia kävin enemmän ja vähemmän.
Nyt käynyt muutamia kertoja, ja ekaa kertaa olen sisäistänyt, että mitä oikeen teen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä ap sitten teet?

Minä kasvatan salilla ensisijaisesti lihasta. Toisaalta nautin myös yleisestä voiman tunteesta, joka on salitreenin myötä vahvistunut.

Lenkillä ja pyöräilemässä käyn kestävyyskunnon ylläpitämiseksi ja saadakseni myös raitista ilmaa samalla.

Vierailija
2/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa yritän hankkia voimaa. Jonkin verran siinä samalla kasvaa lihaskin. En tee mitään maratonsarjoja ja painoja saa olla ihan reilusti, mutta harvemmin vedetään eniten täysiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuntosalilla käyminen on tukena painonpudotuksessa sekä parantaa olkapäiden lihaksia koska on ongelmia etenkin vasemmassa olkapäässä. Liikkeet katsottu yhdessä fysioterapeutin kanssa.

Vierailija
4/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloittanut treenaamisen vapailla painoilla. Treenaan ensin isot lihakset, jonka jälkeen vielä pienemmät.

Nyt on kunto parantunut jo muutaman treenin jälkeen enemmän, kun koskaan aiemmin. Vaikka ennen treenasin n. 1-4 kertaa kuukaudessa, en koskaan niillä hilavitkutin laitteilla saanut voimaa kasvamaan. Ryhti ei myöskään koskaan parantunut ennen, kun en ymmärtänyt oikeden lihasryhmien vahvistamisen tärkeyttä.

Treenasin ennen aina vaan niitä vahvimpia lihaksia. Selkä, jalat ja pakara jäi kokonaan huomiotta, ja se veti ryhdin kumaraan.

Vierailija
5/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 2kk. synnytyksen jälkeen tavoitteena parantaa ryhtiä ja vahvistaa sisempiä vatsalihaksia nostamalla painoja, sivuosassa painonpudotus ja kiinteytyminen. Kuntosalilla käyn 1-2x viikossa ja lisäksi kerran viikossa hiihtämässä. Jos ei ole aikaa hiihtää, niin käytän kuntosalilla soutulaitetta ja crosstraineria jotta hapenottokyky paranee ja liikkuminen olisi kokonaisvaltaisempaa.

Kahden aiemman lapsen kohdalla ei vain jaksaminen riittänyt, mutta nyt kolmannen kohdalla on tullut nukuttua paremmin, niin jaksaminen on aivan eri luokkaa. Ennen jäi tuo aerobinen puoli vähemmälle ja salilla tuli käytyä 4-5x viikossa.

Vierailija
6/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kasvattaa lihasta ja tulla vahvemmaksi. Vältän laitteita, suosin vapaita painoja. Moninivelliikkeet ovat tärkeimmät eli mave, penkkipunnerrus, kyykky, pystypunnerrus. Ihan turha sinne on mennä tekemään jotain hauiskääntöä kolmella kilolla.

N50

Vierailija
7/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kasvattaa lihasta ja tulla vahvemmaksi. Vältän laitteita, suosin vapaita painoja. Moninivelliikkeet ovat tärkeimmät eli mave, penkkipunnerrus, kyykky, pystypunnerrus. Ihan turha sinne on mennä tekemään jotain hauiskääntöä kolmella kilolla.

N50

Mikään treeni ei ole turhaa koskaan. Kolmen kilon hauiskääntö on parempi kun hauiskääntö sipsipussille. Ja siitä ehkä vähän karkkia ja limpparia päälle ja treeni korkeintaan puremalihaksille.

Vierailija
8/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Mikään treeni ei ole turhaa koskaan. Kolmen kilon hauiskääntö on parempi kun hauiskääntö sipsipussille. Ja siitä ehkä vähän karkkia ja limpparia päälle ja treeni korkeintaan puremalihaksille.

Hieno komenti sipsipussista. Kellä ei raha kunto salille,voi käytää vastuksena omaa painoa.Tai 2 puloa täytetynä vedellä,1 pulon tilavus 1,5 l. Sitä se lähtee.Netti täynnä ohjeita kevyesen alotukseen kotona. jokainen urheilu puisto ulkona on niin alkajille kuin todelisille kehosta huolta pitäville laiteet. laiteissa ohjeet.Et riko kehoasi,et voi sanoa,en osaa.On vain sinun aivojesi sisällä oletko soffa-peruna vai lähdetkö ilmasin urheilupuistojen ulkona oleviin laiteisin treena: EI maksa mitään,joten rahasta ei kiinni!

Vierailija
9/9 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee helposti selkäongelmia, joten keskityn tukirankalaitteisiin. Erityisesti ylätalja vedettynä niskan taakse on hyvä laite. Jos minulla on ollut taukoa pidemmän aikaa, aloitan kevyillä painoilla ja esim. 20 toistolla. Teen kierroksen kaikissa laitteissa näin parilla käyntikerralla. Seuraavalla kerralla nostan toistoa 30:een. Sen jälkeen korotan hieman painoja. Jos tuntuu rankalta, teen ensin taas vain 20 toistoa. Pisimmän innon aikana olen päässyt 60 toistoon 35 kilon painoilla, mikä varmaan monesta tuntuu naurettavan pieneltä.

Käyn vain sellaisissa laitteissa, jotka tuntuvat hyviltä. Tavoite ei ole tehdä itseä niin sippiin, etten pääse kävelemään. Polveni on leikattu, joten välttelen laitteita, jotka osuvat liiaksi polveen.

Ei minulle ole mitään sen kummempaa strategiaa, yritän vain pysyä edes jonkinlaisessa kunnossa. Ikää on kuitenkin jo 45 ja tiedostan, että ei se kunto itsessään yllä pysy vaan vanhuus ja heikkous kolkuttaa jo ovella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi