Lukion toisella oleva lapseni saa numeroiksi kutosta ja seiskaa.
Häntä itseään se ei haittaa, kuulemma numeroilla ei ole väliä. Tällaista muilla? Vai onko tää vaan ihan normi teini? :D
Kommentit (46)
ota siltä suihin aina kun saa kympin. motivoi kummasti
Vierailija kirjoitti:
Nykylukiossa kieliä ei juuri opiskella. Sinänsä tärkeä matematiikka on korotettu omituisesti mukamas tärkeimmäksi asiaksi. Se johtaa siihen, että monet muut yhtä tärkeät asiat jäävät vähemmälle huomiolle. Se johtaa myös siihen, ettei lukio enää olekaan yleissivistävä oppilaitos.
Ne jotka eivät osaa matikkaa, eivät ymmärrä sen merkitystä ja yleissivistävää vaikutusts kaikessa elämässä.
Ne jotka ovat lukeneet pitkän matikan ymmärtävät miten matematiikan opiskelu opettaa analyyttisyyttä, loogista ajattelua, tieteellistä otetta ja sitä kautta perusteltua priorisointia. Nämä kaikki ovat älyttömän tarpeellisia asioita työelämässä menestymisessä.
Matemaattisesti lahjakas käyttää matematiikkaa ihan kaikessa. Lahjattomampi ei ymmärrä, että miksi käyttäisi.
Minulle peruskoulun ylä-aste oli liian helppo. Lukiossa jatkoin aluksi samanlaista slurbailua ja arvosanat laskivat reilusti ennen kuin havahduin siihen, että niiden eteen täytyisi tehdäkin jotain.
Yliopistoon pääsin pääsykoevalinnan kautta, mutta kuten tässä ketjussa on todettu, todistuksilla on tällä hetkellä suurempi merkitys kuin ennen.
Voisihan petrata, mutta nuo ovat c:n paperit jos kirjoituksissa menee samaan malliin ja kyllä niillä papereilla johonkin AMK:hon pääsee, kun kirjoittaa tarpeeksi monta ainetta. Tuossa tilanteessa ehkä kannattaisi käydä 4 vuodessa lukio, että saisi nostettua numeroita ja että kirjoitukset menisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli huono keskiarvo lukion päästötodistuksessa, mutta kirjoitin silti magnan paperit!
No enpä olis kyllä uskonut… Mitenkäs toi äidinkieli? Mikä on päästötodistus?
Se oli aiemmin päästötodistus, nykyisin päättötodistus. Mites tuo oma yleissivistyksesi?
No eipä ole mun aikana ollut mikään päästötodistus. Mitenkäs oma yleissivistyksesi kun vanhentuneita sanoja käytät?
Oletko vähän yksinkertainen? Jos minulla on päästötodistus niin ei se muuksi muutu, vaikka nykyään annettaisiin päättötodistuksia.
Kutsutko Venäjääkin vielä Neuvostoliitoksi?
Valitettavasti se rento kuutosen asenne tulee kostautumaan isompana työnä ja stressinä myöhemmissä opinnoissa, jos niihin jatkaa. Peruskoulussa ja lukiossa, kun oppii opiskelemaan, niin jatko-opinnot ja työelämä sujuu paljon paremmin.