Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion toisella oleva lapseni saa numeroiksi kutosta ja seiskaa.

Vierailija
22.02.2022 |

Häntä itseään se ei haittaa, kuulemma numeroilla ei ole väliä. Tällaista muilla? Vai onko tää vaan ihan normi teini? :D

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pieni merkitys niillä oikeesti on

Vierailija
2/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kurssiarvosanoilla olekaan merkitystä, mutta aika usein ne ennustavat yo-arvosanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että pääsee lukiosta läpi ja onnistuu kirjoituksissa.

Vierailija
4/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli huono keskiarvo lukion päästötodistuksessa, mutta kirjoitin silti magnan paperit!

Vierailija
5/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän päättötodistuksella merkitystä olekaan, yo-todistuksella on jos haluaa ilman valintakokeita sisään.

Vierailija
6/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalilta kuulostaa. Ei koulumenestyksellä välttämättä ole merkitystä älykkyyden kanssa.

Vierailija
7/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanikäinen poika. Kovasti ollaan yritetty selittää, että jos todistus on huono, niin ei välttämättä pääse toivomiinsa jatko-opintoihin. Kovasti se meinaa, että kirjoittaa matikasta E:n, vaikka kurssiarvosanat ovat kasia. Siitäkin sitten sanoin kyllä, että ei tule noilla numeroilla E:tä, mutta voi tietenkin yrittää ja että kirjoituksia voi sitten myös uusia, jos tarvitsee parempia pisteitä jatko-opintoihin pääsemiseen.

Vierailija
8/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä pääsykoevaihtoehto kolmannella asteella, joten ei niillä numeroilla ole väliä.

Vierailija
9/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes se lukion todistus ei merkitse mitään. Pääsykokeiden kautta voi päästä opiskelemaan minne vaan.

Vierailija
10/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanikäinen poika. Kovasti ollaan yritetty selittää, että jos todistus on huono, niin ei välttämättä pääse toivomiinsa jatko-opintoihin. Kovasti se meinaa, että kirjoittaa matikasta E:n, vaikka kurssiarvosanat ovat kasia. Siitäkin sitten sanoin kyllä, että ei tule noilla numeroilla E:tä, mutta voi tietenkin yrittää ja että kirjoituksia voi sitten myös uusia, jos tarvitsee parempia pisteitä jatko-opintoihin pääsemiseen.

Ja mun lapsi ei halua stressata asioista. Olen opetellut ajattelemaan, että tuollaisessa asenteessa on paljon hyviä puolia näinä aikoina, kun nuorilla on ennätyspaljon mielenterveysongelmia. Että ehkä on ihan hyvä juttu, että osaa käydä lukiota rennosti ja mielenterveytensä säilyttäen.

Vierailija
11/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistuksen keskiarvoahan ei kysytä nykyään missään. Ainoastaan arvosanoilla on merkitystä.

Meidän esikoinen sai matikan kursseista kutosia mutta kirjoitti ällän.

Vierailija
12/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa menestyminen vaatii lukemista. Nykynuoriso ei juurikaan lue. Siksi tietämys jää vähäiselle. Kirjoitustaito on romahtanut. Nuoriso ei osaa kielioppia eikä myöskään osaa laatia kunnollisia esseevastauksia. Ero vaikka parinkymmenen vuoden takaiseen on järkyttävän suuri. Kehitys jatkuu surkeaan suuntaan, eikä muutosta ole näkyvissä. Syynä on surkeaakin surkeammat koulutuspoliittiset päätökset varsinkin 2000-luvun aikana.

Vierailija
13/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaalilta kuulostaa. Ei koulumenestyksellä välttämättä ole merkitystä älykkyyden kanssa.

On sillä sikäli, että älykäs tajuaa opintojen arvon. Sellaista, jota ei kiinnosta oppiminen, tuskin voi älykkäänä pitää.

Vierailija
14/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mun lapsi ei halua stressata asioista. Olen opetellut ajattelemaan, että tuollaisessa asenteessa on paljon hyviä puolia näinä aikoina, kun nuorilla on ennätyspaljon mielenterveysongelmia. Että ehkä on ihan hyvä juttu, että osaa käydä lukiota rennosti ja mielenterveytensä säilyttäen.

Se vaan voi kostautua välivuosina, sillä ei yliopistoon eikä AMKiinkaan ainakaan suosituille linjoille/kouluihin ihan tuosta vaan pääse. Mutta aina se välivuosi jollekin osuu, kun hakijoita on niin paljon enemmän kuin paikkoja.

Vierailija
15/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion toisella hyvienkin oppilaiden arvosanat monesti notkahtavat ja palaavat useimmiten takaisin kolmannella.

Vierailija
16/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa menestyminen vaatii lukemista. Nykynuoriso ei juurikaan lue. Siksi tietämys jää vähäiselle. Kirjoitustaito on romahtanut. Nuoriso ei osaa kielioppia eikä myöskään osaa laatia kunnollisia esseevastauksia. Ero vaikka parinkymmenen vuoden takaiseen on järkyttävän suuri. Kehitys jatkuu surkeaan suuntaan, eikä muutosta ole näkyvissä. Syynä on surkeaakin surkeammat koulutuspoliittiset päätökset varsinkin 2000-luvun aikana.

Tässä on valitettavasti perää, lukemisen puute näkyy valitettavan selvästi juuri yleisenä tietämättömyytenä ja kirjallisen ilmaisun heikkoutena.

Vaikka muistan kyllä, että kyllä meitä 2000-luvun alun lukiolaisiakin aikoinaan pidettiin "lukemattomana sukupolvena". Onhan nuorison lukuharrastus noista ajoista kyllä myös vähentynyt.

Vierailija
17/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisten lukuharrastuksia tuskin lisää se, että kouluista poistettiin kirjat!!!

Nythän koululaisille annetaan "digikirjat". Ei kai kukaan kuvittele, että sellaisia oikeasti luettaisiin. Koululaisilla on pulpeteillaan tietokoneet, mutta niillä pelataan ja surffaillaan netissä ja viestitellään ja katsellaan jopa elokuvia ja tuubivideoita kesken oppitunnin.

Sitten poliitikko ihmettelee, kun Suomen koulu ei olekaan enää maailman paras vaan syöksyy kohti katastrofia.

Vierailija
18/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mamma patistelee ihan toivottomiakin tapauksia lukioon että saisi sitten retostella joskus ylioppilaskuvalla. Parempi vaan mennä amikseen niin säästyy veronmaksajien rahoja.

Vierailija
19/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan kaveriltani. Otti lukion rennosti ja on ottanut rennosti sen jälkeenkin. Nyt kun kaverit oikealta ja vasemmalta valmistuvat yliopistosta hyväpalkkaisiin ammatteihin ja itse elää rennosti kädestä suuhun, niin ei sekään ole helppoa. Itse voi vain haaveilla niistä asioista mitä läheiset tulevat saavuttamaan.

eri

Vierailija
20/46 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mamma patistelee ihan toivottomiakin tapauksia lukioon että saisi sitten retostella joskus ylioppilaskuvalla. Parempi vaan mennä amikseen niin säästyy veronmaksajien rahoja.

Kuka hullu amikseen menee? Sanni Grahn-Laasonen "uudisti" ja "kehitti" amista sellaiseksi, ettei siellä enää saa edes opetusta. Amislaiset pistetään töihin "oppimaan". Opettajaa siellä töissä ei tosin ole, mutta Sanni ei nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi