Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka valitat että suomalaiset on tylyjä

Vierailija
09.07.2015 |

Nyt katse peiliin. Oletko itse kiva ja iloinen ihminen? Yleensä ystävällisyyttä saa muilta olemalla sellainen ensin itse. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niekerit ne vasta tylyjä on tunkee sormen tuntemattomien peppuun.

Vierailija
2/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten voi käydä niinkin että olet itse kiva ja ystävällinen ja joku ihminen on ensitapaamisesta asti sinulle ilkeä. Tervehdit naapuria ystävällisesti ja naapuri katselee seiniä. Näitä esimerkkejä riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:57"]

Nyt katse peiliin. Oletko itse kiva ja iloinen ihminen? Yleensä ystävällisyyttä saa muilta olemalla sellainen ensin itse. 

[/quote]

Ei kyllä saa kun suomalaisista on kyse.

Vierailija
4/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:57"]

[/quote]

Ei kyllä saa kun suomalaisista on kyse.
[/quote] no ei varmasti jos asenne on tämä.

Vierailija
5/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarit on ikuisesti Suomen paras ohjelma. Muumit on paskaa11!!

Vierailija
6/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:57"] Nyt katse peiliin. Oletko itse kiva ja iloinen ihminen? Yleensä ystävällisyyttä saa muilta olemalla sellainen ensin itse.  [/quote] Ei kyllä saa kun suomalaisista on kyse. [/quote] no ei varmasti jos asenne on tämä.

[/quote]

Niinpä.

Vierailija
7/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaan ihmettelee, että miten on saanut hyvää palvelua haukutuista paikoista. Epäilen, että oma käytös on suurin tekijä. On niitä kestohapannaamoja, mutta yleensä ne ovat niitä, jotka valittavat muiden hapanaamaisuudesta, eivät vain itse huomaa sitä. 

Vierailija
8/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:57"]

[/quote]

Eikä tää koske niitä muitakin? Miten se päätetään kenen pitää olla ystävällinen ensin? Eikö sivistynyt tilanne olisi se että kaikki olisivat lähtökohtaisesti ystävällisiä, lähtien oletuksesta että toinen ihminen on hyvän kohtelun arvoinen, eikä että oma ihmisarvo pitää heti ensitapaamisessa jotenkin pyrkiä todistamaan toiselle?

Vierailija
9/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kiva ja iloinen ihminen. Oon suomalainen.

Vierailija
10/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos vastaantulija vaan haukkuu sinut vaikka kuinka hymyilet ystävällisesti? 

Vierailija
11/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ystävällinen. Olen myös jo oppinut, että se ei kuulu kaikkien käyttäytymiseen. 

Vierailija
12/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:03"]

Ap vaan ihmettelee, että miten on saanut hyvää palvelua haukutuista paikoista. Epäilen, että oma käytös on suurin tekijä. On niitä kestohapannaamoja, mutta yleensä ne ovat niitä, jotka valittavat muiden hapanaamaisuudesta, eivät vain itse huomaa sitä. 

[/quote]

Tämä on kyllä mielenkiintoinen juttu. Itse olen saanut huonoa asiakaspalvelua ehkä pari kertaa elämässäni, ja jotkut tuntuvat saavan sitä jatkuvasti. 

Vierailija
13/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:03"]Ap vaan ihmettelee, että miten on saanut hyvää palvelua haukutuista paikoista. Epäilen, että oma käytös on suurin tekijä. On niitä kestohapannaamoja, mutta yleensä ne ovat niitä, jotka valittavat muiden hapanaamaisuudesta, eivät vain itse huomaa sitä. 
[/quote] tosin on hapannaamojakin. Olen tarkka siitä, että ihmisille pitää olla kohtelias ja ystävällinen. Myös lapsille tätä toitottanut. Toissapäivänä lapsi totesi Kuopion Lidlin hodaripisteessä asioituaan " Olisi vissiin halunnut kesälomalle myyjä".

Vierailija
14/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:03"]Ap vaan ihmettelee, että miten on saanut hyvää palvelua haukutuista paikoista. Epäilen, että oma käytös on suurin tekijä. On niitä kestohapannaamoja, mutta yleensä ne ovat niitä, jotka valittavat muiden hapanaamaisuudesta, eivät vain itse huomaa sitä. 
[/quote] tosin on hapannaamojakin. Olen tarkka siitä, että ihmisille pitää olla kohtelias ja ystävällinen. Myös lapsille tätä toitottanut. Toissapäivänä lapsi totesi Kuopion Lidlin hodaripisteessä asioituaan " Olisi vissiin halunnut kesälomalle myyjä".
[/quote] ei Lidln vaan IKEAn :D

Vierailija
15/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä tylyt suomalaiset asuvat? Ainakin täällä Helsingin keskustassa ihmiset ovat lähtökohtaisesti ihan hyväkäytöksisiä, naapurieita tervehditään (tietenkin) jne.

Vierailija
16/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:05"]

Entäs jos vastaantulija vaan haukkuu sinut vaikka kuinka hymyilet ystävällisesti? 

[/quote]

Luultavasti mielenterveysongelma. Mutta jos perusasenne on valittaa kaikesta, miten voi olla kohtelias. Tää tuli mieleen siitä, kun eräs facebooktuttu tuli matkalta ja valitti suomalaisten tylyydestä yms. Ko tyyppin facebookpäivityksistä 80 % on valittamista jostain, ei kai hänelle jaksakaan kovin moin olla ystävällinen. Joku siihen vastasi ystävällisesti ja vähän väitti vastaan nättiin sävyyn, heti tyypin oma vastaus oli aggressiviinen ja kiukkuinen. 

Vierailija
17/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:09"]

Missä nämä tylyt suomalaiset asuvat? Ainakin täällä Helsingin keskustassa ihmiset ovat lähtökohtaisesti ihan hyväkäytöksisiä, naapurieita tervehditään (tietenkin) jne.

[/quote]

Jaa, minä olen kyllä täällä Helsingissäkin törmännyt naapureihin jotka eivät tervehdi. Osa tervehtii, osa ei. Ehkä ne jotka eivät tervehdi ovat muuttaneet maalta.

Vierailija
18/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Kuulostaa ihan suomalaiselta :)

Vierailija
19/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä hapannaamoja riittää. Jos olet iloinen ha ystävällinen, pidetään hulluna tai humalaisena ja katsotaan vinoon. Toisaalta amerikkalainen into piukalla koko ajan -meno on sekin rasittavaa.

Vierailija
20/25 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aidosti ystävällinen, niin siihen yleensä vastataan hyvin. Teennäinen stubbilaisuus on sitten eri asia, kun kaikki on aina niin kliffaa ja fantsuu hei! Hymiö hymiö