taas asia, jota ei tiennyt ennekuin tuli itse äidiksi!
Tiesin toki, että murrosiässä alkaa haists hielle mutta sitä en tiennyt miten pahalta voi 6v Tytön tukka haista jos sitä ei pese kolmesti viikossa! :O omasta mielestä haju muistuttaa märkää koiraa, miehestä mädännyttä.
vai onko meidän tyttö joku luonnonoikku sitten..
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"] Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään. [/quote] siis häh? [/quote] Teinipojat runkkaa "salaa" ja laukeilevat housuihinsa ym. Sitä mälliä on yllättävissäkin paikoissa.
[/quote]
Riippuu varmaan pojasta, itse en tähän ongelmaan ole törmännyt :D mutta muuten pidän outona ihmistä, joka ei tiedosta tuollaista luonnollista asiaa ja se tulee järkytyksenä. on ihan yhtä luonnollista kuin tyttöjen menkat ja valkovuodot. minua ei ällötä kummatkaan.
Uhan pikkulasten tukat meillä on pesty vauvasamppoolla 1x viikossa. Leikki-ikäisten 2x viikossa. Nyt kun ovat kymmenen molemmin puolin, niin samppoopesu on hikisyyden mukaan 2-3x viikossa.
Mites esim. tea tree shampoo, on lievästi antibakteerinen. Jospa auttaisi hajuun? Ainakin Paul Mitchellillä on sellainen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"]
Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään.
[/quote]
Siis hyi! Mihin ne mälläilee? Eikö ne tajua, ettei äippä varmaan haluaisi nähdä mitään mälliläjiä?
No äh, joku pervopena tuolla taas leikkii mällifantasioillaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:13"]Oho, mielestäni kuulostaa epänormaalilta! Kannattaisko kysyä neuvolasta? Voiko olla joku sieni päänahassa tai mikä lie?
Omalla kokemuksella sanoisin, että yli 10-vuotiaaksi päästään pesulla per viikko, vaikka harrastaisi liikuntaakin.
[/quote]
Oho, miksi meidän pitkätukkainen 3v poika alkaa haista jos ei jokatoinenpäivä pestä kunnolla?
Onko aapeen lapsella paksu tuuhea tukka? Jossain ketjussa nämä runsas tukkaiset valitti pään haisevan jos ei kuivata tuuleteta tukkaa kunnolla?
Saattaa olla sitäkin, että kun lapsi pesee oman tukkansa itse, hän ei osaa pestä kunnolla (=päänahasta) ja huuhdella?
Jos se pyörii paskassa pihalla tai kaivaa eka peppua ja raapii sitten päätään?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"]
Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään.
[/quote]
siis häh?
[/quote]
Teinipojat runkkaa "salaa" ja laukeilevat housuihinsa ym. Sitä mälliä on yllättävissäkin paikoissa.
[/quote]
Miehet on oksettavia siis jo teininä... Harmi että tuosta ihanasta omasta poikavauvastakin kasvaa isänsä kaltainen runkkari jonain päivänä.
Minustakin Suomessa pestään liian harvoin lasten päät... Ja sitten vielä vesipesulla tai korkeintaan nopeasti jollain muumishampoolla... Meidän lapsilla paksu tukka ja jo leikki-iässä pestään noin 3xviikossa, myös pojalla käytetään hoitoainetta, koska hänellä hieman pidempi tukka. Ja se näkyy, että ne on pestyt ja hoidetut! Aika monelta vanhemmalta unohtuu aamuisin jopa lasten hiusten harjaaminen... Nyt 7- ja 9-vuotiaina hikoilevat liikunnassa ja se näkyy kyllä myös hiuksissa. Minusta pesu kerran viikossa kymmenen vuoden iässä on liian harvoin!
no niin ! saimme eiliselle peruutusajan ihotautilääkärille, vaikka mielestäni se tuntuikin rahan haaskaamiselta. ja eíhän sieltä mitään löytynyt, ihan siisti päänahka. ei sientä tai ihottumaa. lääkäri ytllä myönsi, että haju on "yllättävän väkevä" noin pienelle..
eli atkamme samalla linjalla kuin ennenkin: suihku 2krt/viikko + saunapäivä. pesuun käytämme samaa ZX
suklaavanillja-shampoota/hoitoaínetta jolla pesen omat hiukseni ja tosiaan joku aikuinen huolehtii, että hiukset huuhdellaan kunnolla! yritän myös aamuisin ehtiä letittää tytön pitkät ja ohuet, mutta runsaat hiukset ennenkuin livahtaa ulos
ap
Hyi yök.minä käytän neljä vuotiaan tytön joka päivä suihkussa ja pari kertaa viikossa saunassa.joka ilta puhdas yöpaita ja joka aamu puhtaat vaatteet.käsiä pestään ja hiuksia harjataan pitkin päivää,jos vaatteet likaantuu puhtaat vaihdetaan myös kesken päivän.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:13"]Olen vasta raskaana, mutta voin jo sanoa joidenkin lasten hengityksen haisevan aivan kammottavalle, vähän kuin mädälle. Huono hammashygienia?
[/quote]
Tai tyhjä vatsa.
Millä lapsen päästä lähtee karsta pois?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"] Mulle tuli kolmen tyttären jälkeen vasta vaihtarin "äitinä" täysin yllätyksenä se, millaisia mällikoneita teinipojat ovat. Suoraan sanottuna oksetti. Tiedän että kerää alapeukkuja poikien äideiltä, mutta sorry, ei voi mitään. [/quote] siis häh? [/quote] Teinipojat runkkaa "salaa" ja laukeilevat housuihinsa ym. Sitä mälliä on yllättävissäkin paikoissa.
[/quote]
Riippuu varmaan pojasta, itse en tähän ongelmaan ole törmännyt :D mutta muuten pidän outona ihmistä, joka ei tiedosta tuollaista luonnollista asiaa ja se tulee järkytyksenä. on ihan yhtä luonnollista kuin tyttöjen menkat ja valkovuodot. minua ei ällötä kummatkaan.
[/quote]
Kuulostaa tekopyhältä. Jos ei ole aikaisempaa kokemusta mällipommeista, ja sitten ykskaks talouteen tulee sellainen, se on aikamoinen järkytys. Ei tyttöjen menkkasotkuista ja valkovuodoista aiheudu jokapäiväistä vuodevaatteiden, petarien ja peittojen pesurumbaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:01"]Millä lapsen päästä lähtee karsta pois?
[/quote]
Mä käytän sinkkivettä jota sai apteekista ilman reseptiä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:01"]Millä lapsen päästä lähtee karsta pois? [/quote] Mä käytän sinkkivettä jota sai apteekista ilman reseptiä.
[/quote]
Meillä öljyttiin ja harjattiin.
Meillä poikien päät pestään yleensä aina vedellä. Hiukset eiväy rasvoitu eikä likaistu ja eivät haise. Hiukset ovat lyhyet. Jos hiuksissa likaa käytän Sebamedia. Ihmettelen, että neuvooko lääkäri shampoota? Joku Vaniljasahampoo kuulostaa ihan esanssimyrkyltä. Hiuksethan eivät tarvitse shampoopesua monta kertaa viikossa. Mitä useammin peset sitä useammin tarvitsee pestä!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 08:24"]no niin ! saimme eiliselle peruutusajan ihotautilääkärille, vaikka mielestäni se tuntuikin rahan haaskaamiselta. ja eíhän sieltä mitään löytynyt, ihan siisti päänahka. ei sientä tai ihottumaa. lääkäri ytllä myönsi, että haju on "yllättävän väkevä" noin pienelle..
eli atkamme samalla linjalla kuin ennenkin: suihku 2krt/viikko + saunapäivä. pesuun käytämme samaa ZX
suklaavanillja-shampoota/hoitoaínetta jolla pesen omat hiukseni ja tosiaan joku aikuinen huolehtii, että hiukset huuhdellaan kunnolla! yritän myös aamuisin ehtiä letittää tytön pitkät ja ohuet, mutta runsaat hiukset ennenkuin livahtaa ulos
ap
[/quote]
Kannattaa välillä vaihtaa shampoomerkkiä. Hiukset tottuvat, jos pesee aina samalla merkillä!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:34"]
[/quote]
5 pojan äitinä en ole tällaiseen ongelmaan törmännyt. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin 7 pojan äitinä ja äitipuolena.