Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko hirviö kun odotan että lapsi aloittaa päiväkodin?

Vierailija
09.07.2015 |

Lapsi on siis päälle 1v ja menee päiväkotiin ensi kuussa. Ja mä en jaksais odottaa. Arki on tällä hetkellä niin haastavaa, lapsi on jatkuvasti tyytymätön ja kaipaa virikkeitä ja toimintaa, roikkuu jatkuvasti lahkeessa, mutta ei suostu olemaan yhtään sylissä. Olen yksinhuoltaja. En jaksaisi enää millään. Olen ihan loppuunpalanut. Helpottaako tämä kun lapsi menee hoitoon ja mä pääsen pois kotoa? Olenko ihan kamala äiti kun pistän lapsen hoitoon noin nuorena ja vielä nautin tilanteesta? Kauhean huono omatunto asiasta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:10"]

Mun lapsi alottaa ens kuussa päivähoidon, kokopäiväsen ja on aloittaessaan 1v 2kk, enkä kyllä tunne mitenkään huonoa omaatuntoa siitä, että lapsi menee hoitoon. Huonompaa omaatuntoa tuntisin, jos en voisi tarjota lapselle niin hyvää elintasoa, kun voin molempien vanhempien käydessä töissä.

En tajua, miten "normaaleilla" perheillä, joissa molemmat vanhemmat käy töissä, on edes varaa siihen, että toinen jäisi esim hoitovapaalle. Miten sillä alle 400e kuussa muka pärjää?

[/quote]

Mies tienaa. Yksinkertaista. Toisaalta kohta tienaan minäkin, kun nuorin näistä kolmesta on kohta 3v ja palaan töihin. Takana ihanat 6v kotona! Toki välillä olen käynyt töissäkin ja tehnyt etätöitä.

Vierailija
62/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:00"]Lapsi on siis päälle 1v ja menee päiväkotiin ensi kuussa. Ja mä en jaksais odottaa. Arki on tällä hetkellä niin haastavaa, lapsi on jatkuvasti tyytymätön ja kaipaa virikkeitä ja toimintaa, roikkuu jatkuvasti lahkeessa, mutta ei suostu olemaan yhtään sylissä. Olen yksinhuoltaja. En jaksaisi enää millään. Olen ihan loppuunpalanut. Helpottaako tämä kun lapsi menee hoitoon ja mä pääsen pois kotoa? Olenko ihan kamala äiti kun pistän lapsen hoitoon noin nuorena ja vielä nautin tilanteesta? Kauhean huono omatunto asiasta.
[/quote] Pois huono omatunto! Et ole kamala äiti ja lapsella on päiväkodissa kivaa. Pienen lapsen kanssa on rankkaa kellä tahansa saatikka että olet yksin. Paras ratkaisu todellakin että lapsi menee hoitoon ja sinä töihin tai mihin nyt menetkin. Itselläni on kolme lasta joista kaikki ovat menneet hoitoon yksi vuotta täytettyään. On ollut hyvä ratkaisu ja nyt ovat kouluikäisiä lapsia joilla kaikki hyvin, ovat sosiaalisia, joustavia ja fiksuja, tulevat toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, osaavat keskittyä jne. Ja mikä parasta: äitinsäkin on edelleen järjissään ja perhe voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hirviö ja itsekäs äiti. Itsekin yh ja lapseni meni 3 vuotiaana hoitoon. En olisi noin pientä ikinä laittanut päiväkotiin. Miksi tehdä lasta kun oma napa ja itsekkyys kuitenkin sulle tärkein.

Itsellä lapsi oli prioriteetti no 1 tuon ikäisenä. Nyt lapsi on jo koulussa ja olen ottanut aikaa itsellenikin ihan hyvällä omatunnolla, mutta en silloin kun lapsi oli taapero!!!!!!

Vierailija
64/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:04"]

On kai se parempi että lapsi on siellä hyvässä hoidossa kuin hermoraunion äidin kanssa. Yleinen suositushan on, että lapsi olisi kotona kolmevuotiaaksi. Kuitenkin olemme kaikki erilaisia eikä sama ratkaisu sovi kaikille. Meillä poika oli kaksivuotias, kun huomasin että hän alkoi kyllästyä olemaan kaiket päivät vai minun seurassani, ja itsekin kaipasin jo muita kuvioita. En ollut silloin vakituisessa työssä, mutta hakeuduin kurssille ja poika lähti perhepäivähoitoon. Ratkaisu oli erittäin hyvä meille molemmille. Nyt kun poika on jo täysi-ikäinen, voin sanoa varmasti, että kaikki on mennyt hyvin, hänestä varttui mukava, reipas nuorimies, ja välimme ovat olleet aina erinomaisen hyvät.

[/quote]

Ei ole olemassa yleistä suositusta.

Vierailija
65/65 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:52"]Olet hirviö ja itsekäs äiti. Itsekin yh ja lapseni meni 3 vuotiaana hoitoon. En olisi noin pientä ikinä laittanut päiväkotiin. Miksi tehdä lasta kun oma napa ja itsekkyys kuitenkin sulle tärkein.

Itsellä lapsi oli prioriteetti no 1 tuon ikäisenä. Nyt lapsi on jo koulussa ja olen ottanut aikaa itsellenikin ihan hyvällä omatunnolla, mutta en silloin kun lapsi oli taapero!!!!!!
[/quote]

Sä se saatanan itsekäs oletkin. Omaa aikaa eikä lapsi ole vielä 18v?! Häpeä