Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko pettäjä?

Vierailija
22.02.2022 |

Elin vuosikausia alisteisessa ja henkisesti väkivaltaisessa liitossa, jossa minua eristettiin ja elämääni rajoitettiin monin tavoin. Oli huutoa, arvaamattomuutta, haukkumista, kiroilua ja tavaroiden rikkomista. Tajusin, että on pakko erota jo ihan lastenkin takia.

Olin todella arka ja kuten sanottua, alistettu. Lähteminen ei ollut helppoa. Lopulta tutustuin uuteen ihmiseen, johon myös tajusin ihastuneeni. Hän herätti minussa toivon paremmasta, normaalista ihmissuhteesta. Ilmoitin kotona että eroan ja hain asuntoa.

Aloimme pitää yhteyttä tämän uuden ihmisen kanssa, mutta ystävinä, mistään muusta ei edes puhuttu. Pääasiassa kyse oli viestittelystä, en muista enää olisimmeko käyneet kertaalleen kahvilla. Ja vasta kun sitten olin muuttanut pois, myönsimme tunteemme ja suhde oikeasti alkoi.

Exälleni selvisi tämä uusi suhteeni ja hän pitää minua pettäjänä, mikä on tehty selväksi sukulaisille ja tuttaville, ja katkeruus on mustannut yhteishuoltajuutta.

Omasta mielestäni en ole pettäjä. Päätin vanhan suhteen ennen kuin aloitin uuden. Mitä mieltä olette?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tää sun eksä tulkita asian pettämisenä jos heti on toinen kun on yksin muuttanu. Vaikka olisit hälle kertonu että mitään ei ennen eroa oo tapahtunu, niin ei hän sitä välttämättä halua uskoa. Helppo ottaa uhrimentaliteetti ja selittää eroa kaikille sillä että petit kuin sillä että löysit paremman.

Vierailija
22/24 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneitä ei saa muutettua. Ei tarvitse nimitellä itseään millään nimillä, teit varmaankin parhaasi niissä olosuhteissa sillä ymmärryksellä, mikä Sinulla oli silloin. Jos myöhemmin keksit, miten olisit voinut toimia paremmin, niin ei Sinulla ollut sitä keksimistä silloin ja et voinut toimia paremmin. Pysyttele tasapainoisena ja rauhallisena. Joku joskus sanoi, että "välinpitämättömyys sammuttaa vihanpidon" eli kun suhtaudut välinpitämättömästi provosointiin, niin se loppuu.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pettänyt ja jos jonkun mielestä oletkin.

niin ihan sama. Ex petti sinun luottamuksesi olemalla väkivaltainen, suorastaan ajoi sinut pois.

Vierailija
24/24 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni olet suhmuroinut toisen selän takana jo suhteen aikana ja toisella osapuolella on oikeus olla erittäin loukkaantunut, olet siis pettänyt

Nönnönnöö vttu mitä tekopyhää lässytystä. Ap ei ole pettänyt. Vaikka olisikin, pystyisin jopa ymmärtämään sen. Väkivaltainen suhde ei ole parisuhde vaan kidutuskammio, ja sieltä saa pyrkiä pois millä keinolla tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän