Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt-liitteessä naureskeltiin 90-luvun tyyliä, mutta millaista se oikein oli?

Vierailija
15.08.2008 |

En nyt saa millään päähäni, mikä siinä oli niin karseata. 80- luvku kyllä aiheuttaa puistatuksia, olin silloin varhaisteini, ja omaksuin kaikki sen ajan kamalimmat jutut, neonvärit, isot muovikorvikset, lumipestyt farkut jne..

Mutta 90- luvusta en saa mieleeni mitään niin järkkyä, muistan että itse tykkäsin silloin sellaisesta "folklore- tyylisestä" pukeutumisesta, ja kalevalakoruja hinkusin hirveästi : )

Kertokaa jotain, te jotka silloin muotia paremmin surasitte!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret farkut, jotka "kurottiin" vyöllä. Neönvärit etc.

Vierailija
2/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret farkut, jotka "kurottiin" vyöllä. Neönvärit etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nappiverkkarit

- raita verkkarit (kaksi raitaa sivussa)..

- R-Collectionin hupparitakki

- isot puserot (itselläni on kuudennella luokalla ostamani t-paita, kokoa S, juuri sopiva loppuraskaudessa..)

Vierailija
4/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- BALL paidat

- Leviksiä silloinkin taidetiin käyttää

- purkkarit

- Doc Martens kengät

Vierailija
5/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mustavalkoiset vaatteet,trumpettilahkeet, megaisot strassikorut

Vierailija
6/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-grunge-tyyli

-läskipohjakengät, minireput

Vierailija
7/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaneet itse tehdyt permikset. Flanellikauluspaidat ja Levikset. Maihinnousukengät. Nahka- (ja kukkaiset) liivit.

Vierailija
8/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isot puserot (itselläni on kuudennella luokalla ostamani t-paita, kokoa S, juuri sopiva loppuraskaudessa..)

Nykyään t-paita kokoa XXL vastaa 90-luvun t-paitaa kokoa M...

Vierailija
9/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pituutta lisätty tai lahkeita levennetty kiilamaisesti tuolla tavalla.

Karmeet..

Vierailija
10/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yläosat olivat suuria ja alaosat pieniä. Kaikissa yläosissa, myös neuleissa, oli olkatoppaukset, jopa monissa t-paidoissa. Sen jälkeen tuntui tosi oudolta, kun tyköistuvat t-paidat tulivat muotiin, ja olkapäät tuntui ihmeen luihuilta ja lantio leveältä, kun olkatoppaukset ei enää tasapainottaneet vartalon mittasuhteita.

Trumpettilahkeet kuuluivat 70-lukuun, ei 90-lukuun.

Vierailija
11/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yläosat olivat suuria ja alaosat pieniä. Kaikissa yläosissa, myös neuleissa, oli olkatoppaukset, jopa monissa t-paidoissa. Sen jälkeen tuntui tosi oudolta, kun tyköistuvat t-paidat tulivat muotiin, ja olkapäät tuntui ihmeen luihuilta ja lantio leveältä, kun olkatoppaukset ei enää tasapainottaneet vartalon mittasuhteita.

Trumpettilahkeet kuuluivat 70-lukuun, ei 90-lukuun.

Vierailija
12/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkkarit, noin -95 miehillä silkkikauluspaidat tyyliin vaatehuone 99 ja mokkanahkaliivit, leviksen farkut ja purkkarit.

Meillä vaihtoehtonuorilla risaiset farkut, liian iso flanellipaita jonka alla grunge bändit-paita ja R-Collection anorakki ja maiharit

Vierailija
13/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mulla oli skottiruutuinen minimekko, aika söpö mustien sukkahousujen, ja tolppakorkkareiden kanssa.

-Sellaiset sotilasmalliset bootsit, joita käytin hameen kanssa.

-Liivi ja silkkinen röyhelöpaita, vaaleanvihreät.

-Tosi isoja, sääreen asti ulottuvia, lörtsykaulausia villapaitoja. sellaista chenilleneuletta. Mulla oli beigeraidallinen, ja siniraidallinen ainakin.

-semmonen ulkoiluhuppari, kirkasvärinen. en muista mitä merkkiä se oli, mutta ihan kaikilla oli sellainen. mulla oli oranssi.

-muistaakseni perusvärit oli aika in.

-levikset.

-flanellipaita

Vierailija
14/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan flanellipaidat ja maiharit. Samoin oli joku kukkamekkobuumi, sellaisia pitkiä väljiä mekkoja joissa napitus edessä alas asti. Joskus 90-luvun lopulla oli muotia pukea hame housujen päälle. Kaikkein parhaiten mieleen on jääneet kampaukset: eteen tehtiin muhkeat tupeeraukset, muutenkin kampaukset olivat pöyheämpiä kun nykyään suoristusrautojen aikakaudella.

Vierailija
15/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neonvärit, spice girls-tyyli (värikästä ja sporttista)

koruista tulee mieleen ne ihmeelliset sormuskellot, samoin kalevalakorut oli tosi in joskus 90-luvun alkupuolella.

Vierailija
16/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin maalla silloin joten voi olla että olin vielä 80-luvun muodissa mukana. :) Mut yläasteikäisenä ennen 90-luvun puoliväliä tommosia me käytettiin.

12

Vierailija
17/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset ihanat mummolierihatut oli tosi hot. Samoin mikroshortsit talvella paksujen sukkahousujen kanssa.

Vierailija
18/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikokoisia tutteja muovinarussa. Mitä enemmän, sen porhompaa... Niitä sai jopa pääsiäismunista.

Vierailija
19/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yläosassa joku pitkähihainen body (!) ja sen päällä niukka liivi. Vyölaukut!!! Mulla on kanssa kasa 90-luvulla saatuja Kalevala-koruja.

Vierailija
20/31 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla bootsit ja pitkä hame.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi