Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamoxin pidempiaikainen käyttö

Opamox addikti
21.02.2022 |

Minulla on viikossa 1-2 päivää kun otan Opamoxia 30mg-90mg eli kohtuu iso annos. Kuten tänään, olen ollut koko päivän sellaisessa "sumussa ja pöhnässä". Lääkäri on määrännyt ainoastaan 15mg tarvittaessa. Tämä tuo vaan niin hyvän levollisen olon kun esim.itsetuhoiset ajatukset ja muut pelkot valtaa pään. Käytättekö muut isompaa annosta mitä määrätty?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta käyttänyt unettomuuteen, yleensä 1,5 * 15 mg. Se että aloin saada sitä reseptillä ja tarpeeksi, on parantanut terveyttäni radikaalisti. Siinä vaiheessa kun sain reseptin, oli jo melkoinen kriisi unettomuuden takia. En kuitenkaan ollut moneen vuoteen ennen sitäkään nukkunut ilman lääkkeitä. 

AP:lle sanon että tyhmää ottaa isoja annoksia, tulee vain toleranssi ja lääkkeet loppuu kesken.

Vierailija
42/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kuullut, että bentsokoukku on pahempi kuin opiaattikoukku tai monen kovan huumeen riippuvuudet. Itse oon ottanut koko 40-vuotisen elämäni aikana 10 mg diapamia ennen leikkausta. Tuntui niin kivalta, etten ihmettele, miten joku haluaa kokea tuon uudestaan ja uudestaan.

Musta se ei kertarykäisyllä koskaan ole tuntunut niin kivalta, että sen takia olisi jäänyt koukkuun, verrattuna moniin koviin huumeisiin (mistä on kokemusta).

Riippuvuus on monimutkainen asia sikäli kun se, mistä päihteestä pitää eniten tai kokee eniten tarvitsevansa, koukuttaa vahvimmin psykologisesti.

Käytön kesto ja annostus vaikuttaa toki kyllä. Mutta allekirjoitan ehdottomasti tuon, että jos niitä on syönyt pitkään ja paljon, bentsoriippuvuus on rankempi kuin esim opioidiriippuvuus. Vieroitusoireet ovat paljon rankempia ja kestävät pidempään.

Mutta sitten taas jos annos on kyllin pieni niin se ei sinänsä ole enää kauhean vaikeaa lopettaa, koska ns "oikeaoppinen" lopettaminen isosta annoksesta tehdään juuri annosta vähentämällä siten, että kun lopulta tiputaan nollille niin ero ei ole enää kovin suuri eivätkä vieroitusoireet ole voimakkaat.

Mun kokemukset on sieltä 30-50mg diapam tai 4mg Rivatril ja 1-3v käytöllä. Eli vieläkin ihan terapeuttisia annoksia mitä jengi saa reseptillä. Tuolla menolla paljon pahempi koukku kuin mikään muu kokemani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen perusteella te saatte noita reseptillä useasti päivässä?

Vaikea ahdistus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset. Masentunut en ole. Kaikki lääkkeet ja terapiat vuosien varrella kokeiltu. Mistään ei apua. Ihan julkisella reseptini uusitaan. 

Mulla on samat mutta silti ovat lopettamassa lääkettä ja annostus on ollut vain yksi per päivä.

Noh, osastoreissua odotellessa.

Itse olen vuosia ollut taas työkykyinen ja voin hyvin. Juuri lääkkeen ansiosta. Töissä en tietenkään käytä. Lääke auttaa vain läsnäolollaan. Tiedän, että paniikkikohtauksen tullessa voin turvautua siihen ja yleensä ei tarvitse turvautua siihen. Tsemppiä sulle. Toivottavasti kaikki menee hyvin. 

Vierailija
44/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen näistä lääkekeskusteluissa tulee aina surullinen mieli. Ihmisillä on oikeasti sairauksia. Ei kukaan huvikseen lääkkeitä syö. Eikä varsinkaan mitään bentsoja, joita hyvin harvoille edes määrätään. Jos lääkkeet lyhentää elinikääni, niin sitten lyhentää. Mieluummin elän lyhyemmän elämän tyytyväisempänä, kun kärsin pitkän elämän tuskaisen sairaana. 

Onnittelut teille kaikille, jotka olette terveitä, ettekä lääkkeitä tarvitse. Minä silti tarvitsen. 

"Ei kukaan huvikseen lääkkeitä syö"

No syöhän. Mä ainakin söin pitkäänkin. Nykyään syön sen takia et oon koukussa. Mut yritätkö väittää ettei kukaan syö huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä huvikseen?

(Kyllä, tsekatkaa itse, opamox on huumausainelistalla).

Eli minun pitäisi lopettaa lääkitykseni ja lopettaa itseni. Vain siksi, että jotkut kilipäät myös viihdekäyttää näitä. Lääkäri on nämä minulle määrännyt ja tarpeelliseksi katsonut. 

No en minä niin sanonut, otin vaan kantaa tuohon kun sanoit ettei kukaan muka syö huvikseen, kun monikin oikeasti syö.

Minullekin määräsi kuule lääkäri ja katsoi tarpeelliseksi. En väitä etteivätkö ne sinulle olisi sitä. Mutta näissä lääkkeissä on olemassa potentiaali syödä vähän enemmän kuin pakko, ja se potentiaali realisoituu suhteellisen usein. Joten totta kai keskustellessa nousee esiin väärinkäyttö. Iso osa väärinkäytöstä alkaa ihan legiimistä lääkekäytöstä.

Vierailija
45/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän opamoxia iltaa kohti alkavaan ahdistukseen 1-2/pvä. Ei kyllä paljon auta. Aikaisemmin temesta, muttei siitäkään hyötyä.

Ketipinorista minulle ei tullut minkäänlaisia vieroitusoireita vaikka jollekulle tällä kirjoittavalle tulikin.

Itse ajattelen asiaa siltä kantilta, että syön lääkärin määräämiä lääkkeitä ohjeiden mukaan ja jos johonkin koukutunkin niin Mielummin se kuin psykoosi ja sen jälkioireet.

Opamox auttaa itseäni tenoxin kanssa saamaan hyvät ja pitkät unet.

Vierailija
46/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus jostain että opamoxin käyttö altistaa dementian syntymiselle. Pitääköhän edelleen paikkaansa?

Pitää. Bentsodiatsepiinit aiheuttaa runsaasti tai pitkään käytettynä jopa pysyvää vahinkoa muistille ja kognitiivisia häiriöitä.

Monet muut lääkkeet tekevät paljon pahempaa jälkeä eikä niiden käyttäjillä silti ole välttämättä mahdollisuutta selvitä ilman.

Vierailija
47/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt 20v ja käyttö vähentynyt. Ennen otin 3x 15mg. nykyään 1-2x 15mg muutaman kerran viikossa. Mikään hyvä olo tuosta ei tule, mutta auttaa selviytymään niinkuin on tarkoitus. Ei kaikki ole lääkenarkomaaneja.

Sama. Vuosia jo käytössä ja tarkka kontrolli lääkärin kanssa. Annosmäärät eivät ole nousseet. Tämän lääkkeen myötä sain elämäni takaisin. Mitkään masennuslääkkeet eivät toimineet. Turruttivat vain, veivät elämänhalun ja aiheuttivat sivuvaikutuksia. Opamoxin voi ottaa tarvittaessa. Masennuslääke otetaan joka päivä ja olet koko ajan zombi. 

Kuka on, kuka ei. Olen käyttänyt SSRI-lääkettä jo 8 vuotta vaikeaan ahdistukseen ja paniikkihäiriöön, enkä silti ole mikään zombi.

Vierailija
48/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä liikaa. Ja Max 1kk. Lääke rupeaa ruokkimaan itseään.

Ei pidä paikkaansa. Itse syönyt n. 17 vuotta opamoxia 15 mg 1-3 kertaa päivässä. Joskus otan yhden, joskus kuusi että oloni on ns. normaali. Itse päätän koska otan ja kuinka paljon. Muitakin keskushermostoon vaikuttavia nappeja menee päivittäin. Kaikki reseptillä. Kyllä, olen töissä ja palkkani on aika kova.

Käyt lienee yksityisellä?

Jos tarvitset sitä joka päivä niin olet koukussa vaikka se reseptillä onkin siunattu.

Jos selviää 1-3 krt/päivässä 15mg annoksella niin selviää vähällä. Annos kun on mitättömän pieni. Oli koukussa tai ei.

No mä joudun taistelemaan jo tuosta 1 kpl päivässä vaikka omaan vaikean ahdistuneisuushäiriön, paniikkihäiriön ja PTSD:n ja ovat koko ajan laskemassa annostusta siitäkin tai ottamassa kokonaan pois.

Jos menee lekurille sanomaan että "tää mun annoshan on ihan mitätön" niin ne vastaa "no sittenhän sä et varmaan tarvitse sitä ollenkaan".

Juu, se on nykyinen valitettava suuntaus. Bentsot ovat niiiin vaarallisia... sen sijaan jotain levozinia, ketipinoria tai seroquelia antavat auliisti, ja ne todella keittävät pään.

Kai ne sitten haluavat Suomalaiset alkon asiakkaiksi.

Vierailija
49/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt 20v ja käyttö vähentynyt. Ennen otin 3x 15mg. nykyään 1-2x 15mg muutaman kerran viikossa. Mikään hyvä olo tuosta ei tule, mutta auttaa selviytymään niinkuin on tarkoitus. Ei kaikki ole lääkenarkomaaneja.

Sama. Vuosia jo käytössä ja tarkka kontrolli lääkärin kanssa. Annosmäärät eivät ole nousseet. Tämän lääkkeen myötä sain elämäni takaisin. Mitkään masennuslääkkeet eivät toimineet. Turruttivat vain, veivät elämänhalun ja aiheuttivat sivuvaikutuksia. Opamoxin voi ottaa tarvittaessa. Masennuslääke otetaan joka päivä ja olet koko ajan zombi. 

Näin se on yksilöllistä. Mulla on ollut reseptillä useampaa masennuslääkettä ja rauhoittavaa.

Bentsoilla olin zombi ja ne turruttivat kaikista eniten. SSRI/SNRI latistivat tunne-elämää jonkin verran. Voxra ja Brintellix molemmat olleet sivuvaikutuksiltaan ja vasteeltaan paljon parempia, kuin bentsot.

Et ei yleistetä et "OLET koko ajan zombi" sen takia että sinä olit.

Vierailija
50/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bentsokoukusta ei kovin helposti parannuta, onnea matkaan

Aloittajan annoksilla ja käyttömäärillä ei tosiaankaan olla missään koukussa. Ja jos joku onkin koukussa tyyliin 50mg/päivässä, niin sellaista käyttöä ei kukaan edes vierestä katsoen huomaa lainkaan ja kuukaudessa tuohon menee rahaa yhden tupakka-askin verran.

Jeesustelijoilla täällä ei ole kyllä mitään käsitystä realiteeteista.

Uskallan olla eri mieltä.

T: opamoxia syövä

Eri mieltä siis mistä? 50mg päivässä on täysin näkymätön annos pitempään käyttäneellä.

50mg Opamox kuukausiannos 30kpl - hinta 7,44 €. Eli halvempaa kuin yksi tupakka-aski.

Vierailija
51/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on, kuka ei. Olen käyttänyt SSRI-lääkettä jo 8 vuotta vaikeaan ahdistukseen ja paniikkihäiriöön, enkä silti ole mikään zombi.

Mikä kenellekin sopii. Itselleni SSRI oli juuri pahin. Hallitsematonta tärinää ja vartalon nykimistä. Elimistöni ei jotenkin sietänyt sitä lääkettä. Lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa lopettaa, koska haitat olivat tosiaan niin suuret. 

Vierailija
52/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tyytyväisenä just sen verran kun tuntuu että tarvii. Mulla on hirveän vaikea ahdistuneisuus, joka laukeaa pikku triggereistä tai stressaavista tilanteista. Moitin itteäni kaikesta, meen pois tolaltani tai menen dissosiaatioon, joka on ihan kamala tunne. Se kestää pahimmillaan viikkoja. En varmaan lopeta Opamoxia koskaan, sillä sen avulla voin rentoutua ja ajatella selkeämmin, ja tuntea muitakin tunteita kuin jämähtänyttä kauhua tai kuolemanpelkoa. Huono puoli on muistin heikkeneminen, ehdottomasti. Huom! Lääkärin määräämää annosta ei saa oikeasti ylittää, koska se provosoi toleranssin nousua, ja toleranssin nousu tekee Opamoxin hoidollisesta käytöstä pidemmän päälle mahdotonta = kovatkaan määrät eivät auta hyvään tilaan, vaan jäät kaipaamaan vielä isompaa annosta.

Vierailija
53/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on yksilöllistä. Mulla on ollut reseptillä useampaa masennuslääkettä ja rauhoittavaa.

Bentsoilla olin zombi ja ne turruttivat kaikista eniten. SSRI/SNRI latistivat tunne-elämää jonkin verran. Voxra ja Brintellix molemmat olleet sivuvaikutuksiltaan ja vasteeltaan paljon parempia, kuin bentsot.

Et ei yleistetä et "OLET koko ajan zombi" sen takia että sinä olit.

En tietenkään. Bentsoissakin voin käyttää vain miedointa opamoxia. On myös ollut tenoxia joskus unilääkkeeksi, mutta se oli liian vahva. Aamuisin oli ärsyttävän hidas apaattinen olo. 

Vierailija
54/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän tyytyväisenä just sen verran kun tuntuu että tarvii. Mulla on hirveän vaikea ahdistuneisuus, joka laukeaa pikku triggereistä tai stressaavista tilanteista. Moitin itteäni kaikesta, meen pois tolaltani tai menen dissosiaatioon, joka on ihan kamala tunne. Se kestää pahimmillaan viikkoja. En varmaan lopeta Opamoxia koskaan, sillä sen avulla voin rentoutua ja ajatella selkeämmin, ja tuntea muitakin tunteita kuin jämähtänyttä kauhua tai kuolemanpelkoa. Huono puoli on muistin heikkeneminen, ehdottomasti. Huom! Lääkärin määräämää annosta ei saa oikeasti ylittää, koska se provosoi toleranssin nousua, ja toleranssin nousu tekee Opamoxin hoidollisesta käytöstä pidemmän päälle mahdotonta = kovatkaan määrät eivät auta hyvään tilaan, vaan jäät kaipaamaan vielä isompaa annosta.

Voitko kertoa millainen tila toi "dissosiaatio" on?

Voimia sulle.

Vierailija
55/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bentsokoukusta ei kovin helposti parannuta, onnea matkaan

Aloittajan annoksilla ja käyttömäärillä ei tosiaankaan olla missään koukussa. Ja jos joku onkin koukussa tyyliin 50mg/päivässä, niin sellaista käyttöä ei kukaan edes vierestä katsoen huomaa lainkaan ja kuukaudessa tuohon menee rahaa yhden tupakka-askin verran.

Jeesustelijoilla täällä ei ole kyllä mitään käsitystä realiteeteista.

Uskallan olla eri mieltä.

T: opamoxia syövä

Eri mieltä siis mistä? 50mg päivässä on täysin näkymätön annos pitempään käyttäneellä.

50mg Opamox kuukausiannos 30kpl - hinta 7,44 €. Eli halvempaa kuin yksi tupakka-aski.

Miten tämä tupakan hinta nyt liittyy mihinkään?

Vierailija
56/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista. Bentsot tappaa ihmisyyden. Ahdistus ja pelko on tunne siinä missä muutkin, ja sen hallintaan on parempiakin metodeja, esim. itsensä altistaminen. Ja liikunta :D

Itsellenikin noita aikoinaan määrättiin burn outiin. Kauheat vierotusoireet ja aiheutti paradoksaalisesti myös aggressioita.

Montako vuotta pitää altistaa itseään ja paljonko liikkua, jotta ahdistus saadaan hallintaan? Mikään 2h päivässä liikuntaa ei sitten ole vastaus koska liikuttua tulee jo sen verran plus fyysinen työ. Muista terveysliikuntasuositukset vastauksessasi.

Altistin itseäni yli 15v ilman yhden yhtä bentsoa ja vasta se ahdistukseen varsinaisesti tarkoitettu lääke auttoi ymmärtämään, että pelkkä pilleri voi kaivaa ylös tuskakohtauksesta ilman zombiefiilistä.

Puhumisesta sen verran, että psykoterapiaa on saatu kahta eri muotoa ja vuosia sitäkin.

Vierailija
57/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on kyllä paljon näitä pilleristejä nykyään. Ja suurin osa aina et "syön vaan sitä miedointa, Opamox". Sama ku alkkikset jotka puolustelee ettei juo väkeviä ja viikolla vain 1-2 lasia viiniä.

Vierailija
58/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ku pohja on löytynyt suosittelen Myllyhoitoa.

Vierailija
59/73 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia fyysisiä vieroitusoireita olette saaneet Opamoxista?

Vierailija
60/73 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ainetta tarjottiin raskaana olevalle (rvko > 40) väsymykseen, silä öisin ennen synnytystä oli supistuksista ja kivusta johtuvaa vähäunisuutta. Ei ottanut.

Toinen nainen vastaavassa tilanteessa otti - ja melkein menetti lapsensa sen vuoksi. Aine sai hänet niin syvään tokkuraan/uneen, ettei hän huomannut lapsiveden menoa; sikiö oli "kuivilla" monta tuntia, keho ei jaksanut synnyttää koska oli käytännössä ko. aineen "lamaama".

Että sellainen aine äidille & sikiölle, "pikku väsymykseen". Lapsi oli kuolla yhden unipillerin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme