Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamoxin pidempiaikainen käyttö

Opamox addikti
21.02.2022 |

Minulla on viikossa 1-2 päivää kun otan Opamoxia 30mg-90mg eli kohtuu iso annos. Kuten tänään, olen ollut koko päivän sellaisessa "sumussa ja pöhnässä". Lääkäri on määrännyt ainoastaan 15mg tarvittaessa. Tämä tuo vaan niin hyvän levollisen olon kun esim.itsetuhoiset ajatukset ja muut pelkot valtaa pään. Käytättekö muut isompaa annosta mitä määrätty?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jostain että opamoxin käyttö altistaa dementian syntymiselle. Pitääköhän edelleen paikkaansa?

Vierailija
22/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä liikaa. Ja Max 1kk. Lääke rupeaa ruokkimaan itseään.

Ei pidä paikkaansa. Itse syönyt n. 17 vuotta opamoxia 15 mg 1-3 kertaa päivässä. Joskus otan yhden, joskus kuusi että oloni on ns. normaali. Itse päätän koska otan ja kuinka paljon. Muitakin keskushermostoon vaikuttavia nappeja menee päivittäin. Kaikki reseptillä. Kyllä, olen töissä ja palkkani on aika kova.

"Itse päätän koska otan ja kuinka paljon"

Joo, mäkin päätän koska juon viinaa ja kuinka paljon. Oon juonu 17v joka päivä mut joskus juon vaan pullon viiniä, joskus 1,5l tiukkaa ja siiderit päälle.

Ihan itse päätän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus jostain että opamoxin käyttö altistaa dementian syntymiselle. Pitääköhän edelleen paikkaansa?

Pitää. Bentsodiatsepiinit aiheuttaa runsaasti tai pitkään käytettynä jopa pysyvää vahinkoa muistille ja kognitiivisia häiriöitä.

Vierailija
24/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsokoukusta ei kovin helposti parannuta, onnea matkaan

15mg:n opamoxista vieroittautuminen on lasten leikkiä johonkin ketipinor-vieroitukseen verrattuna. 

Vierailija
25/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty max 4 tablettia päivässä. Ne on 15 mg tabletteja.

Yleensä otan vain illalla ja 2. Jos nukun huonosti, otan aamuyöstä toiset 2.

Vierailija
26/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Itse syönyt n. 17 vuotta opamoxia 15 mg 1-3 kertaa päivässä. Joskus otan yhden, joskus kuusi että oloni on ns. normaali. Itse päätän koska otan ja kuinka paljon. Muitakin keskushermostoon vaikuttavia nappeja menee päivittäin. Kaikki reseptillä. Kyllä, olen töissä ja palkkani on aika kova.

Käyt lienee yksityisellä?

Jos tarvitset sitä joka päivä niin olet koukussa vaikka se reseptillä onkin siunattu.

Jos selviää 1-3 krt/päivässä 15mg annoksella niin selviää vähällä. Annos kun on mitättömän pieni. Oli koukussa tai ei.

Vierailija
27/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ku bentsoja syövät aina sanoo et muista lääkkeistä tulee sivuvaikutuksia 😄 kaikki lääkkeet millä on vaikutuksia aiheuttaa myös sivuvaikutuksia.

Sekä vaikutukset että sivuvaikutukset ovat vaikutuksia. Niiden ainoa ero on se, että sivuvaikutukset eivät ole toivottuja, tai niitä minkä takia lääkettä syödään.

Ainoa lääke jolla ei ole sivuvaikutuksia on inaktiivinen, toimimaton lääke.

Vierailija
28/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan annoksilla ja käyttömäärillä ei tosiaankaan olla missään koukussa. Ja jos joku onkin koukussa tyyliin 50mg/päivässä, niin sellaista käyttöä ei kukaan edes vierestä katsoen huomaa lainkaan ja kuukaudessa tuohon menee rahaa yhden tupakka-askin verran.

Jeesustelijoilla täällä ei ole kyllä mitään käsitystä realiteeteista.

Vierailija
29/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen näistä lääkekeskusteluissa tulee aina surullinen mieli. Ihmisillä on oikeasti sairauksia. Ei kukaan huvikseen lääkkeitä syö. Eikä varsinkaan mitään bentsoja, joita hyvin harvoille edes määrätään. Jos lääkkeet lyhentää elinikääni, niin sitten lyhentää. Mieluummin elän lyhyemmän elämän tyytyväisempänä, kun kärsin pitkän elämän tuskaisen sairaana. 

Onnittelut teille kaikille, jotka olette terveitä, ettekä lääkkeitä tarvitse. Minä silti tarvitsen. 

Vierailija
30/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt lienee yksityisellä?

Jos tarvitset sitä joka päivä niin olet koukussa vaikka se reseptillä onkin siunattu.

Jos selviää 1-3 krt/päivässä 15mg annoksella niin selviää vähällä. Annos kun on mitättömän pieni. Oli koukussa tai ei.

No mä joudun taistelemaan jo tuosta 1 kpl päivässä vaikka omaan vaikean ahdistuneisuushäiriön, paniikkihäiriön ja PTSD:n ja ovat koko ajan laskemassa annostusta siitäkin tai ottamassa kokonaan pois.

Jos menee lekurille sanomaan että "tää mun annoshan on ihan mitätön" niin ne vastaa "no sittenhän sä et varmaan tarvitse sitä ollenkaan".

Vierailija
31/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista. Bentsot tappaa ihmisyyden. Ahdistus ja pelko on tunne siinä missä muutkin, ja sen hallintaan on parempiakin metodeja, esim. itsensä altistaminen. Ja liikunta :D

Itsellenikin noita aikoinaan määrättiin burn outiin. Kauheat vierotusoireet ja aiheutti paradoksaalisesti myös aggressioita.

Vierailija
32/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen näistä lääkekeskusteluissa tulee aina surullinen mieli. Ihmisillä on oikeasti sairauksia. Ei kukaan huvikseen lääkkeitä syö. Eikä varsinkaan mitään bentsoja, joita hyvin harvoille edes määrätään. Jos lääkkeet lyhentää elinikääni, niin sitten lyhentää. Mieluummin elän lyhyemmän elämän tyytyväisempänä, kun kärsin pitkän elämän tuskaisen sairaana. 

Onnittelut teille kaikille, jotka olette terveitä, ettekä lääkkeitä tarvitse. Minä silti tarvitsen. 

"Ei kukaan huvikseen lääkkeitä syö"

No syöhän. Mä ainakin söin pitkäänkin. Nykyään syön sen takia et oon koukussa. Mut yritätkö väittää ettei kukaan syö huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä huvikseen?

(Kyllä, tsekatkaa itse, opamox on huumausainelistalla).

Vierailija
33/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen perusteella te saatte noita reseptillä useasti päivässä?

Vierailija
34/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan annoksilla ja käyttömäärillä ei tosiaankaan olla missään koukussa. Ja jos joku onkin koukussa tyyliin 50mg/päivässä, niin sellaista käyttöä ei kukaan edes vierestä katsoen huomaa lainkaan ja kuukaudessa tuohon menee rahaa yhden tupakka-askin verran.

Jeesustelijoilla täällä ei ole kyllä mitään käsitystä realiteeteista.

Uskallan olla eri mieltä.

T: opamoxia syövä

Vierailija
35/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap olisin ennemmin huolissani niistä itsetuho tms ajatuksista joita koitat hiljentää rauhoittavilla.

Ne kun eivät katoa minnekkään syömällä lääkkeitä. Siksi sinäkin selittelet. "On siis ok syödä näitä jotta minä voin paremmin"

"jos lopetan, maailmani romahtaa".

Ei se mihinkään romahda. Minä lähdin hoitamaan itseäni ja huomasin syöväni vähemmän bentsoja kuin mihin olin tottunut.

Kun lääkäri määräsi uuden reseptin pienemmällä annostuksella niin koin sellaisen pienen romahduksen. Tuntui todella ahdistavalta.

Järki tietenkin kertoi että lääkäri määräsi reseptin tarpeeni mukaisesti. Minä en puolestani halua tätä sisäistää. En tarvitse tuota lääkettä enää 3x15mg päivä, joten lääkäri ei sellaista reseptiä määrännyt.

Minä pärjään näillä. Etsin lääkkeettömiä keinoja edelleenkin voidakseni hyvin.

Maailmani ei kaatunut. Lääkäri voi jatkossa määrätä toisenlaisen reseptin tai olla määräämättä, mutta minun ei tarvitse huolehtia siitä nyt.

Vierailija
36/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista. Bentsot tappaa ihmisyyden. Ahdistus ja pelko on tunne siinä missä muutkin, ja sen hallintaan on parempiakin metodeja, esim. itsensä altistaminen. Ja liikunta :D

Itsellenikin noita aikoinaan määrättiin burn outiin. Kauheat vierotusoireet ja aiheutti paradoksaalisesti myös aggressioita.

Terveydenhuollon resursseja kuluu aika paljon, jos soitan joka paniikkikohtauksen tullen ambulanssin. Parempi bentsopurkki laatikossa. Paniikkikohtaus ei muuten ole mikään pikkupelko tai ahdistus. Liikuntaa olen harrastanut aina. Siitä nautin. 

Vierailija
37/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että bentsokoukku on pahempi kuin opiaattikoukku tai monen kovan huumeen riippuvuudet. Itse oon ottanut koko 40-vuotisen elämäni aikana 10 mg diapamia ennen leikkausta. Tuntui niin kivalta, etten ihmettele, miten joku haluaa kokea tuon uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
38/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ahdistus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset. Masentunut en ole. Kaikki lääkkeet ja terapiat vuosien varrella kokeiltu. Mistään ei apua. Ihan julkisella reseptini uusitaan. 

Vierailija
39/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ahdistus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkikohtaukset. Masentunut en ole. Kaikki lääkkeet ja terapiat vuosien varrella kokeiltu. Mistään ei apua. Ihan julkisella reseptini uusitaan. 

Mulla on samat mutta silti ovat lopettamassa lääkettä ja annostus on ollut vain yksi per päivä.

Noh, osastoreissua odotellessa.

Vierailija
40/73 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kukaan huvikseen lääkkeitä syö"

No syöhän. Mä ainakin söin pitkäänkin. Nykyään syön sen takia et oon koukussa. Mut yritätkö väittää ettei kukaan syö huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä huvikseen?

(Kyllä, tsekatkaa itse, opamox on huumausainelistalla).

Eli minun pitäisi lopettaa lääkitykseni ja lopettaa itseni. Vain siksi, että jotkut kilipäät myös viihdekäyttää näitä. Lääkäri on nämä minulle määrännyt ja tarpeelliseksi katsonut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän