Mökittömät: Oletteko kateellisia meille mökinomistajille? Miksi?
Olipa tuossa työpaikalla puhetta tulevasta kesästä. Kerroin, että aiomme viettää miehen kanssa kesän rantamökillämme Saimaalla. Nauttia kesästä, veneilystä, rantasaunan löylyistä, uimisesta puhtaassa Saimaassa, puhdetöistä ja luonnosta. Eikös heti yksi kysynyt, että mistäs olen mökin saanut. Kerroin, että mieheni on sellaisen ostanut ja se on nyt yhteinen kun olemme aviossa.
Heti alkoi juorut liikkumaan ja tuli eräs joka ei osallistunut kahvihetkeen, kysymään minulta, että olemmeko lottovoiton saaneet kun oli kuullut rantamökistämme.
Mikä siinä on, että tällaista kateutta nousee ja mistä se voi johtua? Osaako joku mökitön avata asiaa?
Kommentit (42)
En halua mökkiä tai omakotitaloa. Mulla muutakin tekemistä kuin pitää niistä huolta. Varsinaisia työleirejä molemmat.
Mökin omistaminen olisi kamala painajainen, onneksi on vapaus olla omistamatta mökkiä. Lähinnä AP säälin sinua, kun joudut viettämään lomasi noin.
Ei todellakaan. Juuri pari vuotta sitten myytiin mökki pois kun ei jaksettu sitä työleiriä.
Mökin voi vuokrata. Säästyy ylläpitokuluilta ja huollolta. Omakotitalo riittää itselleni.
En todellakaan halua mökkiä riesakseni. En ole kateellinen aloittajalle, jos joku mökillä viihtyy niin ok. Minä en viihdy.
Ei tuo ollut kateutta vaan uteliaisuutta. Ja ei, en ole kateellinen, minulle riittää talo, mutta en kadehtinut silloinkaan kun en vielä omistanut taloa.
Onko tämä nyt uusi versio "kaikki ovat kateellisia omakotiasujille"-jankuttajan aloituksista? :D
Ei olisi kertonut mökistäsi, jos et halua että siitä puhutaan. Myönnä, että olit hyvilläsi, kun työkaverisi olivat hiukan kateellisia.
Siskoni sai perinnönjaossa vanhempiemme mökin Saimaalta. Itse en sitä halunnut. Mökkeily ei ole mun juttuni, mieluummin lähden lomalla etelään, hotelliin hemmoteltavaksi. Rehkiköön muut mökeillään.
Kun ostaa tarpeeksi vanhan talon niin siinä on tarpeeksi rempattavaa, ei tarvitse mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni sai perinnönjaossa vanhempiemme mökin Saimaalta. Itse en sitä halunnut. Mökkeily ei ole mun juttuni, mieluummin lähden lomalla etelään, hotelliin hemmoteltavaksi. Rehkiköön muut mökeillään.
Oikein. Cash is King.
En ole kateellinen vaan tulen taas koko ensi kesäksi käyttämään ihanaa saaristömökkiä kuin omaani vaikka siitä en sivuakaan omista.
Kiitollinen olen sukulaisille ettei kukaan muu ymmärrä mökin päälle vaan se on vain minun ja perheeni käytössä.
En ole kateellinen. Vuokraan laatumökin tarvittaessa. En halua työleiriä.
0,5/ 5