Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ota itseäsi niskasta kiinni!"

Vierailija
08.07.2015 |

Kun sanotte otsikon sanat saamattoman ja laiskan oloiselle, elämänhallinnan menettäneelle ihmisille, ymmärrättekö ollenkaan, kuinka syvissä vesissä hän saattaa uida? Tällaiset kehotuksenne ovat sama kuin tönisitte ihmistä kohti jyrkänteen reunaa. Sitten, kun hän lopulta yks' kaunis päivä ei enää kestä ja hyppää alas, niin sitten te ihmettelette...? Ankara rakkaus ja ankara välittäminen ei auta eikä kannusta ketään, vaan se ajaa ihmisen entistä ahtaammalle.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:18"]

Usein ihmisillä vaikeissa tilanteissa aivotkin ovat rasittuneet, joten ongelma ei ole sellainen että kaikki voivat joka tilanteessa Jumalallisesti nostaa itsensä ylös sormia napstauttamalla vaan se vaatii tietyn prosessin.

[/quote]Niinpä! Pitkkestoinen stressi saa ihmisen todella huonoon kuntoon jolloin on valtava ponnistus suoriutua ihan tavallisista arkipäiväisistä helpoista asioista. Esim minulla oli vaihe jolloin itkin lakanoita vaihtaessani koska se sattui käsivarsiini niin kauheasti ja minun oli pakko pitää taukoa kun peiton nostaminen vei niin paljon voimia ja se peitto painoi kuin synti. Nyt se sama peitto ei paina mitään ja lakanan vaihto on lastenleikkiä joka sujuu parisa minuutissa entisen tunnin sijaan.
[/quote]
Aika moni ei edes yritä vaihtaa lakanoita. Ja moni makaa sairaalassa tai kotona täysin turtana, tai psykoosissa mirl

Vierailija
22/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:18"]

Usein ihmisillä vaikeissa tilanteissa aivotkin ovat rasittuneet, joten ongelma ei ole sellainen että kaikki voivat joka tilanteessa Jumalallisesti nostaa itsensä ylös sormia napstauttamalla vaan se vaatii tietyn prosessin.

[/quote]Niinpä! Pitkkestoinen stressi saa ihmisen todella huonoon kuntoon jolloin on valtava ponnistus suoriutua ihan tavallisista arkipäiväisistä helpoista asioista. Esim minulla oli vaihe jolloin itkin lakanoita vaihtaessani koska se sattui käsivarsiini niin kauheasti ja minun oli pakko pitää taukoa kun peiton nostaminen vei niin paljon voimia ja se peitto painoi kuin synti. Nyt se sama peitto ei paina mitään ja lakanan vaihto on lastenleikkiä joka sujuu parisa minuutissa entisen tunnin sijaan.
[/quote]
Aika moni ei edes yritä vaihtaa lakanoita. Ja moni makaa sairaalassa tai kotona täysin turtana, tai psykoosissa mirl
[/quote]
...mielisairaalan eristyshuoneessa. Teidän valittajien pitäisi saada vähän perspektiiviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:44"]

Sitten, kun hän lopulta yks' kaunis päivä ei enää kestä ja hyppää alas, niin sitten te ihmettelette...? 

[/quote]

En ihmettele, olen tyytyväinen että se marmatus vihdoin loppui.

Vierailija
24/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:31"]

Mulla on tapana vastata niille että "ai köydellä?".

[/quote]

Vaikka sillä, kunhan olet edes hetken hiljaa.

Vierailija
25/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:18"] Usein ihmisillä vaikeissa tilanteissa aivotkin ovat rasittuneet, joten ongelma ei ole sellainen että kaikki voivat joka tilanteessa Jumalallisesti nostaa itsensä ylös sormia napstauttamalla vaan se vaatii tietyn prosessin. [/quote]Niinpä! Pitkkestoinen stressi saa ihmisen todella huonoon kuntoon jolloin on valtava ponnistus suoriutua ihan tavallisista arkipäiväisistä helpoista asioista. Esim minulla oli vaihe jolloin itkin lakanoita vaihtaessani koska se sattui käsivarsiini niin kauheasti ja minun oli pakko pitää taukoa kun peiton nostaminen vei niin paljon voimia ja se peitto painoi kuin synti. Nyt se sama peitto ei paina mitään ja lakanan vaihto on lastenleikkiä joka sujuu parisa minuutissa entisen tunnin sijaan. [/quote] Aika moni ei edes yritä vaihtaa lakanoita. Ja moni makaa sairaalassa tai kotona täysin turtana, tai psykoosissa mirl

[/quote]On se nyt kumma! Minä yritin otta itseäni iskasta kiinni ja en kauhean hyvin onnistunut niin nyt te moititte että en ollut tarpeeksi huonossa kunnossa kun en ollut sairaalassa ja jopa lakanoita vaihtelin! Saisitte hävetä. Tuo on juuri sitä kovaa yksin jättämistä ja kärsivän vähättelyä. Ota itseäsi niskasta kiinni, ai otat, et ole sairas, et tarvitse myötätuntoa.

Vierailija
26/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:41"]

No mutta kun se ihan oikeasti on totta että ihmisen on vaan otettava itseään niskasta kiinni, yhtään mitenkään muuten ei asiat/ongelmat tule ikinä ratkeamaan.

[/quote]

jos joku kaatuu ja makaa maassa niin ei sille nyt tarvitse erikseen mennä kertomaan että nyt pitää nousta ylös. 

[/quote]

No kyllä tasan tarkkaan pitää. Muuten se makaa siellä maassa kännipäissään ja lässyttää niitä näitä. Todellakin pitää mennä siihen iholle ja sanoa "Ylös! Nyt ylös!", muuten se makaa siinä luoja ties kuinka kauan.

Vierailija
27/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paha masennus ja mielisairaalassa olo ainakaan ole jalostanut joitakuita. Kaikella sitä voi kilpailla ja ylpeillä :)

Lyödyn lyöminen se on hienoa. Se että joku ei ole sairaalassa ei tarkoita etteikö hän olisi siinä kunnossa etteikö sinne kuuluisi. On mahdollista että joku ei ole sairaanhoitopiirin tavoitettavissa eikä itse osaa /tajua sinne hakeutua, etenkin kun käsketään pärjäämään itse vaikka suihkun reiistä veden sijaan tuleekin matoja ja muuta mukavaa.

Vierailija
28/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa. Mulla on muutama tuttu jotka on oleet niin masentuneita että! On oltu sairaalassa ja suljetulla, on käyty vaikka mitä terapioita. Ja just ne tyypit on kaikista julmimpia muille ja vähättelevät heitä. Ovat ikäänkuin omineet sen kurjuuden itselleen ja muilla ei ole oikeutta samaan. Koska kukaan ei voi kärsiä kuten he. ja muiden tehtävä on palvella heitä siinä heidän ylhäisessä onnettomuudessaan.

Vierailija
29/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:37"]

Ei se paha masennus ja mielisairaalassa olo ainakaan ole jalostanut joitakuita. Kaikella sitä voi kilpailla ja ylpeillä :)

Lyödyn lyöminen se on hienoa. Se että joku ei ole sairaalassa ei tarkoita etteikö hän olisi siinä kunnossa etteikö sinne kuuluisi. On mahdollista että joku ei ole sairaanhoitopiirin tavoitettavissa eikä itse osaa /tajua sinne hakeutua, etenkin kun käsketään pärjäämään itse vaikka suihkun reiistä veden sijaan tuleekin matoja ja muuta mukavaa.

[/quote]

Tuossa kohtaa kannattaa ottaa yhteyttä isännöitsijään. Huoltomies tulee tsekkaamaan mikä siinä suihkussa mättää.

Vierailija
30/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:44"]

[/quote]

Tuossa kohtaa kannattaa ottaa yhteyttä isännöitsijään. Huoltomies tulee tsekkaamaan mikä siinä suihkussa mättää.

[/quote]Oletko tyhmä vai todella noin ilkeä? Ei sieltä tullut matoja. Minä näin ne ja uskoin niin mutta se oli harha, yksi monista joista kärsin. Mutta eihän siitä kannata valittaa koska olin kotona enkä sairaalassa niin se ei ollut mitään vakavaa.

Vierailija
31/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:44"]

[/quote]

[/quote]Oletko sinä niitä jotka tietävät mitä on olla oikeasti masentunut? Ja vastaat noin? Ja sanot että on oikein käskeä sairasta ihmistä ottamaan itseään niskasta kiinni? Et ole siinätapauksessa ihan terve vieläkään. Miksi pahennat toisen tilaa? Jos et halua auttaa -esim ohjaamalla hoitoon niin minkä ihmeen takia ruokit sairautta ja alemmuudentunnetta?

Vierailija
32/37 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:01"]

Minun on myös käsketty (kehoitettu) menemään lumihankeen pyörimään, se kuulemma helpottaaja poistaa kaikki ongelmat. Kun kärsin paniikkihäiriöstä ja yleisestä ahdistuneisuushäiriöstä, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja vaikka mistä.

[/quote]

Lumihankeen pyörimään, WTF???? Kyllä ihmiset on idiootteja! Mullekin on väitetty, että masennus poistuu avantouinnilla, kun muka paha olo jää sinne avantoon. Itse sain parhaan avun masennuslääkkeestä, mielenterveystoimiston psykologilta ja seurakunnasta, nyt selviän taas omin voimin. Tuommoisella "niskasta kiinni" mantralla just lietsotaan semmoista asennetta, että on aina pakko pärjätä yksin ja on hirveä häpeä pyytää apua vaikka olisi miten vaikea tilanne. :(

Vierailija
33/37 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä se auttaa.

Vierailija
34/37 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana vastata niille että "ai köydellä?".

Hiljenevät vähäksi aikaa.

Vierailija
35/37 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, moni kaipaa tukea tälläisessä tilanteessa ja tuo on sopiva kannustus toiselle ottamaan vastuu omasta elämästään. Parannus lähtee aina itsestä ja sisältä, ei ulkopuolelta.

Vierailija
36/37 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se voi pahimmillaan olla sama kuin sanoisi yliajon uhrille jolla paha aivotärähdys että "nousepa kuule ylös nyt, ei tähän suojatielle voi jäädä makaamaan....hei.....kuuletsä!? nyt otat ne jalat alles ja kävelet tohon suuntaan.....hei....kuuletsä!?"

Vierailija
37/37 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:32"]

Päinvastoin, moni kaipaa tukea tälläisessä tilanteessa ja tuo on sopiva kannustus toiselle ottamaan vastuu omasta elämästään. Parannus lähtee aina itsestä ja sisältä, ei ulkopuolelta.

[/quote]Totta että parantuminen lähtee ihmisestä itsestään mutta pitää olla tilannetajua milloin ko ihminen tarvitsee myötätuntoista tukea tai lempeää eteenpäin ohjausta ja milloin voi ilman pahaa vahinkoa potkia takapuolelle.